hemoglobiinin itse mittaus neuvolassa
olen käynyt kaksi kertaa terveydenhoitajalla ja tänään oli ensimmäinen neuvolalääkäri.. lääkäri rupesi tivaamaan miksei minulta olla otettu virtsanäytettä ja hemoglobiinia johon vastasin että ei multa ole otettu.. lääkäri sitten vastasi aika tylysti että ettekö te nykynuoret enää osaa tehdä mitään itse? kuulemma se pitäs itse ottaa mistä mulle ei olla kyllä ainakaan ennen sanottu? Lääkärihän sitten näytti mulle huonees missä ne kuulemma itse pitäisi ottaa ja kysyinkin että otanko nyt sitten nämä ite? Ei kukaan oo neuvonu mua ... Siihen lääkäri vaan totes että justha mä otin sulta verenpaineen ja totes että hyvää päivän jatkoa! Omituinen lääkäri en jotenkin ymmärtänyt yhtään mitä hän koitti minulle selittää? Miksi ne ei voi ottaa itse niitä hemoglobiineja ja muita kun en osaa eikä kukaan siis neuvonut minua -.-
Kommentit (3)
Neuvola palvelut on suomessa menneet niin alas. Miksi asiakkaan pitää mitata kaikki itse? Vieläpä jollain hitsin käytävällä missä on muitakin ihmisiä. Vähänkö siinä verenpaineet nousee. Kohdunsuun tilannetta ei vissiin nykyisin neuvolassa enää seurailla..? Tästä jos mennään vielä heikompaan suuntaan alkaa olla jo raskaana oleminen suomessa vaarallista. Noh kannattaa varmaan opiskella terveydenhoitajaksi. Aika helppo duuni, kun ei tarvii tehdä muuta kun kuunnella sydänäänet. Ai niin ihmisillä on jo nykyisin niin paljon kotidopplereita et sekin voitas poistaa terveydenhoitajien taakkaa lisäämästä!
Ei pidä mitata itse verenpainetta. Käytävällä voi halutessaan itse mitata, jos vastaanotolla jännittää ja jännityksen seurauksena korkeat paineet.
Niin ja siis verenpainehan on eri kuin hemoglobiini? Meni ihan ohi koko juttu...