6 luokkalaiselle reppu vai laukku
Eli meidän 6 luokalle menevä tyttö kinuaa laukkua ja kun sanoin, että laukku ei tee hyvää tuossa vaiheessa selälle, niin rupesi raivoamaan ja sanoi ettei kehtaa mennä kouluun, kun kaikilla muilla tytöillä on jo laukku... Mitä mieltä olette ostanko tytölle olkalaukun vai repun?
Kommentit (35)
Ap, meidän 6-luokkalaisella saattoi olla 9 kirjaa repussaan+vihkot. Punnittiin se ja painoi 8kg!
Että sellaista onkin kiva ja fiksua kantaa toisella olalla...
Meillä on polo ralph lauren reppu. Tosi kivan näköisiä, hinta tosin on aika kallis.
Ostin tytölle tänään Puman olkalaukun, tyttö on tyytyväinen laukkuunsa :) aloittaja
Itse kokeilin aikanaan lukiossa hetken aikaa laukun käyttöä, mutta sen kanssa sai selän ja niskan tosi nopeasti tosi paskaan kuntoon. Huomattavasti kannattavampaa hankkia hyvälaatuinen ja tukeva reppu, eikä todellakaan mitään Kånkenin viritystä, vaan ihan oikea reppu kunnon olkaimilla.
T:Nykyään yliopistossa opiskeleva 24v mies.
Työni puolesta joudun kantelemaan painavaa laukkua toisella olalla. Olen tosi tottunut kantamaan sitä nimenomaan aina samalla olalla.
Lopputuloksena aivan jäätävät niska-hartia-yläselkävaivat ja pahentunut migreeni. Vaihtaisin reppuun milloin tahansa jos se olisi mahdollista. (Laukkuni painaa ehkä vähän enemmän kuin keskiverto-yläasteikäisen koulureppu.)
25v nainen
Tyttöni on käyttänyt 2 luokalta asti laukkua, kun ei tykännyt repuista. Nyt on 14v ja käyttää edelleen laukkua ja selkä ja hartiat ovat hyvässä kunnossa, oikeastaan viime tartkstuksella kouluteveydenhoitaja kehui tytön hyvää ryhtiä :)
MIHIN HELVETTIIN PIKKUKAKARA TARVII LAUKKUA?????
T:43v av-mamma joka käyttää reppua.
Itse käytin laukkua seiskaluokalta lähtien koko loppu kouluajan. Kannoin sitä aina oikealla olkapäällä, nyt olkapäitteni välillä on varmaan kymmenen senttiä korkeus eroa, kun seison suorassa, joten ehdottomasti osta reppu!! Ihan turha pilata ryhtiä laukun takia.
Ostin tytölleni jo Puman olkalaukun. Aloittaja.
Siis itse kävin koulun 70 luvulla. Kellään ei ollut reppua.
Joo. Oli monta vuosikymmentä aika, jolloin reput olivat todella out. Kwllään ei ollut.
Mulla oli laukku ylä-asteen alussa, mutta vaihdoin kanssa aika pian takaisin siihen noloon reppuun, kun 5km koulumatka oli käveltävänä/pyöräiltävänä ja paljon painavia kirjoja. Minä vielä pidin ja pidän edelleen joka päivä kaikkia kirjoja mukana, kun en jaksa ottaa niitä repusta pois ja laittaa takaisin. T: lukiolainen
Tytöllä oli Puma-olkalaukku vuoden kutosella. Vetskari hajos ja nut Kånken oli vuoden ja nyt joku uus reppu taas. Kånken varalla.
Kånken on ihan paska selälle ja olkspäille. Roikkuu alhaalla, ja ohuet naruolkaimet. Epäkäytännöllisempää koulureppua ei vaan ole.