Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haha :D Aku Hirviniemen twiitti Immonen-kohuun:

Vierailija
27.07.2015 |

"En ymmärrä Olli Immosen kirjoittelua yksikulttuurisesta Suomesta. Minulla on niin huono englanti."

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen valkoihoinen suomalainen, ja mua on aina ärsyttänyt nuo virret ja uskonnollisuus valtion oppilaitoksissa! Jokaisella tulisi olla vapaus valita uskonsa itse, ei kaikki suomalaisetkaan ole ev.lut.!! Hyvä vaan jos jeesushommat pidettäis erillään opetuksesta.! Ei se oo muslimien aikaansaannosta, vaan johtuu siitä, että yhä harvempi elää satukirjan (Raamattu) tarinoiden pohjalta.

Vierailija
82/89 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 21:54"]Onhan se hauskaa, että muslimien takia ei saa koulussa olla jouluevankeliumia joulujuhlassa eikä suvivirttä kevätjuhlassa. Sitä on monikulttuurisuus!
[/quote]Hmm... Vai onko ne ihan kantasuomalaiset ateistit hommanneet nämä kiellot... No ON! Koskapa heidän pikku Nico-Petterit ja Pipsa-Inkerit saa traumoja jos joutuu moista kuuntelemaan. Ei taida muslimeilla olla osaa eikä arpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:02"]

Yksikään muslimi ei ole urani aikana vastustanut joulukuvaelmaa eikä suvivirttä. Jotkut harvat poistuvat hiljaa sen aikana käytävälle ja palaavat kun on ohi. Luulen, että eniten uskonnollisia tapahtumia vastustavat suomalaiset ateistit. T: viisitoista vuotta monikulttuurisessa koulussa työskennellyt

[/quote]

Ai, mun ei tarvinut olla ku pari kuukautta monikulttuurisessa koulussa ja näin esimerkissä kuvailtua vastustusta muslimien taholta, en suomalaisten ateistien. 

Vierailija
84/89 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:06"]

Voitteko selittää mitä toi tarkottaa?

[/quote]

Immosen purkaus oli kirjoitettu englanniksi. Se ei taida olla suomalaisen kulttuurin kieli.

[/quote]

Aa, ok. Voi luoja miten typerä "näpäytys"....

[/quote]

Sinä et tajunnut noin yksinkertaista juttua, mutta se on mielestäsi typerä? Pointsit sulle.

[/quote]

No ei tajunnut moni muukaan.

Vierailija
85/89 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän joulu-/kevätjuhlassamme aina ne henkilöt, jotka eivät halunneet tapahtumaan osallistua poistuivat salista tai eivät menneet sinne lainkaan.

Vierailija
86/89 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:04"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 21:54"] Onhan se hauskaa, että muslimien takia ei saa koulussa olla jouluevankeliumia joulujuhlassa eikä suvivirttä kevätjuhlassa. Sitä on monikulttuurisuus! [/quote] Kahdesta koulusta Itä-Helsingistä kokemusta ja joulujuhlissa raikaa Enkeli taivaan ja kevätjuhlissa Suvivirsi. Aina ja joka vuosi. [/quote] Valehtelua odotin vasta myöhemmin, loppuiko argumentit jo nyt.

[/quote]

Tervetuloa katsomaan! Koulut ovat julkisia, joten koulun juhliin saa halutessaan osallistua, vaikka ei olisi koulun oppilaan vanhempi. Juhlat alkavat klo 8:30 ja seuraava osio klo 10. Uskallan luvata, että joulujuhlat pidetään la 19.12.2015 ja kevätjuhlat tietysti ovat la 4.6.2016.

[/quote]

Ihanko totta kaikki saa tulla, kun meillä ainakin oli rajoitukset ettei koko suku tulisi vähäisten paikkamäärien vuoksi.

Vierailija
87/89 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
88/89 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 21:54"]

Onhan se hauskaa, että muslimien takia ei saa koulussa olla jouluevankeliumia joulujuhlassa eikä suvivirttä kevätjuhlassa. Sitä on monikulttuurisuus!

[/quote]

Monessako kevätjuhlassa oot viime aikoina ollut? Itsellä on lapset kahdessa eri koulussa ja MOLEMMISSA kevätjuhlissa laulettiin suvivirsi, siellä ne somalilapset lauloi muiden mukana. Ja molemmilla kouluilla oli myös joulukirkko ohjelmassa. 

Vierailija
89/89 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis... tai mikä ohis, koko ketjuhan tässä on sivuraiteilla :D

Mutta siis: olenko väärässä, kun minun käsittääkseni Suvivirressä ei edes pitäisi olla mitään muslimeja häiritsevää, olkoon kuinka harras muslimi tahansa? "Jumala" ja "Allah" ovat ymmärtääkseni käytännössä katsoen sama asia. Muslimit vaan eivät usko, että Jeesus on Jumalan poika, joten ymmärrän, että muslimi ei mene joulukirkkoon siinä missä kristittykään ei polvistu Mekkaan päin.