Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ja milloin julkistitte raskauden esim. Facessa?

Vierailija
27.07.2015 |

Ymmärrän jos jotkut eivät ole tehneet sitä ollenkaan. Musta se olisi vaan hauska, tuossa keskiraskauden aikana "tulla ulos" niin että tutut joiden kanssa ei usein juttele niin saisivat myös tietää :) Tuntuu typerältä alkaa kaikille erikseen kertomaan että ainiin, meille muuten tulee vauva parin kuukauden päästä.

Moni laittaa rakenneultrasta kuvan ja kertoo siten. Me ajateltiin keksiä jotain omaperäisempää. Miten te olette ilmoittaneet? :) 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on kyynistä porukkaa tässä keskustelussa :D

Vierailija
2/40 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:47"]

Tässä kans hauskoja erilaisia tapoja

http://www.thedatingdivas.com/family-fun/50-creative-pregnancy-announcements/

[/quote]

Vähän yli puoliväliin jaksoin... ainoa mikä edes hymyilytti oli se häätöilmoitus pinnasängyssä.

[/quote]

Mulle taas kasvoi nimenomaan siitä kukkia hattuun, koska tuollaisen taaperon kohdalla on emämoka viitata mitenkään siihen suuntaan, että hänen on nyt yhtäkkiä oltava jotakin vain siksi, että on tulossa vauva. Uuteen sänkyyn vauvan tieltä, ole reipas poika kun on vauva tulossa jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitää aina olla jotenkin niin huomioita herättäviä tempauksia? Voi sen vaan julkistaa kivasti kirjoittamalla asian niin kuin se on. Tai sitten ikäänkuin ohimennen lipsauttaa jotain neuvolakäynnistä, tai hankinnoista tms. Sitten ne joille asia on uusi, voi kysyä tarkemmin.

Vierailija
4/40 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:39"]

Miksi sitä pitää aina olla jotenkin niin huomioita herättäviä tempauksia? Voi sen vaan julkistaa kivasti kirjoittamalla asian niin kuin se on. Tai sitten ikäänkuin ohimennen lipsauttaa jotain neuvolakäynnistä, tai hankinnoista tms. Sitten ne joille asia on uusi, voi kysyä tarkemmin.

[/quote]

Koska se on tylsää ja niiin nähtyä. Miksei sais kertoa hauskalla tavalla?

ap

Vierailija
5/40 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin pitkästä aikaa kuvan, jossa näkyi muutakin kuin pelkkä naama.

Vierailija
6/40 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/40 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen laskettu aika oli 7 päivää meidän vuosipäivästä, joten vuosipäivänä julkaisin eka masu kuvan kommenttina "viimeinen vuosipäivä kahdestaan" :)

Vierailija
8/40 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa ei julkistettu mitenkään, kun lapsi syntyi niin tuli onnitteluja ja laitettiin kuvia Facebookiin joten ne jotka ei tienneet ties viimeistään sieltä. Toisen kohdalla laitettiin ekasta ultrasta (rv11 tms) ultrakuvat että tällainen tällä kertaa. Ei olla koskaan naamatusten mitenkään salailtu asiaa vaan ihan alusta saakka ollaan kerrottu avoimesti jos on tullut puheeksi tai ollut sellainen tilanne.

Vierailija
9/40 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En julkaissut missään, mutta jos julkaisisin, laittaisin varmaan, että meille tulee vauva ja kuukausi jolloin sitä odotetaan. Jos laittaa tarkan lasketun pvm ja menee yli se kyseleminen alkaa ottaa pattiin. Inhoan tehdä numeroa omista asioistani. Musta tuntuu aina, että muut ajattelevat, että mun pitää olla vain olevinani.

Vierailija
10/40 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus suomalainen ajattelutapa. Kel on onni, sen kätkeköön. Ja jos aikoo ilmoittaa niin tee se mahd. yksinkertaisesti, mistään ei saa repiä minkäänlaista ylimääräistä iloa irti.

Vierailija
11/40 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 09:05"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 08:59"]Millaisia hirviöitä teillä on kavereina facessa kun ei voi kertoa vauvasta tai julkaista kuvaa lapsesta?? :D suomalainen harmaus ja vaatimattomuus eläköön...
[/quote]
Itselläni on periaate etten julkaise kuvia lapsistani mihinkään someen siksi, että ne kuvat voi nähdä ihan kuka tahansa ja oikeilla keinoilla kopioida vaikka jonnekin pedosivuille ja myös siksi, että en minä ainakaan tykkäisi, jos mun lapsuudenkuvia olisi ympäri nettiä vaikka olisivat ihan asiallisiakin niin en halua omankaan lapseni lapsuuskuvia nettiin ennen kuin lapsi on itse sen ikäinen, että alkaa somea käyttää niin sit saa ihan itse julkaista sellaisia kuvia itsestään kuin haluaa (paitsi ei tietenkään mitään järkkyjä alaston/vilauttelukuvia). Ja en ilmoita raskaudesta facebookissa, koska mun elämästä ei tarvitse kaikkien, jotka siellä on mulla kaverilistalla niin tietä ihan kaikkea vaan haluan kertoa itse läheisille ja sitten kun se vatsa alkaa näkyä niin siitä saavat ne muutkin tietää ihan muutenkin kuin netissä ilmoittamalla.
[/quote]

Oletko facebookissa vain kyttäämässä muita?

Vierailija
12/40 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paista pulla ja ota kuva kun se on uunissa :) ja tekstiksi että nyt on pulla uunissa tai vain silmänisku.

Vierailija
13/40 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen aikaan en ollut vielä Facebookissa. Toista lasta kun odotin niin mummo toi esikoiselle tuliaisiksi paidan jossa luki Bigsister to be... (tms)
Laitoin tytölle sitten sen paidan ja kuvan siitä Facebookkiin.

Vierailija
14/40 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkaisin heti seuraavana päivänä plussasta. Itellä ei ole kuin 30 kaveria fbssä ja kaikki läheisiä, ja tiesivät muutenkin muunmuassa meidän lapsettomuushoidoista.. Jos olisi tullut keskenmeno, olisin jakanut senkin siellä, en todellakaan olisi jaksanut puida asiaa kaikkien läheisten kanssa kahdenkesken.. Mutta meni hyvin, saatiin julkaista varhaisultrakuulumiset, nt-ultrakuulumiset ja rakenneultrakuulumiset :) Seuraavaksi sitten syntymä <3

Vierailija
15/40 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 00:03"]

Paista pulla ja ota kuva kun se on uunissa :) ja tekstiksi että nyt on pulla uunissa tai vain silmänisku.

[/quote]

Pakko sanoa että mietin tätä. Oikeasti hauska :D Ajateltiin kuitenkin jotain mutkikkaampaa, valokuvausta kun harrastan

ap

Vierailija
16/40 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook ei ollut olemassakaan, kun odotimme kuopustamme. Tai ehkä oli joku proto Harwardissa ja MySpace yms. jota kukaan ei käyttänyt.

Ihan kavereiden kanssa soittelimme ja kerroimme. Hassuinta oli, että todella moni kavereista oli lopulta samaan aikaan raskaana, kakkosen, kolmosen tai iltatähden kanssa. Lapsia syntyi vuoden sisällä varmaan seitsemään perheeseen :). Kyllä hyvin muistan ne juttelut. "No mä en nyt sit oo niin kauheasti hakenut työpaikkaa, kun on yksi juttu...""ootko raskaana" "no joo" "n, niin minäkin"...

Lasten syntymästä lähti ihan tekstiviesti.

Vierailija
17/40 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 09:05"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 08:59"]Millaisia hirviöitä teillä on kavereina facessa kun ei voi kertoa vauvasta tai julkaista kuvaa lapsesta?? :D suomalainen harmaus ja vaatimattomuus eläköön...
[/quote]
Itselläni on periaate etten julkaise kuvia lapsistani mihinkään someen siksi, että ne kuvat voi nähdä ihan kuka tahansa ja oikeilla keinoilla kopioida vaikka jonnekin pedosivuille ja myös siksi, että en minä ainakaan tykkäisi, jos mun lapsuudenkuvia olisi ympäri nettiä vaikka olisivat ihan asiallisiakin niin en halua omankaan lapseni lapsuuskuvia nettiin ennen kuin lapsi on itse sen ikäinen, että alkaa somea käyttää niin sit saa ihan itse julkaista sellaisia kuvia itsestään kuin haluaa (paitsi ei tietenkään mitään järkkyjä alaston/vilauttelukuvia). Ja en ilmoita raskaudesta facebookissa, koska mun elämästä ei tarvitse kaikkien, jotka siellä on mulla kaverilistalla niin tietä ihan kaikkea vaan haluan kertoa itse läheisille ja sitten kun se vatsa alkaa näkyä niin siitä saavat ne muutkin tietää ihan muutenkin kuin netissä ilmoittamalla.
[/quote]

Oletko facebookissa vain kyttäämässä muita?
[/quote]
Mistä sellaisen kuvan sait?

Vierailija
18/40 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:39"]

[/quote]

Koska se on tylsää ja niiin nähtyä. Miksei sais kertoa hauskalla tavalla?

ap

[/quote]

No niin nähtyjä on kylläkin ne muka-hauskat tavat kertoa asiasta. Muut tuntee vain myötähäpeää. 

Vierailija
19/40 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerroin jotenkin näin:

Lapsen kaveri oli mielestään keksinyt hyvän aprillipilan ja sanonut lapselleni, että sinun äidillä on vauva mahassa. Oma lapseni oli vastannut, että niin onki.

Tätä jäivät sitten pohtimaan oliko se totta vai ei.. ;)

Vierailija
20/40 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:59"]

Perus suomalainen ajattelutapa. Kel on onni, sen kätkeköön. Ja jos aikoo ilmoittaa niin tee se mahd. yksinkertaisesti, mistään ei saa repiä minkäänlaista ylimääräistä iloa irti.

[/quote]

Ei vaan sellanen huomion kerjääminen on säälittävää. Voihan sen ilmoituksen tehdä ihan tyylillä ilman mitään wt-show'ta.
[/quote]

Eikös se Facebook ole nimenomaan tällaisia ilmoitusasioita varten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme