Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En lähde enää kenenkään mökille!

Vierailija
27.07.2015 |

En tiedä miksi meitä miehen kanssa kutsutaan, joten sen arvailun voi lopettaa ennenkuin alkaakaan. Kuitenkin noita mökkikutsuja tulla tupsahtelee ja tässä alkaa itsellä jo väsy iskeä käpälään.

Ne kivikovat superlonpatjat siellä pikkuisessa vieraskamarissa, never again. Mä painan 79 kg ja semmoisella alustalla ei kertakaikkiaan voi nukkua missään asennossa etteikö jostain alkaisi puutumaan. Huomattakoon, että siellä nukkuu katkonaisesti vain minä; mies ja mökki-isäntä istuu saunan terassilla ja katsoo sekä auringonlaskun että -nousun. Tasainen tölkin narskahdus rikkoo hiljaisuuden veden pinnalla.

Jos se vieraskamari on yhdistetty saunakamariksi, niin lämpötila siinä muurinkyljessä nousee yöllä noin 60 aseteeseen. Ikkunaa ei voi avata, kun hyttyset väijyy pilvenä heti lasin toisella puolella. Pyörin hikisissä lakanoissa ja toivon että tulis uni ja armahtais.

Kaikkien mökit on rakkaita paikkoja, mutta joskus kannattaa katsoa sitä vähän ulkopuolisen silmin. Jos isoisä on pikkuisen terassin joskus kekkosen aikaan rakentanut, niin voihan sitä jo näillä vuosikymmennillä vähän uusia, ihan totta. Parantaa mukavuutta ja toimivuutta ihan pienilläkin keinoilla. Ei se ole Pyhäinhäväistys vaikka vähän remontoikin.

Jos isäntäväellä on pieniä lapsia (pahinta: taapero ) niin nehän herää sitten 6.30. viimeistään. Keittiössä aletaankin kalistella astioita ja keitellä puuroa. Tämä taapero-ikäinen levittää kattilat lattialle ja haluaa auttaa. Eli se siitä nukkumisesta edes aamusella.

Ylihygieenisyys mökkioloissa: hei haloo, ei siellä rantakaislikossa mitään erikoispetoja elä, eikä tavan ruat yhdessä yössä mätäne pilalle kuten jossain tropiikissa. 

Ja jos ei sitä puskapissaa osaa eikä ole edes ikinä opettanut esim. 8 - vuotiaalle, niin olisi jo korkea aika. Ne eriskummalliset vessaerittelyt, mitä ihmisille on nykyään myyty, on ihan käsittämättömiä. "Älä hei pissaa sillain sinne pöntön sisäosaan, vaan liruta siihen etuosassa olevaan siivilään..." häh? Muutaman ihmisen kesäaikaan tiristämä tuote ei vielä vaadi tod. mitään korkeampaa polttolaitosta: kunhan laitat huusiin tontin reunaan ja se on siinä.

Ja tämä ikuisuusaihe tosiaan: kustannukset. Koitetaan kuitenkin saada jotenkin tasittua sitä ruokalaskua sillain perheiden koon mukaan. Ettei meidän kahden ruokaostokset voi maksaa saman verran kuin 4 hengen perheen. Ja kyylllä, olen vähän tarkka siitä mun proteiini-rahka-jugurtista, haulan sen itse syödä. Se pikkupilttinen sitten syö niitä teidän ostamia, jookos.

Viinanjuonnista en jaksa alkaa edes enempää kirjoittamaan. Todettakoon, että itse otan usein ns. Suojakännit, eli senverran että pystyy nukkumaan ja jaksaa kuunnella lasten kitinää. Mies ottaa joka tapauksessa koko loman, se on kuulemma jo aikoja sitten sovittu eikä ole mitään syytä asiaa muuttaa.

Ei mulla muuta. Lähen pihalle, oman mökin pihalle. Mökki sijaitsee saaressa, eikä tänne tietääkseni ole ketään tulossa eikä kutsuttuna. Aamen sille.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen mökki teillä on? Ja kyllä, yökyläilyt lapsiperheissä... vältän.

Vierailija
2/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Sä oot suojakännissä, miehes koko kesäloman kännissä?
Kuka sitä hygienia juttua pelkäs? Sinä vai joku muu?
Kuka pissas väärään paikkaan?
Mulla meni vähän ohi sori...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe :D

Nauroin, koska tätähän se on. Vaatii aika paljon rahaa saada rakennettua sellainen mökki, jossa jokaiselle vierailijalle olisi hyvin tilaa eikä erirytmiin elävät häiritsisi toisiaan. Sitä en ymmärrä minäkään miksi mökillä pitää nukkua epämukavasti ja -ergonomisesti. 

Vierailija
4/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole avannut suutasi mökeillä vieraillessasi? Noi kaikki on käytännössä aika pieniä asioita, joista ois voitu mökillä ollessa sopia. Ehkä isäntäväki ei ole edes tajunnut, et sulla on ollut kurjaa?

Vierailija
5/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sä sinne toisten mökeille lähdet mököttää, möllötä siellä omassa saaressas posket pullollaan protskurahkaa pikku suojakännissäs ja kuseskele minne lystäät! Ongelma ratkaistu, hyvää kesää!

Vierailija
6/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärrä mitä mariset kun ei kai kukaan sinua ap sinne vieraaseen huonoon mökkiin ole väkisin vienyt?

Vaikka saa kutsun niin eihän sinne kekkosen aikaiseen mökkiin ole pakko mennä. Sanot vaan kiitos ei ja kiidät omaan mökkiisi ja laitat oven lukkoon ettei vaan tule vieraita vaivoiksi.

Vierailija
7/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hauskasti kirjoitettu avaus :)  Hyvää kesä!

Vierailija
8/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tuollaiseen paikkaan ikinä lähtisi mutta nukkumiseen auttaa korvatulpat ja silmälaput jos vaan makuupaikan lämpötila on siedettävä, tietty.

Vierailija
9/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä painat noin paljon?

Vierailija
10/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämän aloituksen pointti oli? Harmittaako sinua se, että muut ihmiset kehtaavat pyytää sinua ja miestäsi heidän kekkosenaikaisille paskamökeilleen? Voithan sinä kieltäytyä kutsusta ja nauttia oman mökkisi ihanuuksista ja antaa muiden nauttia niistä kekkosenaikaisista terasseistaan :)

Vierailija
11/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Mullekin riitti mökkeilyt muutamaksi vuodeksi kavereiden kanssa, yhtä ryyppäystä koko reissu. Miehen kanssa kahdestaan ensi kerralla.

Vierailija
12/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutamia vieraiden viihtyvyyttä edistäviä asioita:

- Patja. Ostakaa kunnon vieraspatja. 12 senttiä paksuudeltaan minimi, mieluiten 15 cm ylöspäin.

- Rakentakaa erillinen vierasmaja, koska saunan kylkiäisenä tulee ihan liian kuuma!

- Vierasmajan yhteydessä oma käymälä.

- Vierasmajassa oma jääkaappi, johon vieraat voi tuoda omat ruokansa.

Tällaiselle mökille tulisin todella miellläni vieraisille.

Vierailija
13/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin epätodellinen kuvaus. Kuka sinut kutsuu mökilleen, et oikein tunnu mukavalta seuralta.

Vierailija
14/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mä olen av:lla toistuvasti ihmetellyt. Siis tätä tapaa kommetoida, keskustelua tästä ei saa vaikka miten toivoisi.Siis joku avautuu asioista, jotka ilmeisesti häiritsevät ja käyvät voimille. Näitä olen lukennut ennenkin.Vastauksiksi tulee ratkaisuja, siis eri malleja miten tämän pikkuasian voisi ratkaista?! Mitä ihmettä? MIKSI, oi miksi naiset luulette, että te voitte ratkaista tosta vaan yksinkertaisesti näitä arjen ongelmia.

Sehän ei ole pointtina näissä, ei alkuunkaan. 

Ja mikä ihmeen ratkaisu on aina ja joka kerta kirjoittaa että miksi sä et vaan sano suoraan ja sillä sipuli.

Kuka helkatti sanoo suoraan jollekin tuttavalleen/ystävälleen, että sun mökin vieraskamari on aikansa elänyt ja nukkumakelvoton? Tai että sun  lasten metelöinti käy täysillä hermoille? 

Ja nämä loputtomat neuvot missä jollekin liian tunkeilevalle anopille pitäisi vaan sanoa suorat sanat ja käskeä vanha ihminen siitä ulos, mistä on viis hirttä poikki.Ihan totta, lukekaa edes ajatuksella. Ja ajaelkaa ennekuin annatte näitä kuolematomia ja täysin hyödyttömiä pim-tuosta-vaan-ratkaisujanne. 

Vierailija
15/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tässä, ap on tehnyt nyt sen valinnan, ettei mene, so? Eli taitaa jatkossa uskaltaa sanoa suoraan. Kieltäytyä voi ihan nätistikin. Mutta eihän nyt saakeli ne porukat tiedä, että ap kärsii, kun ei sano mitään, vetää vaan suojakännit.

Onneksi ap:n saaressa on kunnon vessa, se on plussaa!

Vierailija
16/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 19:36"]

Tässä muutamia vieraiden viihtyvyyttä edistäviä asioita:

- Patja. Ostakaa kunnon vieraspatja. 12 senttiä paksuudeltaan minimi, mieluiten 15 cm ylöspäin.

- Rakentakaa erillinen vierasmaja, koska saunan kylkiäisenä tulee ihan liian kuuma!

- Vierasmajan yhteydessä oma käymälä.

- Vierasmajassa oma jääkaappi, johon vieraat voi tuoda omat ruokansa.

Tällaiselle mökille tulisin todella miellläni vieraisille.

[/quote]

Minä lisäisin vielä tähän, että siinä vierasmajassa saisi olla hyttysverkollinen tuuletusikkuna. Ovat nimittäin aikamoisia saunoja aamuauringossa jos ei sitä avattavaa ikkunaa ole. Joo, on kokemusta!

Vierailija
17/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin näyttää olevan erottelevan kuivikekäymälän käyttö liian hankalaa. :D Kun ei pissata samaan laarin, vessa ei haise. Miks kaikki muut paikat pitäis kunnostaa vieraiden varalle, mutta vessana pitää olla sodanaikainen haiseva paskahuussi 500m päässämökistä?

Vierailija
18/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei häirinnyt avauksessa mikään muu paitsi suojakänni-termin väärinkäyttö. Suojakänni ei tarkoita pientä hiprakkaa tai kevyttä humalaa, vaan edellisiltana vedettyä kunnon känniä, jonka tarkoitus on pitää seuraavan illan humalatila aisoissa. Esim. stressaavia sukujuhlia ennen on hyvä vetää suojakännit, niin ei alkoholi ei nouse seuraavana päivänä niin helposti päähän (mokailun mahdollisuus vähenee). 

Vierailija
19/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on mökillä 2x vesivessa ja ilmastointi.

Vähempään en tyydy.

Vierailija
20/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit ovat aina katkeria ja mikään ei koskaan ole hyvin. Pysy saaressasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi