Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielialalääkkeistä vierottuminen

Vierailija
28.07.2015 |

Mulla on kohta vuoden ollut käytössä essitalopram 15 mg ja nukahtamiseen ketipinor 25mg.

Nyt jätin lääkkeet pois n. 1,5vk sitten ja olo on kamala, itsetuhoinen ja päässä napsuu...

En vaan enää kestä noita lääkkeitä, kun vaan turruttavat mut niin, että kaikki paska kertyy mun sisälle, kun ei pysty purkamaan. Ne myös jotenkin estää mua pääsemästä eteenpäin, kun en saa traumoja lainkaan käsiteltyä.

Luokaa nyt pliis joku toivoa, etten ole sekoomassa lopullisesti, niinkuin nyt tuntuu.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis lopettanut vähitellen lääkärin valvonnassa?

Vierailija
2/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestä vielä vähän aikaa! :) itsellä meni yli kaksi viikkoa, että vieroitusoireet (syvempi masennus, huimaus, mielialanvaihtelut) lakkasivat.. Itse käytin juuri tuota escitalopramia 3 vuotta ja aina kun yritin lopettaa tuntui, että masennus on ylitsepääsemätön.
Kun tein lopullisen päätöksen lopettamisesta jaksoin odottaa sen aikaa että vieroitusoireet menivät ohi ja tunteet alkoivat vihdoinkin erottua selkeästi! Kaikki ei enää ollutkaan sitä samaa turtaa vaan olo alkoi tuntua jopa iloiselta :) nyt vuoden syömättä lääkkeitä ja olo on ihan hyvä kunhan muistaa vain liikkua ja pitää itsensä virkeänä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan päätin itse lopettaa. Mulla ei ole enää varaa sairastaa. Kela pisti sp-rahan poikki ja nyt oon ollu jo kolme kuukautta vailla tuloja. Mun on vaan pakko parantua, eikä turruttaa.

Vierailija
4/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sellainen tunne, että pitäisi päästä pakoon kaikkea.... Hitto, kun itseensä ei pääse. Aika kestämätön olo.

Vierailija
5/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:34"]En vaan päätin itse lopettaa. Mulla ei ole enää varaa sairastaa. Kela pisti sp-rahan poikki ja nyt oon ollu jo kolme kuukautta vailla tuloja. Mun on vaan pakko parantua, eikä turruttaa.
[/quote]
Aika riskaabelia lopettaa lääkitys omin nokkineen noin epäselvässä elämäntilanteessa. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin.

Vierailija
6/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi oisi lopettaa vähitellen, mutta jos pärjäät noinkin niin ok. Pitkä kävelylenkki luonnossa joka päivä, uimista ja yleensäkin liikuntaa, muttei välttämättä mitään riuhtomista. Terveellinen ruokavalio, ei alkoholia ja säännöllinen unirytmi (jos saat nukuttua?) - noi voi auttaa jonkun verran.

Vierailija
7/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan sellainen olo, että on pakko päästä noista eroon... Paska elämäntilanne jatkuu ja sairastun lisää, kun en turrutettuna saa rimpuiltua tästä itteeni mihinkään. En tiedä ovatko nuo auttaneet mua lainkaan, tuntuu että just toisinpäin.

Vierailija
8/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia tuo on ja ohimenevää. Katsopa sellainen sivusto kuin survivingantidepressants.org

Vierailija
9/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole sekoamassa, mutta nuo lääkkeet pitäisi lopettaa hitaasti annosta pienentäen eikä kerralla. Kärsit siis 'vieroitusoireista'.

Vierailija
10/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:23"]

Mulla on kohta vuoden ollut käytössä essitalopram 15 mg ja nukahtamiseen ketipinor 25mg. Nyt jätin lääkkeet pois n. 1,5vk sitten ja olo on kamala, itsetuhoinen ja päässä napsuu... En vaan enää kestä noita lääkkeitä, kun vaan turruttavat mut niin, että kaikki paska kertyy mun sisälle, kun ei pysty purkamaan. Ne myös jotenkin estää mua pääsemästä eteenpäin, kun en saa traumoja lainkaan käsiteltyä. Luokaa nyt pliis joku toivoa, etten ole sekoomassa lopullisesti, niinkuin nyt tuntuu.

[/quote]

Sinnittele! 1,5 viikkoa ei ole vieroittumisen kannalta vielä yhtään mitään! Vasta kuukauden päästä alkaa hiukan helpottaa. Mulla se napsumisen ja huippailun tunne alkoi kunnolla hävitä vasta 3 kk lääkkeiden lopettamisesta. Vielä puolen vuoden jälkeenkin saattoi tulla joka viikko inhottavia sähköiskumaisia tuntemuksia pääkoppaan ja niitä esiintyy toisinaan edelleen, vaikka lääkkeiden lopettamisesta on pian jo kaksi vuotta. 

Sinun pitää myös koko ajan olla tietoinen siitä, että lääkkeiden lopettaminen aiheuttaa hetkellisen erittäin syvän masennuksen. Yritä suhtautua siihen tunteeseen ikään kuin ulkopuolisena, ilman että ihan oikeasti lähdet sen tunnetilan mukaan ja teet itsellesi jotain.

Vierailija
11/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempistä.
Mä en olisi halunnut lääkkeitä alkuunkaan, mutta ovat olleet sairauspäivärahan kannalta pakolliset... Kun alussa sain vain lääkkeet, yritin itsemurhaa 2 kk jälkeen. Nyt saan säännöllistä terapiaa (nyt kk tauolla, terapeutti kesälomalla) ja sinä aikana masennus lievälle tasolle. Elämässä on hirveästi kuormittavia asioita, ja oon niin turta, etten pääse mihinkään suuntaan.
Tai no joo, nyt ei turruta, vaan ahdistaa niin että henki loppuu...

Vierailija
12/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat niin halpoja lääkkeitä että hidas, asteittainrn lopetus ainakin taloudellisesti mahdollista.
Ei SSRI-lääkkeitä ns.seinään lopeteta

Vierailija
13/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sait terapeutin loman ajaksi muiden mt-henkilöiden numeroita joihin soittaa? Ota ihmeessä yhteyttä vastaavaan hoitajaan tms. ja kerro tilanteestasi.

Vierailija
14/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut numeroita. En ole enää yrittämässä itsemurhaa, mutta olo on itsetuhoinen. En tiedä miten selittää. En halunnut enää jatkaa lääkkeitä, vaikka minulla niitä on vielä jäljellä. Yksinkertaisesti haluan nyt itseni takaisin. Yhtäkään en meinaa enää syödä. Uskon että tää olo helpottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän