Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita keillä sodanuhka laukaisi vauvakuumeen?

Vierailija
02.03.2022 |

Spekuloin päiviä sitten mielessäni ajatuksella, että sota tulisi myös Suomeen ja miten oma elämä muuttuisi. Ollaan miehen kanssa yrittämässä lapsia lähitulevaisuudessa (tästä on jo keskusteltukin) ja uskon että minua harmittaisi jos hän joutuisi sotaan eikä lapsi toteutuisikaan. Puhumatta nyt kaikesta muusta kauheudesta.

Ollaan oltu yli 5 vuotta yhdessä ja ollaan noin 30-vuotiaita. Tekisi mieli aikaistaa vauvan yrittämistä tähän hetkeen eikä vuoden päähän.

Onko kellään muulla samoja ajatuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku biologinen reaktio, haluaisit monistaa geenisi ennen kuin ehkä tuhoudut (näin sodan uhkaa miettivä mielesi ehkä kokee).

Vierailija
2/6 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh. Kyllä on ihminen t y h m ä ja kauhea elukka. Kaikista elukoista julmin, ei voi muuta sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille jotka tuomitsee sen että lapsia tehdään sotatilanteessa haluan muistuttaa että moni teistä, minä itsekin, on syntynyt kylmän sodan uhan aikana, ja olen silti kiitollinen että olen olemassa eikä ole tullut mieleen vanhempia syyllistää.

Elämä on suuri lahja ja sen huomaa terävämmin kun sota uhkaa.

Vierailija
4/6 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole tullut pieneen mieleenkään alkaa monistautumaan tässä tilanteessa.

Vierailija
5/6 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole tullut pieneen mieleenkään alkaa monistautumaan tässä tilanteessa.

Oletko pitkässä vakituisessa suhteessa?

Mietin että ehkä oma ajatus kumpuaa rakkaudesta omaan mieheen ja hänen menettämisen pelkoon. Ap

Vierailija
6/6 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ajatellaan näin että sota oikeasti tulee ja se on ainoa syy hankkia nopeasti lapsi, niin onpa reilua sille vauvalle syntyä sodan keskelle ja jäämään isättömäksi, kenties itsekin vielä pienenä tai äitinsä kuolee jossain pommi-iskussa. No tärkeintä että miehesi saa olla hetken isä tai ainakin tietoinen tulevasta lapsesta ennen kuin kuolee rintamalla ja sinä saat miehestä geenimuiston, aikuisten tunteethan on ainoat millä väliä.

Mutta tietenkin on ihan mahdollista ettei tule mitään sotaa ja saatte elää ihan normaalia lapsiperhe-elämää. En itse alkaisi varta vasten lasta hankkimaan vain siksi että kohta ehkä ukko joutuu sotaan ja kuolee ja en halua jäädä yksin, tehkää se lapsi sillä aikataululla kuin on ollut tarkoituskin jos se on järkeilty parhaaksi mahdolliseksi ajankohdaksi, tai jos sopii aikaistaminen niin tehkää nyt jos tuntuu hyvältä. Mutta tehkää se lapsi vain siitä syystä että haluatte lapsen ja lapselle hyvän ja turvallisen elämän, ei varta vasten sodan keskelle kärsimään jos sotaan vahvasti uskotte.