Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teiniäiti 14v - JUURI NYT synnyttämässä!

Vierailija
27.07.2015 |

Keskustelu jatkuu.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 20:03"]Voi kauhee, 14-vuotias yh-äiti. Siinä on kyllä tavoitetta jokaiselle lapselle. Kun olisi edes saanut peruskoulun loppuun.
[/quote]

Miten niin yh?

Vierailija
42/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo Bean äiti tuolla askissaan on puoli vuotta sitten selittänyt, että Bea saa lapsilisät tuplana!? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:44"]Mitä tuo Bean äiti tuolla askissaan on puoli vuotta sitten selittänyt, että Bea saa lapsilisät tuplana!? :D
[/quote]

Varmaan antavat Bealle hänen lapsilisänsä ja Bea saa lisät myös omasta lapsestaan.

Vierailija
44/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:13"]

Mun tuttu sai 14 -vuotiaana lapsen. Kävi peruskoulun , kauppakoulun ja nyt töissä pankissa. On hyvä äiti ja pärjää elämässään. Miten niin lasta ei hoida sadalla eurolla kuussa?? Jos imettää, niin sata euroa kuussa riittää vallan hyvin kattamaan pienen lapsen kulut. Äitiyspakkauksen vaatteilla pärjää hyvin. Itse olen hoitanut lapset varsin hyvin sadalla eurolla kuussa. Se on vaan ihan siitä kiinni osaako laskea ja tuhlaako rahat turhuuksiin, vai käyttääkö järkevästi. Tsemppiä Bealle tuhannesti. Rohkea nainen, kun päätti pitää lapsen. Toivon heille kaikkea hyvää. Vaikka nyt on ehkä rankkaa, on sitten hienoa 34-vuotiaana, kun voi matkustella ja elää omaa elämää, kun jälkikasvu on jo parinkymppinen. Silloin on ylernsä tilotkin vakaat ja rahaa tehdä mitä vaan. Jos itse saisin kääntää kelloa taaksepäin olidin ehdottomasti tehnyt lapset 18-20 vuotiaana, enkä 30-vuotiaana.

[/quote]

Ja mistä päättelit, että tämä tyttö ei tule pukkaamaan lisää lapsia seuraavan n. 30 vuoden aikana.

Vierailija
45/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 19:40"]

Vähän käy sääliksi tyttö. Kaksi vuotta peruskoulua käymättä!! Tulee kyllä haastetta jos meinaa peruskoulun jälkeen opiskella ja mahdollisesti myös toisen asteen jälkeen. No ei kai voi muuta toivottaa kuin tsempit, toivottavasti isä osallistuu erosta huolimatta.

[/quote]

pärjäsihän eräs muukin 14 vuotias ja hänestä tuli jopa kansanedustaja
[/quote]

No eiks tän tapauksen mies ollut huomattavasti vanhempi ja varmaan jo töissäkin? En ota kantaa tapaukseen, mutta taloudellisesti heillä asiat varmasti olleet hiukan toisin.

Vierailija
46/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 20:55"]Tietääkö kukaan noista tukijutuista? Alkoi kiinnostaa, että miten menee jos haluaa lapsen päivähoitoon laittaa ja itse menee vasta peruskoulussa..
[/quote]

Eiköhän tuo saane lapsen hoitoon ilman, että ite tarvii maksaa, niin ku opiskelijatkin saa. Vois kuvitella, että sais lastensuojelun tukitoimenakin päivähoidon lapselle, vaikkei koulua käviskään. Lapsihan 14v on itekin.

Vierailija
47/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hullua ajatella, että vuosi sitten oli lopettanut ala-asteen ja nyt on pienen vauvan äiti. Toivottavasti pärjää, vaikka eihän tuo oikein ton ikäisen elämää ole.

Vierailija
48/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 20:55"]Tietääkö kukaan noista tukijutuista? Alkoi kiinnostaa, että miten menee jos haluaa lapsen päivähoitoon laittaa ja itse menee vasta peruskoulussa..
[/quote]

Eiköhän tuo saane lapsen hoitoon ilman, että ite tarvii maksaa, niin ku opiskelijatkin saa. Vois kuvitella, että sais lastensuojelun tukitoimenakin päivähoidon lapselle, vaikkei koulua käviskään. Lapsihan 14v on itekin.
[/quote]

Saako alaikäinen sitten normaalisti opiskelijana (olettaen, että menee amikseen/lukioon) myös toimeentulotuen jos on pieni lapsi? Vai pitääkö ottaa laina? Tämä siis jos ei kotona enää asu.

Vierailija
49/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:44"]Mitä tuo Bean äiti tuolla askissaan on puoli vuotta sitten selittänyt, että Bea saa lapsilisät tuplana!? :D
[/quote]

Varmaan antavat Bealle hänen lapsilisänsä ja Bea saa lisät myös omasta lapsestaan.
[/quote]
Jotenkin hirvittää tuo. Henkilö josta saadaan lapsilisää vielä, saa lapsilisää lapsestaan. Lapsi saanut lapsen. Ja minun nuoruuttani on hirvitely, haukuttu huoraksi, epäilty kyvykkyyttäni äiti ja mitä vielä. Olin 19, kun lapsi oli 2kk täytin 20. Olin myös vakituisessa parisuhteessa joka oli kestänyt yli 3 vuotta. Mitä kaikkea tuokin tyttö joutuu vielä kestämään..

Vierailija
50/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:44"]Mitä tuo Bean äiti tuolla askissaan on puoli vuotta sitten selittänyt, että Bea saa lapsilisät tuplana!? :D
[/quote]

[/quote]
Jotenkin hirvittää tuo. Henkilö josta saadaan lapsilisää vielä, saa lapsilisää lapsestaan. Lapsi saanut lapsen. Ja minun nuoruuttani on hirvitely, haukuttu huoraksi, epäilty kyvykkyyttäni äiti ja mitä vielä. Olin 19, kun lapsi oli 2kk täytin 20. Olin myös vakituisessa parisuhteessa joka oli kestänyt yli 3 vuotta. Mitä kaikkea tuokin tyttö joutuu vielä kestämään..
[/quote]

Niinpä ja vielä pieneltä paikkakunnalta. Ihmiset kiusaavat myös nimestä, haukkuavat huoraksi jne, vaikka tais poikkis olla yhtä lailla sitä vauvaa siittämässä.

Vierailija
51/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isä menee 9.luokalle.

Vierailija
52/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 20:55"]Tietääkö kukaan noista tukijutuista? Alkoi kiinnostaa, että miten menee jos haluaa lapsen päivähoitoon laittaa ja itse menee vasta peruskoulussa..
[/quote]

[/quote]

Saako alaikäinen sitten normaalisti opiskelijana (olettaen, että menee amikseen/lukioon) myös toimeentulotuen jos on pieni lapsi? Vai pitääkö ottaa laina? Tämä siis jos ei kotona enää asu.
[/quote]

Kyllä ihan samallalailla joutuu ottaan lainan ennen kuin saa toimeentulotukea. Niinkuin kaikki muutkin.

Vierailija
53/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:14"]Lapsen isä menee 9.luokalle.
[/quote]

Mitenhän käy, mahtaakohan isä olla paljon kuvioissa. Hän voi kuitenkin jatkaa elämäänsä suht normaalisti, mutta tytön vastuullahan toi vauva varmasti pääsääntöisesti on ja tytön koulut yms kärsivät.

Vierailija
54/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 20:55"]Tietääkö kukaan noista tukijutuista? Alkoi kiinnostaa, että miten menee jos haluaa lapsen päivähoitoon laittaa ja itse menee vasta peruskoulussa..
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä ihan samallalailla joutuu ottaan lainan ennen kuin saa toimeentulotukea. Niinkuin kaikki muutkin.
[/quote]

No voi, ehkä hänellä on sitten kivat vanhemmat ja antavat asua kotona kunnes on ainakin 18.

Vierailija
55/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 20:55"]Tietääkö kukaan noista tukijutuista? Alkoi kiinnostaa, että miten menee jos haluaa lapsen päivähoitoon laittaa ja itse menee vasta peruskoulussa..
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No voi, ehkä hänellä on sitten kivat vanhemmat ja antavat asua kotona kunnes on ainakin 18.
[/quote]

Jos lapsen saanti tarkoittaisi automaatiota toimeentulotukeen, kaikki opiskelijat sikiäis ? Itse hain ammattikoulusaa ollessani ensin opintolainan ja koska jäi vielä toimeentulotukirajan alle tulot, sain perusosan lopun sitten sieltä.

Vierailija
56/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilleen se teinityttö sen lapsen teki kun äitinsä ei saanut kuin yhden. Nyt on mummoäidillä hyvin aikaa keskittyä hoitamaan lasta kun sai potkut työstään esiteinien koulunkäyntiavustajana kun sille on ok julkinen kiroilu ja haistattelu myös netissä sekä alaikäisten alkoholinkäyttöä ja raskauksia suorastaan ihannoiva käytös. Vapaan kasvatuksen hedelmiä.

Vierailija
57/116 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin on todistettu että 2000-luvulla syntyneet kakarat voivat saada jo kakaroita. Ei hyvää päivää.

Vierailija
58/116 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 07:08"]Ja näin on todistettu että 2000-luvulla syntyneet kakarat voivat saada jo kakaroita. Ei hyvää päivää.
[/quote]
2000-luvulla syntyneet ovat jo teinejä. Vuonna 2000 syntyneet ovat 15v, 2001 14v ja 2002 13v. Eivät kovin kakaroita enää ole.
Miksi ihmeessä tyttö ei tehnyt aborttia? Ei tuon ikäinen ole vielä valmis äidiksi. Ei vain ole.

Vierailija
59/116 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammat haluaa länkyttää jonkun selkeästi alaikäisen tytön asioista?

Vierailija
60/116 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:53"]Kiusaajia tämä palsta kyllä vilisee, mutta tämä tapaus on niin järkyttävä että monen on hankala pysyä viileänä. Itse ihmettelen vaan, että minkälaiset vanhemmat tuolla tyttöparalla on; äidilläänkin on ask... Ja ainoa lapsi vielä, heitä yleensä suojellaan viimeiseen asti ja ainokaiset muuten harvemmin teininä mihinkään suhteisiin alkaa kun kotona saavat turvaa ja huomiota.
[/quote]

Kyllähän se vähän kurja juttu on, että lapsella menee kaikki suunnitelmat menee uusiksi. Mutta vähän vois aikuisetkin miettiä omaakin käytöstään! Vahinko on vahinko ja päätös on lapsen oma ja jos äiti tukee lastaan sen parempi. Mutta multa ei ymmärrystä heru, että hyökätään ku hyeenat toisen kimppuun! Kuitenkin kun miettii , että se äityis voi olla vielä tytölle arka juttu ja aivan uusi juttu. Niin se voi olla kova pala jos sen äityittä ARVOSTELLAA JA HAUKUTAAN NETISSÄ ! Jopa sukunimi saa osansa mille se ei mahda mitään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä