Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marjatilalliset

Vierailija
03.03.2022 |

Selvittäkää nyt te-toimistolta voisiko Suomen nuoriso ja muut työttömät tulla ensi kesänä palkkatuella poimimaan mansikat ym jos ukrainalaisia ei tänne pääse?

Mietteitä, menisitkö sinä palkkatuella poimimaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Olin marjatilalla töissä ysärin puolivälissä, jolloin se oli vielä normaalia nuorten kesätyötä. Muutama virolainen siellä oli jo silloin.

Työ oli tylsää, rankkaa ja huonosti johdettua. Työvuorot päätettiin sään mukaan aamulla ja palkattomia päiviä oli paljon.

Suomalaiset eivät enää suostu tuollaiseen. Ulkomaalaiset saavat kotimaansa hintatasoon nähden niin hyvää palkkaa tuosta, että tulevat mielellään.

Vierailija
2/9 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainalaisiahan tulee enemmän kuin ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukrainalaisiahan tulee enemmän kuin ikinä.

Miehet eivät pääse...

Vierailija
4/9 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatukeen on selvät säännöt. Alle 25v ei voi saada palkkatukea kun ei voi saada työmarkkinatukea.

Olin ysärillä poimimassa, palkka 20mk tunti että semmosta......

Sain puolellatoista kuulta palkkaa noin 190mk 🙈

Vierailija
5/9 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kylän työttömiä ei voi ottaa kun niiltä ei voi periä vuokraa majoituksesta. Kauempaa tulevan työttömän ei kannata jos pitää maksaa majoituksesta. Rahastahan tuo homma on kiinni ja siksi marjatilalliset ei halua palkata suomalaisia.

Vierailija
6/9 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitteko ilta-sanomista yhden tilallisen kommentin, että eläkeläiset ovat parempia työntekijöitä kuin nuoret!!

Toinen kommentti myös, että yksi ottaa paenneet turvaan, mutta töitä ei tarvitse tehdä!!! Meinaanpa vaan että he alkavat heti hommiin. Ovat kunnon kansaa ja kiitollisuudenvelassa.

Näin meillä on jo tilalla työntekijät

Vierailija
7/9 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimin mansikat itselle ja vanhemmilleni

Se riittää mulle tästä hommasta

Vierailija
8/9 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjatilalliset ovat haukkuneet nuoria laiskoiksi. Minun nuoreni on ahkera mutta ei mene töihin ennakkoluuloiselle työnantajalle (joka maksaa saituripalkkaa). Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
9/9 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin mennä jos tilallinen asuisi kulkuyhteyksien päässä tai hyvät pyörämatkat.

Palkkatukeen saa jotain lisäpöivärahaa?

Vuokran pystyisin edelleen maksamaan kesäkuukausilta, eikö tarvitsi irtisanoa kämppää ja käteen jäisi sama määrä kuin nytkin ja vähän päällekin jöisi. Toimeen olen tullut. Mielekästä olisi päästä tekemään jotain.

Olen hyväkuntoinen työtön, pitänyt itseni kuosissa ja nauttisin kun pääsisin kesällä maalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi