Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko huonokuntoinen?!?

Vierailija
27.07.2015 |

Jaksan kävellä 15 kilsan lenkkejä suht reippaasti, uida kilsan tunnissa ja pyöräillä 16 km tunnissa. Nämä ei oikeastaan tunnu missään paitsi kävely väsymyksenä jaloissa. Mutta en jaksa juosta kuin pari km semmosta kävelyvauhtia. Saan yhden punnerruksen. En saa yhtään leukaa. Mielipiteitä, kommentteja, kehitysehdotuksia! Olen normaalipainoinen (mutta pömppömaha).

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänihän kului toissapäivän pyöräreissulla 1680kcl. Mittasin urheilukellollani.

Minusta se oli aika tehokasta.

Aika tyhmää väittää ettei kävely ja pyöräily ole mitään tehokasta. Kyllä on jos on raskas vaihde, paljon nousua, ja syke 150-180.

Tiedän että olen huonokuntoinen. Älkää halveksiko kävelyä. Kävellessä pitkiä lenkkejä, myös mieli puhdistuu. Tehokkaampaa se on kuin hölkkäys, jos kävelee niin kovaa kun pystyy.

Vierailija
2/22 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 km pyörällä tunnissa on aika kevyt liikuntasuoritus. Kauanko kävelet 15 kilometriä? Meneekö alle 2,5 tunnissa? Mikään kuvaamistasi lajeista ei auta sinua punnertamaan tai vetämään leukoja, jos niitä haluat käyttää mittareina. Yläkehon voimaa saat helpoimmin kuntosalilta. Kokeile myös hölkätä enemmän ja pidempiä matkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 km kävely menee just alle 2,5 h. ap

Vierailija
4/22 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:37"] [quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:35"] Jaksan kävellä 15 kilsan lenkkejä suht reippaasti, uida kilsan tunnissa ja pyöräillä 16 km tunnissa. Nämä ei oikeastaan tunnu missään paitsi kävely väsymyksenä jaloissa. Mutta en jaksa juosta kuin pari km semmosta kävelyvauhtia. Saan yhden punnerruksen. En saa yhtään leukaa. Mielipiteitä, kommentteja, kehitysehdotuksia! Olen normaalipainoinen (mutta pömppömaha). [/quote]   Siis...yhden punnerruksen? Voiko se olla edes mahdollista? :D [/quote] Niin siis oikeita oikeaoppisia aikuisten punnerruksia. [/quote] Minä, ihan normaali naisihminen teen niitä 45 putkeen.

[/quote]

Yhdysvaltain merivoimien erikoisjoukot vaativat kuntotestissään miehiltä 42. Että anteeksi nyt jos vähän epäilen. Joko et ole ihan "tavallinen naisihminen" tai sitten (todennäköisemmin) tekniikkasi on ihan päin prinkkalaa.
[/quote]

http://www.100punnerrusta.com/aloitustesti.php

Vierailija
5/22 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelyn teho kunnon kehittämisessä lopahtaa aika äkkiä. Rasitus jaa melko pieneksi vaikka vetäisi millaista tahtia. Totta kai pyörällä saa tehoja irti vaikka minkä verran kun vauhti kasvaa. Se on kuitenkin melko yksipuolista treeniä. Noiden ap:n tulosten perusteella kannattaisi tehdä voimaharjoittelua ja myös intensiivisempiä kestävyyskuntotreenejä (eli lisätä hölkän osuutta lenkeissä ja tykitellä pyörällä välillä kovempaa).

Vierailija
6/22 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Kunto siis rapa ja alku hankalaa, kun mitään ei osaa eikäpysty tekemään. Olen tähän asti tietääkseni ainakin ollut terve (pömppömaha siis on, vaikka painoindeksi normaali. Mutta nyt rupes sairauset pelottaa ku vuosia 40 risat. Alku vaikeaa! Mutta suvussa sairauksia ja läheltä kuollut ikäisiäni terveitä ihmisiä :( :( Tai terveeksi luultuja.

Vierailija
7/22 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 19:40"]

Kävelyn teho kunnon kehittämisessä lopahtaa aika äkkiä. Rasitus jaa melko pieneksi vaikka vetäisi millaista tahtia. Totta kai pyörällä saa tehoja irti vaikka minkä verran kun vauhti kasvaa. Se on kuitenkin melko yksipuolista treeniä. Noiden ap:n tulosten perusteella kannattaisi tehdä voimaharjoittelua ja myös intensiivisempiä kestävyyskuntotreenejä (eli lisätä hölkän osuutta lenkeissä ja tykitellä pyörällä välillä kovempaa).

[/quote]

Pyöräily kehittää sekä lihasvoimaa, keuhkojen kapasiteettia että maksimisykettä. En sanoisi yksipuoleiseksi, etenkin kun parannusehdotus on joku hölkkä.

Intervalliharjoituksilla, pitkäkestoisemmilla kestävyysharjoituksilla ja lihaskuntoharjoittelulla saa kokonaisvaltaisimmat tulokset aikaan. 

Vierailija
8/22 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:48"] [quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:37"] [quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:35"] Jaksan kävellä 15 kilsan lenkkejä suht reippaasti, uida kilsan tunnissa ja pyöräillä 16 km tunnissa. Nämä ei oikeastaan tunnu missään paitsi kävely väsymyksenä jaloissa. Mutta en jaksa juosta kuin pari km semmosta kävelyvauhtia. Saan yhden punnerruksen. En saa yhtään leukaa. Mielipiteitä, kommentteja, kehitysehdotuksia! Olen normaalipainoinen (mutta pömppömaha). [/quote]   Siis...yhden punnerruksen? Voiko se olla edes mahdollista? :D [/quote] Niin siis oikeita oikeaoppisia aikuisten punnerruksia. [/quote] Minä, ihan normaali naisihminen teen niitä 45 putkeen. [/quote]   Yhdysvaltain merivoimien erikoisjoukot vaativat kuntotestissään miehiltä 42. Että anteeksi nyt jos vähän epäilen. Joko et ole ihan "tavallinen naisihminen" tai sitten (todennäköisemmin) tekniikkasi on ihan päin prinkkalaa. [/quote] http://www.100punnerrusta.com/aloitustesti.php

[/quote]

Tässä ei lue kuka on sivun takana, paitsi "Heli". Eli minäkin voisin tehdä tällaisen sivun internetin ihmeelliseen maailmaan. 

Varmaan sellaisia lukion liikuntatunnin kuntotestissä hyväksyttäviä punnerruksia voi tehdä tämän ohjelman kanssa, mutta en sitten tiedä menisikö "Helin" punnertaminen läpi esimerkiksi mainitsemassani merivoimien kuntotestissä. 

Vierailija
9/22 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilsa tunnissa uimalla on kyllä aika vähän. Oletko huono uimaan?

Vierailija
10/22 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:35"]

Jaksan kävellä 15 kilsan lenkkejä suht reippaasti, uida kilsan tunnissa ja pyöräillä 16 km tunnissa. Nämä ei oikeastaan tunnu missään paitsi kävely väsymyksenä jaloissa. Mutta en jaksa juosta kuin pari km semmosta kävelyvauhtia. Saan yhden punnerruksen. En saa yhtään leukaa. Mielipiteitä, kommentteja, kehitysehdotuksia! Olen normaalipainoinen (mutta pömppömaha).

[/quote]

Siis...yhden punnerruksen? Voiko se olla edes mahdollista? :D

Vierailija
11/22 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä jaksa tai sitten en vain osaa punnertaa. Äsken yritin. Uinti on semmosta perusrintauintia tai sammakkoa. En tiedä olenko huono, ei varmaan tekniikkaa oikein ole.

Vierailija
12/22 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siis aivan samat tulokset kuin minulla! 

Säikähdin ihan. Ihan kuin minun kirjoittamani. Ainoa ero tässä on se että en ole normaalipainoinen vaan 20kg ylipainoinen.

Vierailija
13/22 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ranteeni ei kestä punnerruksia. Hauiksessani ei todellakaan ole paljon voimaa.

Uinti on minullakin hidasta kun en osaa tekniikkaa enkä uskalla hengittää sinne veteen.

Korjaan että kilsa meneekin minulla nykyään 45min. Mutta ennenvanhaan kesti tunnin.

Olen siis tuo nro5

Vierailija
14/22 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:37"]

[/quote]

[/quote]

Niin siis oikeita oikeaoppisia aikuisten punnerruksia.

Vierailija
15/22 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aerobinen kestävyyskunto voi olla ok, mutta lihaskunto ei. Lisäksi kävely ei nyt ole mitään raskasta, jaksatko juosta yhtään?

Vierailija
16/22 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis jos ihan oikeasti et saa kuin yhden punnerruksen, niin lihaskuntosi on tosi heikko. Tee jokin nettikuntotesti, löytyy googlettamalla, esim. sellainen, missä tehdään kyykkyjä ja vatsoja ja punnerruksia.

Vierailija
17/22 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vielä, luin aloituksen uudestaan :D

Vierailija
18/22 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:37"]

[/quote]

[/quote]

Niin siis oikeita oikeaoppisia aikuisten punnerruksia.
[/quote]

Minä, ihan normaali naisihminen teen niitä 45 putkeen.

Vierailija
19/22 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pystyn tiettyihin asioihin vaikka kuinka pitkään, mutta esim. juosta en jaksa juuri ollenkaan. 

Vierailija
20/22 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely ja pyöräily ei ole kovin raskasta liikuntaa... Ainakaan tuolla tahdilla ja määrällä. Lihasvoimaa ei sinulla tunnu myöskään paljoa olevan. Eli taidat olla huonokuntoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi