Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

koulun alku häämöttää - tulevan opettajan pätevyyden selvitys?

Vierailija
28.07.2015 |

Hei te kokeemmat tiikeriäidit, miten saa selvyyden tulevan open pätevyydestä? Näkeekö jostain missä on opiskellut, ja eikös sitten gradut ole saatavilla sieltä yliopiston kirjastosta opettajan nimellä? Järjestyykö gradun etälainaus kunnallisesta kirjastosta? Onko koulu velvollinen antamaan selvityksen opettajan pätevyydestä, onhan se julkinen viranhaltija? Kiitos neuvoista, olen vähän huolissani koska koulun alku on niin kriittistä ja opettajalla on kauaskantoinen vaikutus.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsesi jokin vajakki kun olet noin epävarma?

Vierailija
22/29 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muodollinen pätevyys selviää parhaiten pöytäkirjoista, lähinnä sivistyslautakunnan pöytäkirjasta kun opettaja on valittu. Epäpätevää opettajaa ei saa valita, jos päteviä olisi ollut hakijoina, eikä koskaan useaksi vuodeksi kerrallaan.

Opettajan tyyli selviää parhaiten siten, että menet itse seuraamaan opetusta. Jätä kuitenkin kyseenalaistaminen tunnin jälkeiseen aikaan, ettet häiritse opetusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kannattaa olla selvillä minkälainen opettaja lapsilla on. Kotiläksyjä yhdessä tekemällä voi korvata surkea open aiheuttamia vahinkoja. Meillä tytön ekavuosi oli painajainen kun epäpätevä opettaja ei saanut kuria muutamaan poikaan. Onneksi tokaluokalle tuli hyvä opettaja

Vierailija
24/29 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hieman myöhässä, jos lapsesi aloittaa koulun nyt elokuussa. Ajat sitten on pitänyt ilmoittaa lapsi kouluun. Miten ihmeessä valitsitte sellaisen koulun, että et ollut selvillä kaikkien koulun opettajien pätevyydestä? Meillä on ollut tapana selvittää koko koulun henkilökunnan pätevyydet ja siihen ei todellakaan riitä kuukausi eikä edes vuosi. Oikeastaan istunkin sivistyslautakunnassa siksi, että voin päättää opettajien valinnoista. Pyrin myös parhaani mukaan vaikuttamaan muun henkilökunnan valintaan. 

Vierailija
25/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellista ...

Vierailija
26/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:06"]Olet hieman myöhässä, jos lapsesi aloittaa koulun nyt elokuussa. Ajat sitten on pitänyt ilmoittaa lapsi kouluun. Miten ihmeessä valitsitte sellaisen koulun, että et ollut selvillä kaikkien koulun opettajien pätevyydestä? Meillä on ollut tapana selvittää koko koulun henkilökunnan pätevyydet ja siihen ei todellakaan riitä kuukausi eikä edes vuosi. Oikeastaan istunkin sivistyslautakunnassa siksi, että voin päättää opettajien valinnoista. Pyrin myös parhaani mukaan vaikuttamaan muun henkilökunnan valintaan. 
[/quote]huoh nää on näitä "olen kassantäti" mut istun jossain hiton lautakunnassa ja valitsen vittu tylntekijöitä. Itellä ei mitään hajua yliopisto opinnoista mut pääsenpähän pätemään ku oma "huippulahjakas" lapseni on koulussa

Vierailija
27/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen paras kevään ylioppilas oli muistaakseni kotikoulussa opiskellut. Kannattaa opettaa lapsensa itse, ettei vain ole epäpätevää opettajaa. Sosiaalista kanssakäyntiä sitten ohjelmoidaan opiskelun lomaan. Varmaan jokin tietokonepeli riittää siihen. Arvioi myös naapurisi, ettei vain lapsesi joudu huonojen perheiden lasten kanssa tekemisiin.   

Vierailija
28/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:14"]

Hei te kokeemmat tiikeriäidit, miten saa selvyyden tulevan open pätevyydestä? Näkeekö jostain missä on opiskellut, ja eikös sitten gradut ole saatavilla sieltä yliopiston kirjastosta opettajan nimellä? Järjestyykö gradun etälainaus kunnallisesta kirjastosta? Onko koulu velvollinen antamaan selvityksen opettajan pätevyydestä, onhan se julkinen viranhaltija? Kiitos neuvoista, olen vähän huolissani koska koulun alku on niin kriittistä ja opettajalla on kauaskantoinen vaikutus.

[/quote]

Sun suurin huolen aihe ei tule olemaan opettajan pätevyys vaan se osaako työnsä. Voin kuule kertoa että on niillä pätevyys ja silti ne tekee työnsä vasemmalla kädellä, ei jaksa, ei kiinnosta, kunhan jaksaa seuraavaan lomaan. Ja sitten voi taas diipailla rauhassa kotona. Keksivät kaikenmoisia verukkeita ettei omaa työtään tarvitsisi tehdä, ja jos kehtaa olla vanhempana eri mieltä niin oletpa sitten hankala.

t. tällaiseen tapauksen törmännyt, ei sille voinut kukaan mitään kun oli virka ja näennäisesti hoiti työnsä. 

p.s samaan lisään että opettajan henkilökohtaisen uskonnon vaikutus työhönsä tulisi kieltää lailla.

Vierailija
29/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä tutut tunnistaa, mutta menköön :) Eräs äiti oli kaivanut mun gradun netistä ja halusi sen takia vaihtaa opettajaa. Tutkin koulukohtaisia eroja katsomusaineiden, erityisesti uskonnon opetuksessa. Tästä äiti päätteli, että olen kiihkouskovainen ja halusi lapsensa pois luokaltani. Huomautettakoon, että olen ateisti ja opetan vain elämänkatsomustietoa. Lopulta selvisi, ettei hän ollut edes lukenut koko gradua, vain tiivistelmän. HUOH!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän