Asuntolaina sotatilanteessa
Kertokaa joku viisaampi, että mitä silloin tapahtuu asuntolainalle, kun asunto pommitetaan tuusaksi, ja joudut jättämään koko maan taaksesi? Ainakaan oma laaja kotivakuutukseni ei korvaa katosta läpi iskeytyvää murkulaa, ja lainaehdoista en löydä asiasta mainintaa.
Eli onko Ukrainassa nyt jäätävä määrä asunnottomia asuntovelallisia, vai yhdessä hetkessä sekä kodittomia mutta velattomia yksilöitä?
Kaverin puolesta kysyn.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee ap näin: jätät lainan maksamatta, niin pankki ottaa asuntosi haltuunsa. Eli pankki kärsii käytännössä tappion, kuten sinäkin siltä osin, kuin lainaa oli maksettu.
Lainahan jätetään normaali oloissakin maksamatta. Maksetaan pelkkää korkoa ja loput rahat sijoitetaan.
Vain tyhmät maksaa lyhennyksiä kun koko ajan valtava tuotto osakemarkkinoilla.Tätä mäkin ihmettelen miten typerykset maksavat lainaansa takaisin.
Kertokaas, miten valtava tuotto on osakemarkkinoilla sodan aikana? Ulkomaiset sijoittajat ovat tälläkin viikolla myyneet urakallaan Suomi-omistuksiaan.
Eiköhän sotatilanteessa moni muukin asia mene uusiksi. En ensimmäisenä mieti, että miten käy asuntolainalle. Voi huvin olla, etten ole niitä enää makselemassa. Jos pommi tuhoaa kotini, niin tuskin ihan siitä laastarilla ja bepantenilla selviän.
Olen eri, mutta luuletko tosiaan että suomalaiset voi sijoittaa vain suomalaisiin yrityksiin? Aika vähän minun jenkkiosakkeeni on toistaiseksi laskeneet.
Toiseksi, en minä ajatellut jäädä odottamaan pommia niskaan vaan lähden suojaan jos alkaa näyttää pahalta. Taloa en kuitenkaan saa mukaan väestönsuojaan/mökille/Ruotsiin.
Aika hyvin osaat varautua siihen, että juuri sinun talosi pommitetaan. Jos hyökkäys tulee, niin ei siellä suojissa viikkoa odotella. Harva edes niihin mahtuu. Hienoa, että aiot kuitenkn niihin päästä. Suurin osa on kotonaan.
Huomattava osa pörssiyhtiöistä on tilanteessa, jossa toimintaympäristö voi hetkessä muuttua ja se näkyy kurssissa.
Koti voi mennä mutta velat on maksettava