Pieni osakeyhtiö ei pidä yhtiökokouksia, toimintaa on. Onko minulla omistajana joku vastuu?
Pieni osakeyhtiö jolla toimintaa. PJ (ei omista) pyörittää asioita ja toimittaa tilinpäätöksen joka vuosi(näkyy netistä).
Mitään yhtiökokouksia ei ole pidetty tai kutsuttu
Voiko minulla olla jotain vastuuta asiasta omistajana (yht noin 10 muuta myös inaktiivista) jos en vaan puutu? En saa rahaa(tai menetä) tai halua sitä ja haluisin pysyä erossa koko jutusta ja kenellekään en pysty tällaisia osakkeita myymäänkään.
Kommentit (8)
Omistajana sulla on oikeus vaatia tilinpäätös ja tulos nähtäväksi. Mutta vastuuta ei pitäisi olla ellet ole hallituksen jäsen. Jos olet niin sitten on.
Varsinainen yhtiökokous on pidettävä kuuden kuukauden kuluessa tilikauden päättymisestä. Jos omistat yli 10% tai tuntemasi henkilöt omistavat, voit vaatia myös ylimääräisen yhtiökokouksen. Vastuut ovat vain hallituksen jäsenillä.
Vierailija kirjoitti:
Omistajana sulla on oikeus vaatia tilinpäätös ja tulos nähtäväksi. Mutta vastuuta ei pitäisi olla ellet ole hallituksen jäsen. Jos olet niin sitten on.
En ole, hallituksessa vaan 1 henkilö.
Lisätään vielä että jos yhtiökokouksia ei pidetä, eikä hallitus siten saa vastuu vapautta, se on sinulle ja muille vahingonkorvaus velvollinen.
Vierailija kirjoitti:
Varsinainen yhtiökokous on pidettävä kuuden kuukauden kuluessa tilikauden päättymisestä. Jos omistat yli 10% tai tuntemasi henkilöt omistavat, voit vaatia myös ylimääräisen yhtiökokouksen. Vastuut ovat vain hallituksen jäsenillä.
En halua tietää mitä siellä puuhataan kun ei vaikuta minuun ja en halua tietää mitään mikä velvoittaisi minua mihinkään toimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua tietää mitä siellä puuhataan kun ei vaikuta minuun ja en halua tietää mitään mikä velvoittaisi minua mihinkään toimiin.
Sitten ei ole sinun ongelmasi.
Entä jos tommonen tyyppi tekis jotain hämärää?
Ja siis osakeyhtiö EI asunto-osakeyhtiö.