Miksi mun lauluääni on parantunut yhtäkkiä?
Tykkään välillä lauleskella kotona tai ajaessani yksin autoa, tyylillä ei tosiaankaan väliä, enkä todellakaan luule liikoja ;) mutta eilen, siis eilen kun avasin suihkussa suuni ja lauloin siinä hetken yhtä lempibiiseistäni, ääneni kantoikin paremmin, pidempään, särkymättä, hieman puhtaammin. Kokeilin uudestaan, ja sama. Mitä hittoa? Olenko nuoleskellut tietämättäni jotain hometta vai mistäköhän on kyse?
Kommentit (18)
Kylpyhuone on sopivan kokoinen ja kovine pintoineen kaikuisa tila, mikä parantaa lauluakustiikkaa. Myös ilmankosteus auttaa.
Kylppärihän tässä ei ollut pointtina, esim. olohuoneessa sama homma. Tiedän kyllä kosteuden ja kaakeleiden vaikutukset. ap
Heti kun keksit, kerro vinkkisi! :)
Nyt kokeilen laulaa, jospa olisi käynyt samoin :)
Ootko viime aikoina laulanut enemmän, tehnyt muutoksia ruokavalioon, tehnyt hengitysharjoituksia tai harjoittanut keskivartalon lihaksia?
Toki voi olla ihan sattumaakin, kaikilla laulajilla on parempia ja huonompia päiviä.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:01"]
Olet ihastunut :)
[/quote]
Höpsistä.
ap
Suihkun kaakelit kaiuttavat ääntä komeasti. Siksi monet tykkää laulaa suihkussa. Voi olla myös harjoituksen ja kehollisen hyvän olon tunteen ansiota.
Siis itse huomaan kuukautiskierron vaiheiden vaikuttavan äänen(kin) heleyteen ja kestävyyteen, en tiedä. Kaiken järjen mukaan minun ei juuri nyt pitäisi olla erityisen relaksoitunutkaan tässä elämässäni, mutta hyvä jos edes laulu kulkee! Biisi oli Ordinary world, Duran duran, jos sillä mitään väliä, meinaan vaan että aika korkealtahan sen voi halutessaan vetäistä. Tämä oli täysin turha aloitus! ap
Minusta tuntuu monesti juuri samalta. Tunne esiintyy yleensä aamuyön tunteita baari-illan aikana tai heti sen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:26"]
Siis itse huomaan kuukautiskierron vaiheiden vaikuttavan äänen(kin) heleyteen ja kestävyyteen, en tiedä. Kaiken järjen mukaan minun ei juuri nyt pitäisi olla erityisen relaksoitunutkaan tässä elämässäni, mutta hyvä jos edes laulu kulkee! Biisi oli Ordinary world, Duran duran, jos sillä mitään väliä, meinaan vaan että aika korkealtahan sen voi halutessaan vetäistä. Tämä oli täysin turha aloitus! ap
[/quote]Ihana kappale! ♥
Kiveksesi ovat vihdoin laskeutuneet. Onnittelen.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:28"]
Minusta tuntuu monesti juuri samalta. Tunne esiintyy yleensä aamuyön tunteita baari-illan aikana tai heti sen jälkeen.
[/quote]
Heh, no tässä ei nyt kuitenkaan ollut kyse siitä ilmiöstä, hyvänen aika sentään! Jos nyt kuitenkin selvin päin nyt ajattelen kuulostavani hieman paremmalta kuin pihan varis, niin siinä hypoteettisessa tilanteessa luulisin itseäni varmaankin Barbra Streisandiksi... :D ap
Tottakai harjoitteleminen parantaa myös laulutaitoa ja siinä voi kehittyä. Laulutunneilla myös alussa nuotinvierestä laulava oppii hallitsemaan äänensä ja saattaa jonkun helpon laulun kohdalla kyetä lopulta melko puhtaaseenkin suoritukseen.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:35"]
Kuulo sulla vaan on huonontunut!
[/quote]
:D Varteenotettava vaihtoehto. ap
Mulle on käynyt sama juttu, tosin oon harjoitellut noin kerran viikossa laulamista kotona parin tunnin ajan per kerta. Ihmeellistä, miten ääni kantaa paremmin, rekisterinvaihdokset menevät mukavasti ja pysyy vire hyvänä. Olen suorastaan ällistynyt.
Aina aiemmin ajattelin, että lahjattomat ne vain harjoittelee. Nyt sitten edistystä on tullut niin paljon, että ei ehkä niin hyvää edistystä ihan täysin lahjaton voi kokea. Noh oli mulla koulussa laulukokeissa 9, mutta pidin itseäni toivottomana tapauksena.
Suihkussa ääni kantaa paremmin. Johtunee ehkä ilman kosteudesta? En tiedä, olen huomannut saman. Kuulostan hirveen hyvältä suihkussa laulaessani. :D