1,5kg porkkanaa päivässä, onko jotain haittaa?
Niin, siinähän tuo otsikossa jo tulikin. Olen ihan karmea puputtaja ja vihdoin keksinyt jotain terveellistä sipsien ja muiden herkkujen tilalle. Mietin vain, onko tästäkin kohtuu kaukana.
Kommentit (15)
Juu, raakana rouskutan. Tosin kevytkermaviiliin tehdyn dipin kanssa ja paljon vichyä päälle. Hmm, suolitukos kuulostaa hiukan kaukaa haetulta...
Tukoksen lisäksi karoteeni menee ihoon, muutut keltaiseksi. Näyttää aluksi päivetykseltä.
Iho saattaa muuttua oranssiksi, huomaat sen muutamassa päivässä. Olisko ollut se karoteeni, mikälie mikä sen aiheuttaa.
Korkeintaan ihosi muuttuu keltaiseksi, koska karoteeni. Ja ois tietty hyvä syödä mahd. monipuolisesti. Muuten ei siis mitään haittaa.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:49"]Liikaa a vitamiinia.
[/quote]
Eipäs, porkkanassa on vain A-vitamiini esiastetta, joka siis ei varastoidu kehoon.
Olen puolisen vuotta syönyt noin kilon porkkanoita päivässä monipuolisen ruokavalion kanssa. Käsissä iho ehkä kellastava, mutta muuten ei ongelmia.
Hmm, vielä en ole keltainen ja vatsa toimii kolmesti päivässä. Kestänee siis hetken, että sivuvaikutuksia tulee :)
Mä söin teininä porkkanaa 500 g päivässä. Iho muuttui kellertäväksi samoin hiki muuttui keltaiseksi ja värjäsi paidan kainalot :( Sit lopetin ja keltaisuus hävisi :D
Kuulostaa että sinulla olis ongelma nyt syömisen säätelyn kanssa, ahmimishäiriö? Herkut on vaan vaihtuneet terveelliseen syötävään, mutta ongelma on edelleen..
Ei suoranaista haittaa, mutta ei tuo tervettäkään ole. Hanki apua ja opettele syömään kaikkea kohtuudella. Tsemii!
Porkkanan lisäksi esim. raaka kukkakaali ja kurkku on mukavaa dippailunaposteltavaa.
Mutta kun syöt kunnollista ravinteikasta ruokaa, jossa on tarpeeksi rasvaa, sopivasti proteiinia ja kohtuudella hiilihydraattia, niin kaikenmaailman ahmimisnaposteluhäiriöt vähenee.
Saat liikaa A vitamiinia. Ei terveellistä enään.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:57"]Saat liikaa A vitamiinia. Ei terveellistä enään.
[/quote]
Edelleen, porkkanassa on vain A-vitamiinin esiastetta eli ei ongelmaa. :)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:00"]Porkkanan lisäksi esim. raaka kukkakaali ja kurkku on mukavaa dippailunaposteltavaa.
Mutta kun syöt kunnollista ravinteikasta ruokaa, jossa on tarpeeksi rasvaa, sopivasti proteiinia ja kohtuudella hiilihydraattia, niin kaikenmaailman ahmimisnaposteluhäiriöt vähenee.
[/quote]
Höpöhöpö, nuo häiriöt ovat psyykkisiä. Toki hyvä ruokavalio edesauttaa paranemista, mutta itse vaiva on korvien välissä
On haittaa. Jos syöt raakana, se ei ehdi sulaa ja saat suolitukoksen. Lopeta heti ja syö myöhemmin kohtuullisemmin.