Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tukia nuori voi saada jos muuttaa pois opintojen takia?

Vierailija
27.07.2015 |

Meillä ei todellakaan ole varaa maksaa kahdesta asunnosta. Jos nuori haluaa mennä opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, tiedän ettei pystyisi asumaan missään solussa.

Mitä tukia voi saada? Asumislisän, opintotuen, paljonko jää elämiseen yleensä? Vaikuttaako vanhempien tulot? Tai tässä tapauksessa vain minä olen vanhempi, mieheni ei ole nuoren isä.

Joku todella halpa yksiö, jääkö mitään elämiseen? Toki autan muutoin miten pystyn, mutta vuokraa en voi maksaa. Vai onko se vain katsottava opiskelupaikka tältä paikkakunnalta, jotta voi asua kotona?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos solu ei kelpaa niin sit se on jäätävä kotiin loisimaan. Ei opintotuki ja asumislisä ole niin suuri että siitä yksiön vuoria makseltais, ainakaan ilman opintolainaa. Menee sitten itse töihin jos ei muualta saa rahaa. 

Vierailija
2/2 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuori siis alaikäinen? Opintotuen, asumislisän ja opintolainaa saa. Vanhempien tulot vaikuttaa jos on alle 21v ja opiskelee toisen asteen oppilaitoksessa (ei siia korkeakoulussa). Toimeentulotukea ei saa, vanhemmilla velvollisuus elättää alaikäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme