Inhottavin kutinan kohta?
Mikä on mielestänne inhottavin kutinan kohta? Minusta ehdottomasti kivekset!
Kommentit (20)
Selässä jos ei siihen ylety. Otan esim. kaukosäätimen avuksi.
2, sama ongelma täällä! vaikka raavin niin silti se kutina jatkuu enkä jostain syystä löydä sitä oikeaa kohtaa :D
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:02"]2, sama ongelma täällä! vaikka raavin niin silti se kutina jatkuu enkä jostain syystä löydä sitä oikeaa kohtaa :D
[/quote]
Kohtalotoveri, jee! En siis olekaan niin outo.
Sellainen tuskainen syyhy kämmenissä tai jalkapohjissa on todella kamala kun ei oikein pysty raapimaankaan. Olen allergikko ja tuollaista tulee mm. perunoiden/porkkanoiden kuorimisesta tai märkien sukkien pitämisestä liian pitkään.
Miksi ne kiveskutinat niin pahalta tuntuvat? Ilme kun näyttää usein auvoiselta, kun sitä raapii?
Kamalin kutina on sellainen, mitä ei pysty raapimaan tai nykyttämään mitenkään. Jossain sisäpuolella esim.
Niin ja kerran olen saanut sellaisen ahdistuskohtauksen, että reiden ulkosivua kihelmöi ihan tolkuttomasti, eikä se kuitenkaan paikallistunut mihinkään, joten ei olisi auttanut raapiminenkaan. En ole eläissäni yhtä ahdistunut ollut ennemmin tai myöhemmin, joten täysin psyykkinen kutina oli. Se oli kokolailla ikävää.
Jalkapohjat, koska niitä ei voi kunolla edes raapia. Toinen on korvakäytävä. Minulla on ihottumaa oudoissa paikoissa, toki korvakäytävän ihottuman hoiti korvalääkäri.
Mulla sormet ja kämmenet.
Niihin tulee aina välillä pieniä vesikelloja mitkä kutiaa niin maan perusteellisesti, et tekis mieli ottaa rälläkkään teräharja ja sillä surauttaa.
Samoin aelän kutina, jolla ei ole tarkkaa pistettä mistä raapia helpottaakseen.
Monia, riippuu tilanteesta. Jos olen yleisissä tiloissa, niin tietty pimppi, pylly ja tissit. Muuten esim. selkä, jos sinne ei ylety. Aika usein kutittaa ulkona kutittaa jalkapöytään, kenkä menee likaiseksi kun yrittää raapia toisella kengällä ja esim. laskettelumonot jalassa raapiminen mahdotonta. Allergia-aikaan jossain tuolla kurkun ja korvan risteyskohdassa, kun sitä ei tietty pysty raapimaan. Samoin mulla allergian aikana kutittaa jonnekin vatsaan, ihon sisälle silleen etten ensinnäkään löydä sitä paikkaa ja toisekseen, on jotenkin siellä syvällä että vaikka paikallistaisinkin paikan, niin raapiminen ei tuo helpotusta. Tässäpä näitä
kiveskutina ja pyllyfinnit ovat yhtä helvettiä
kiveksen hakkaus on yhtä helvettiä
Korvakäytävä, ikinä ei siihen hätään ole mitään millä raapia.
Kunnon hiiva ollut pari kertaa, se vasta on helvetillinen kutina. Sellainen jatkuva kaihertava kutina pillussa, hrrr....
Jalkapohja ihon alta, tai kurkku.
Kipsi jalassa ja sitten kun sieltä kipsin sisältä kutittaa.
Inohttavinta on se, kun selässä kutisee, mutta en pysty paikallistamaan tarkkaa paukkaa ja raapimaan oikeasta kohdasta. Onko kukaan muu kohdannut samaa ongelmaa?