Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

c[] c[] HELMIEN loppuviikko (to-su) c[] c[]

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, kerroinko täällä, kun tuolla meidän perhekerhossa oli yksi 3 kk ikäinen poika, joka oli Helmin kokoinen, mutta näytti vielä isommalta. Monet aina yllättyy, kun kuulee, että Helmi onkin jo niin vanha. Luulevat nuoremmaksi. Helmistä taitaa tehdä pienemmän näköisen myös siro pää (6 kk + 1 vkon ikäisenä 41,8 cm). Meillä on seuraava neuvolakäynti (tai lääkärille silloin mennään) 8 kk iässä, mutta en ole saanut vielä aikaa. Ensi viikon torstaina mennään Helmin kanssa siihen yhteen rokotustutkimukseen (en muista nimeä) ja siellä sitten otetaan tytöstä uudet mitat. Mielenkiintoista nähdä, miten kiinteät on vaikuttanut Helmin kasvuun. Vaatteiden perusteella en osaa sanoa mitään, koska meillä on käytössä 62 koon housuja (mutta myöskin 74) ja 68-74 bodejä.

T:Fassiloora ja Helmi (7,5 kk)

Vierailija
22/30 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dunia ei taas kävele kun talutetaan käsistä, yksin kyllä sivuttain vetelee pitkiäkin matkoja.

nyt pelastamaan muovipussi...apua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukurupeama senkun kiihtyy. Olin viime viikon flunssassa joten lukeminen jäi sitten koko viikolta...nyt sitten luen ihan pää höyryten. No, ens viikko vielä ja sitten saa relata kun on tentti ohi!

Meidän Eetukin on alkanut menemään konttausasentoon, tosin vielä ei osaa mennä eteenpäin. Jalkoja osaa liikuttaa, käsiä ei, joten sitten aina tömpsähdetään massulleen. Muuten kyllä pyöritään pitkin kämppää menemään ja jatkuvasti ollaan videoiden ja dvd -soittimen kimpussa!

Poika sit sairasti pari päivää lievää nuhaa, pari yötä meni kitissessä, muuten ok.

Meidän isukki pitää mun vanhempainvapaasta vimpat kaks viikkoa ja saa sit pari vkoa isyyslomaa " kaupan päälle" . On sit lomalla kuukauden, jee jee. Muakin soiteltiin töihin kuukaudeksi, mutta kieltäydyin kunniasta, vaikka toisaalta olis kyllä ollu tosi kiva kävästä duunissa :) No, kylläpä sitä ehtii taas duunailla tarpeeks kun sinne menee keväällä.

Mä olen myös säästänyt kaikki pojan vaatteet, en ole raaskinut luopua niistä ja kun me tehdään kyllä pojalle sisaruskin jossakin tulevaisuudessa (jos niin onnellisia olemme, että yhtä hyvin natsaa kuin ekan kanssa!), niin en ole ajatellut niitä myydä pois.

Ostin tänään pari purkkia 8kk ikäisille tarkoitettuja ruokia, jos niitä alkaisi pikkuhiljaa kokeilemaan...Kauhulla jo odotan kokeilua kun poika tahtoo yökätä heti jos esim. puurossa on pieni kokkare...

Nyt pitää mennä saunaan, kivaa viikonloppua kaikille!

Sasuliini ja Eetu, sunnuntaina 8kk

Vierailija
24/30 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA KUUMETTA!!!! Mukavia uutisia :) Toivotaan tosiaan, että kaikki menee hyvin!

Fassiloora: meillä Aaro ja Veikko ei vielä leiki kauheesti yhdessä. Aaro seuraa Veikon leikkejä ja hihkuu aina välillä riemusta. Toissailtana niillä oli hauskaa yhdessä kun Aaro oli kylvyssä ja Veikko tuli loiskuttamaan vettä. Aaro tykkää kauheesti kun vesi roiskuu ja ne räkättivät oikeen isoon ääneen yhdessä sitä veden roisketta. Minäkin olin ihan litimärkä sen jälkeen. Joskus ne saattaa esim. ruokapöydässä hymyillä toisilleen, se on tosi sulosta kattottavaa. Musta tuntuu, että meillä on vielä joku mustasukkasuusdraama tässä poikien välillä menossa, ne on molemmat tosi paljo mun perään just nyt. Varmaan pian alkaa tulla yhteisiä juttuja. Otetaan huomenna autotallista kävelytuoli, katotaan jos siitä ois jotain apua. Puhuin tänään miehelle semmostaki, että ois varmaan hyvä, jos joku muu hoitais näitä välillä, vaikka päivän, että tulis vähän etäisyyttä muhun eivätkä roikkuis niin kamalasti minussa. Vai oiskohan tuosta apua...?

Aaro teki tänään sitten kakatkin pottaan. Se oikein kurottaa kattomaan aina että mitä sinne tuli. Aika hurjaa! Tuo menee varmaan jossain vaiheessa sitten ohi ja alkaa tulemaan niitä pottalakkoja.

Kiva kun on viikonloppu! Mukavaa perjantai-iltaa helmimammat!

Vilja

Vierailija
25/30 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau kuinka ihanaa :).

Pikaisesti kirjoittelen -aamulla oli vauvauinti ja Silppis sukelsi taas oikein mielellään. Meillä vuoronperään otetaan muksu pesutiloihin ja tänään oli miehen vuoro. Äsken huomasin että pukelolla oli päällä sama body kuin eilen. Miehelle tullut mieleenkään että sen voisi vaihtaa " eihän se nyt mitenkään likainen ollut" . Kysyin että kuinka useasti mies tykkää laittaa käytetyt alusvaatteet päälleen suihkun jälkeen?

