Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa!! Miten sairasloman kanssa tapahtuu jos leikkaus on suunniteltu? ??

Vierailija
27.07.2015 |

Eli tilanne on seuraava. Minulla on rectosele. Ulostaminen ja virtsaaminen on vaikeaa ja joudun todennäköisesti leikkaukseen. Vaiva ei ole siis hengenvaarallinen mutta erittäin hankala.

Jos minut leikataan niin saan nostelukiellon eli en voi olla töissä missä nostelen paljon. Koska leikkaus on "vapaaehtoinen" niin tarkoittaako se että sairasloma on palkaton?

Toinen kysymys. Olen yh ja minulla on kaksi pientä lasta. Ne on vuorohoitopäiväkodissa. Sinne ei saa viedä jos minulla ei ole työvuoro. Onko tässä tapauksessa oikeus viedä hoitoon päiväsaikaan? Muuten en kyllä saa mitään hoidettu kotona jos on nostokielto koska 1.5v vaatii syliä koko ajan ja en voi pitää sylissä kun esim teen ruokaa, käyn kaupassa etc.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 17:53"]Tottakai saat sairaslomaa ja palkkaa siinä missä vatsatautinenkin. Jos kyse olisi oikeasti vapaaehtoisesta operaatiosta kuten silmien laserointi tai kauneuskirurgisesta operaatiosta kuten silikonirinnat niin sairaslomasi olisi palkatonta. Nyt kyse on kuitenkin sairauden hoidosta. [/quote] Ok. Olen vasta menossa leikkausarvioon joten ei ole varmaa mutta ei kyllä mikään muukaan ole auttanut tähän vaivaan vielä. Jos en saa sairaslomalla palkkaa niin en voi kyllä mennä leikkaukseen. On jo aika iso isku taloudelle että jään ilman vuorolisiä ja kokonaan palkaton ei vaan onnistu. ap

[/quote]Jos se ei ole kauneuskirurgiaa, niin kyllä siitä palkallisen saikun saa. Miks sä jäät ilman vuorolisiä, eikö teillä saa saikkukorvauksia kta:n mukaan?

Vierailija
2/10 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on sairauden hoito! Ei esimerkiksi viisaudenhampaan poistamatta jättäminen ole hengelle vaaraksi, mutta siitäkin saa vaikeissa tapauksissa päivän sairausloman. Lapsista kysynet suoraa päiväkodista.

Vierailija
4/10 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin saat sairaslomaa. Voisiko lapset mennä isälleen?

Vierailija
5/10 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 17:45"]Tietenkin saat sairaslomaa. Voisiko lapset mennä isälleen?
[/quote]

Isä on aloittelemassa omaa firmaa ja ei oikein tunnu olevan aikaa edes siihen joka toiseen viikonloppuun. Tuskin auttaa kun exvaimon toosaa korjataan.

On kyllä aika koominen tilanne että olin kuvitellut että seksielämää ei enää tule niin on ihan sama mihin kuntoon alapää meni synnytyksessä. Nyt kumminkin näiden virtsaamis ja ulostamisongelmien takia tuntuu että koko oma maailma pyörii alapään ympärillä. Huoh...
ap

Vierailija
6/10 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saat sairaslomaa ja palkkaa siinä missä vatsatautinenkin. Jos kyse olisi oikeasti vapaaehtoisesta operaatiosta kuten silmien laserointi tai kauneuskirurgisesta operaatiosta kuten silikonirinnat niin sairaslomasi olisi palkatonta. Nyt kyse on kuitenkin sairauden hoidosta.

Vierailija
7/10 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sairauslomaa ja itse sain päivähoitoon lapseni sairauslomani aikana. Kylläkin pidin vain alle 5h päivässä ja alle 10pv kuukaudessa, mutta kyse olikin fyysisestä ylikunnosta jonka takia jouduin syömään ison määrän unilääkkeitä, olisi ollut vaarallista jättää lapsi minulle aamulla kun en olisi välttämättä herännyt.

Vierailija
8/10 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapset on vuoropäiväkodissa, ja sinne voi lapset viedä sairauslomalla arkisin klo 9-15.

Vierailija
9/10 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 17:53"]Tottakai saat sairaslomaa ja palkkaa siinä missä vatsatautinenkin. Jos kyse olisi oikeasti vapaaehtoisesta operaatiosta kuten silmien laserointi tai kauneuskirurgisesta operaatiosta kuten silikonirinnat niin sairaslomasi olisi palkatonta. Nyt kyse on kuitenkin sairauden hoidosta.
[/quote]

Ok. Olen vasta menossa leikkausarvioon joten ei ole varmaa mutta ei kyllä mikään muukaan ole auttanut tähän vaivaan vielä. Jos en saa sairaslomalla palkkaa niin en voi kyllä mennä leikkaukseen. On jo aika iso isku taloudelle että jään ilman vuorolisiä ja kokonaan palkaton ei vaan onnistu.
ap

Vierailija
10/10 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 17:43"]

Kyseessä on sairauden hoito! Ei esimerkiksi viisaudenhampaan poistamatta jättäminen ole hengelle vaaraksi, mutta siitäkin saa vaikeissa tapauksissa päivän sairausloman. Lapsista kysynet suoraa päiväkodista.

[/quote]Viisurinpoistosta saa sairaustodistuksen, mutta ei välttämättä sairausajan palkkaa jos on mahdollista sopia hammaslääkäriaika muullekin päivälle kuin työpäivälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi