Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia kirjoja voi viedä antikvariaattiin?

Vierailija
27.07.2015 |

Minulla olisi suuri kasa englanninkielisiä pokkareita. Ostaako antikvariaatit englanninkielisiä pokkareita ja jos ostaa, niin millä hinnalla? Olen yrittänyt myydä netissä itse, mutta postikulut ovat niin isot, ettei kukaan osta, vaikka itse kirjaa yrittäisi myydä halvalla. Mietin, että kannattaisiko viedä antikvariaattiin, mutta sieltä tuskin kauheasti niistä rahaa saa. En ole aiemmin asioinut antikvariaatissa eli miten tuo toimii? Paljon ylipäänsä maksaa kirjoista (esim. kokkikirjat, atk-aiheiset kirjat)?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat romaaneita niin epäilen että useimmat divarit ottavat edes ilmaiseksi, voit siinä tapauksessa miettiä vaikkapa kirjastojen lahjoitushylyjä vaihtoehtona. Mikäli siellä on mukana tietokirjallisuutta mukana niin ne saattaisivat mennä, eivät kyllä milään kovin kummosilla summilla nekään. 

Vierailija
2/7 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sinä pokkareista nyt paljoa rahaa saa mistään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy torilla tai huudossa kaikkia yhtenä pakettina ja vain noudettuna.

Vierailija
4/7 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ainakaan niillä rikastu. Itse olen roudannut läjittäin kirjoja pelastuarmeijan kirppikselle, kun en muuten päässyt eroon niistä.

Vierailija
5/7 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös kirjoista. Harvinaisemmat pokkarit saatetaan viedään käsistä ja miljoonia myyneet bestsellerit jää todennäköisesti sinulle vaivoiksi.

Vierailija
6/7 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ne näytille sinne, ottavat jos ottavat. Joissakin paikoissa ei saa rahaa suoraan kirjoista, vaan voi käyttää sovitun summan kirjojen ostamiseen sieltä. ei siis auta kauheasti, jos haluaa vähentää kirjojen määrää :D Se vaihtelee kovasti, millaista kirjaa ottavat myyntiin, kesäisin menee pokkareita ja jotkut erikoistuu just vieraskielisiin tai kuka nyt mihinkin. Osaa kirjoista ei huolita mihinkään divariin, hyvä jos SPR:lle kelpaavat. 

Vierailija
7/7 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mitään harvinaisuuksia, niin eivät välttämättä ota edes ilmaiseksi. Ainakin Helsingissä antikvariaatit ovat hätää kärsimässä, kun kuolinpesistä tulee liikaa ns. peruskirjallisuutta, joka liikkuu huonosti.

Voisitko kuvitella lahjoittavasi ne johonkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi