Tiesittekö vauvan sukupuolen ilman testejä?
Olen nyt ensimmäistä kertaa raskaana. Ennen raskautta toivoin tyttöä, enkä osannut olleenkaan ajatella itseäni pojan äitinä.
No, heti kun tiesin olevani raskaana, olin aivan 100% varma että lapsi on poika. Näin unta poikavauvasta (ennen raskautta kaikissa vauvaunissani oli tyttö) ja sanoin jo ennen ensimmäistä ultraa kaikille että tämä on poika. Tunne oli täysin selittämätön mutta äärimmäisen vahva.
Rakenneultrassa todettiin että selkeä poika tulossa siis.
Onko muilla ollut tällaista? Olitteko oikeassa?
Kommentit (11)
Poikaa luulin tytöksi ja tyttöä pojaksi. Jostain syystä näin ennen rakenneultraa molemmista unta, jossa oikea sukupuoli selvisi. Pojan kohdalla ihmettelin, että miksköhän mun tyttö oli unessa poika. Sitten se selvisi. Tytön kohdalla unessa näkyi, että oli pieni ja tumma tyttö tulossa, toisin kuin perheestä voisi ajatella. Oli syntyessä ihan puoliverisen näköinen.
Uskon, että äidillä ja vauvalla on jokin erityinen yhteys raskausaikana.
Mulla sama kuin AP:lla, mutta juuri toisin päin. Tai en varsinaisesti toivonut poikaa, mutta oli tuo sama että en vain osannut ajatella itseäni tytön äitinä. Ja kuten ap:lla, tunne vaihtui raskauden aikana. Rakenneultrassa kerrottiin, että on tyttö (kirjattu myös potilaskertomukseen "normaalit tytön sukupuolielimet"). Ja tyttö tuli.
Esikoisesta tiesin, että poika on, vaikka esim. ultrassa ei täyttä selvyyttä saatukkaan. Kuopus sitten esitteli itsensä niin selvästi rakenneultrassa, että jopa isä tajusi kuvasta kumpi on tulossa.
Joo, jotenkin vaan oli ihan selvää että ekassa raskaudessa on tyttö tulossa ja toisessa poika. En voinut edes kuvitella toisin, ja noinhan se meni. En usko mihinkään enteisiin tai "yliluonnollisiin" tietoihin, musta vaan tuntui täysin tältä jostain syystä.
Heti raskauden alusta asti oli fiilis, että lapsi on poika. Ekat sanat ultrassa sukupuolen kuultuani olikin "mähän sanoin!" :D
Minulla ei varmaan sitten ole minkäänlaista "erityistä" yhteyttä lapsiini, koska minulla ei kyllä ollut mitään vahvaa tunnetta sukupuolesta. Esikoisen kohdalla ajattelin, että ihan sama kunhan on terve. Poika tuli. Nuorimmaisesta olin satavarma, että on toinen poika. Olinkin ratketa riemusta, kun oli tyttö.
Kummallakin kerralla on ollut alusta asti erittäin vahva aavistus asiasta, ja olin oikeassa molempien kohdalla.
Ekassa raskaudessa toivon tyttöä, mutta ajattelin, että on varmasti poika, kun tyttöä toivon... Mutta oli tyttö ja hyvä, etten järkyttynyt :D
Tokassa toivoin poikaa ja tuntui siltä, että on poika, ja poikahan se oli. Niin selkeästi haarojaan on esitellyt. Oli myös ihan sellainen fiilis, että kasvaa paljon siskoaan isommaksi köllikäksi, enkä valitettavasti ollut väärässä, kun painoarvio rv34 oli jo 3,1kg. Vielä olisi neljä viikkoa laskettuun aikaan, mutta jos painaa jo nelisen kiloa, niin eipä tuota taida tarvita odotella ihan niin pitkään tällä kertaa...
Joskus olisi kiva, jos intuitio ei pitäisi paikkaansa, ainakaan näissä negatiivisissa asioissa.
En erityisesti toivonut kumpaakaan: sille ihan sama kunhan syntyisi terveenä.
Joskus 3.-4.llä kuulla näin yhtäkkiä unta pojasta. Ja tämän unen jälkeen olin aivan varma että poika se on ja niin sitten olikin. Eli jokin vahva intuitio tunne unesta jäi. En kysynyt ultrassa sukupuolta koska ei kiinnostanut.
Uskon kyllä että äidillä ja lapsella on yhteys, jota ei ehkä vielä osata selittää. Minulla on neljä lasta ja jokaisen kohdalla olen tiennyt kumpi on tulossa heti siitä hetkestä kun tajusin olevani raskaana.
En usko mihinkään yliluonnolliseen.
Oli jotenkin selvää että tyttö tulee. Nimiäkään ei mietitty kuin tytölle.