Joo, anteeksi, olen todella huonolla tuulella heti aamusta lähtien. Eiköhän mieli piristy kunhan pääseen systerin tupareihin. Tai sinne Ikeaan :P.

Hauskaa lauauntaita!

KL.

Vierailija
26/30 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai. Onhan se vaikea sana.

Piti vielä mainita, että kun on ollut puhetta näistä turvaistuimista niin Kuluttaja-lehdessä oli niistä vertailu. Voin kaivaa lehden esille jos jotakuta tulokset kiinnostavat.

KL.

Vierailija
27/30 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se testivertailu siinä lehdessä joten kaalilaatikko jos vaan jaksat/viitsit laittelepa tuloksia ;)

Minkki ( joka puuhaa taas " yksinhuoltajana" arkea , vidu kun mies on aina töissä / jotain muuta puuhaa tekemässä 24/7 )

Vierailija
28/30 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päivä töitä takana. Ihan mukavasti meni, eikä edes koti-ikävä kerennyt tulla, kun oli niin paljon tekemistä. Kohta pitäis lähtee iltavuoroon ja huomenna pitäis jaksaa herätä jo klo 5.45, että selviää aamuvuoroon!! Mä olen kyllä ihan onneton aamuheräilijä! Etenkin, kun nyt on tottunut nukkumaan aina klo 9 saakka...

Onni kyllä kävelee eteenpäin jos käsistä taluttaa. Jalat on kyllä aina välillä ihan mutkalla. Kävely onnistuu paremmin jos on jarrusukat jalassa.

Olen huomannut, että Onni on tosi kiinnostunut toisista pienistä lapsista. Heti olis menossa " leikkimään" ts. repimään tukasta ym. Harmi vaan, kun meillä ei ole omasta takaa vielä sitä leikkikaveria.

Eikä viitsi antaa Onnin rääkätä ystäväperheen 2 vuotiastakaan...

Taidampas mennä syömään vielä ennen töihin menoa.

-kumppari&Onni-

Vierailija
29/30 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helkkari tota tyttöä vaivaa, kun toissayönä valvoi ja huusi 1,5 h ja viime yönä sitten 2 h!? Tosin viime yönä valvoi klo 3-5 eli aikaisemmin kuin toissayönä, mutta en 100 % varmasti usko, että nälkäänsä huutaisi ja koska Helmi on ollut öisin tohon klo 4-6 asti ilman tissiä, niin en aio sitä enää antaa aikaisemmin. Ja toissayönä siis kun huusi, niin oli just sitä ennen saanut tissiä.

Mä olen ihan poikki! Ensi yön nukun korvatulppien (ja taidan laittaa vielä kuulosuojaimet) kanssa sohvalla ja mies saa valvoa Helmin kanssa. Mä luulen, että tällä hetkellä suurin syy tohon yövalvomiseen on se, kun Helmi haluaisi vain seistä. Sama juttu kuin kesällä, kun olisi öisin vain ryöminyt pitkin sänkyä. Viime yönä en edes yrittänyt nukuttaa viereen, kun ei toissayönä onnistunut, vaan pidin tytön sängyssä koko ajan. Nousi ainakin miljardi kertaa seisomaan ja aluksi nousin itse aina sen verran, että laskin tytön takaisin alas, mutta lopussa olin niin kuollut, etten jaksanut edes kunnolla nousta ylös, vaan irroitin vaan Helmin kädet sängyn laidasta ja Helmi " kaatui" sitten itse alas. Kuulostaa varmaan kamalalta, mutta tein sen niin, että Helmin käsistä sitten tavallaan ohjasin Helmiä kaatumaan oikein ja niin, ettei satuta itseään pinnoihin. Välillä kokeilin taas pitää Helmiä paikoillaan niin, ettei edes pääse seisomaan, mutta Helmillä on jotenkin kamalasti voimaa öisin ja kiemurtelee niin, etten saa kunnolla häntä pidettyä aloillaan. Onneton äiti, kun 7 kk ikäinen vauva on vahvempi...

No, tämän päivän rytmit meni sitten ihan sekaisin, kun herättiin Helmin kanssa vasta puoli 10 ja Helmi nukahti ekoille päiväunille vasta klo 13 jälkeen. Käytiin aamupäivällä puistossa, missä Helmi jaksoi tietenkin tosi hyvin valvoa (se hiekan määrä, mitä Helmi syö, on ihan järkyttävää!) ja söi sitten kotona lounaankin ennen unia. Yleensä siis nukkuu puistossa ja syö lounaan vasta päiväunien jälkeen. Me lähdetään miehen kanssa puoli 6 sinne ravintolaan ja sitä ennen pitäisi saada Helmi nukahtamaan tokille unille, koska mun sisko, joka tulee lapsenvahdiksi, ei välttämättä saa Helmiä nukahtamaan. Menee hankalaksi.

Nyt mä menen päiväunille ja sen jälkeen pitäisi käydä suihkussa. Ajattelin pitkästä aikaa vähän laittautua, kun on kerrankin tilaisuus =)

T:Fassiloora ja Helmi (7,5 kk)

Vierailija
30/30 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieskin toi yöllä kimpun tummanpunaisia ruusuja ;))))

mut ei näköjään pitäs sanoo mitään ääneen ennenku on asia sata varma....alaselkään koskee ;((( katotaan nyt kuinka käy.voi perkele sentään..ukko sano et mikä se on ettei saa olla onnellinen vaan heti pitää pudota korkeelta ja kovaa!!!

nyt lähen kaverille etten mieti turhia

ja Dunsku herää vaan kerran yöllä!!!!ihanaa

kuumetta