Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja koulukiusaajana

Vierailija
02.03.2022 |

Lapseni avautui lomaviikolla koulustaan ja opettajistaan. Selvisi että opettaja on ottanut hänet silmätikukseen, ja vain hänelle huomautetaan vaikka puolet luokasta hihittelisi tai eivät jaksaisi aina keskittyä.
Kyseessä hiljainen ja kiltti lapsi. Onko perhetaustalla vaikutusta opettajien käytökseen, vanhempien ammatilla vai sillä että hän viimeisenä ottaa osaa muiden kouhotuksiin?
Mitä voisin tehdä niin ettei opettaja rankaise lastani enempää?
Olen eronnut isä ja asun eri paikkakunnalla kuin lapseni.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on aina vaikeita tilanteita. Missä valta ihmisistä, siellä myös narsistit viihtyvät.

Vierailija
2/37 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tavallista että opettaja koulukiusaa varsinkin kilttejä hiljaisia lapsia. 

Ota yhteyttä ensin opettajaan ja rehtoriin, ehkä yhteinen keskustelu! 

Ikävä tilanne. 

Itse kansakoulussa olin akan kynsissä.Olin taitava ,kiltti ja sopiva uhri siis. Minun hymytyttö annettiin eräälle varakkaan perheen tytölle .Kun oppilaat protestoivat tuli jälki -istuntoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ehkä olla yhteydessä rehtoriin.

Vierailija
4/37 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi ehkä olla yhteydessä rehtoriin.

Mitä jos opettaja on kietonut rehtorin pikkusormensa ympärille. Narsistit tuppaavat olemaan karismaattisia ja sanavalmiita. Tod. näk. rehtori ehdottaa lapsellenne koulun vaihtoa. Ikävä kyllä.

Tai rehtori saattaa muuten olla selkärangaton nössö.

Vierailija
5/37 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva Koulu!

Vierailija
6/37 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanlainen tilanne mutta pahempi. Tytär ei halua mennä kouluun juurikin opettajan kiusaamisen takia. Mielestäni en voi olla yhteydessä kyseiseen opettajaan koska pelkään kiusaamisen lisääntyvän, ja jopa vaikuttavan todistukseen.

Vierailija
7/37 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on samanlainen tilanne mutta pahempi. Tytär ei halua mennä kouluun juurikin opettajan kiusaamisen takia. Mielestäni en voi olla yhteydessä kyseiseen opettajaan koska pelkään kiusaamisen lisääntyvän, ja jopa vaikuttavan todistukseen.

Tämä. Jos opettaja ei pidä jostakin oppilaasta, antaako hän tälle huonomman numeron, olen miettinyt tätä useinkin.

Vierailija
8/37 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä luokalla lapsi on?

Vierailija
9/37 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi pirunsarvet kasvamaan. Laita ja laitata tuttavat lähettämään kirjeitä rehtorille opettajan sopimattomasta käyttäytymisestä anonyymeinä vedoten siihen että lapsen ei tarvi kärsiä ilmoituksesta. 

Vierailija
10/37 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne; lastani myös kiusasi opettaja peruskoulussa. Mikä siinä on, että narsistiopettajat inhoavat hiljaisia ja kilttejä oppilaita ja ottavat heidät silmätikuikseen?

Vierailija
11/37 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Jos opettaja ei pidä jostakin oppilaasta, antaako hän tälle huonomman numeron, olen miettinyt tätä useinkin.

Antaa ja suuremmat vaatimukset. 

Vierailija
12/37 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajalla on täysi oikeus huomauttaa oppilaita mikäli nämä käyttäytynyt opettajan mielestä sellaisella tavalla että se on perusteltua. Jos tyttäresi siis on kuitenkin käyttäytynyt sopimattomasti, on huomautus siis perusteltu ja oppimisen paikka.

Vierailija
13/37 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikani neljä ekaa kouluvuotta oli ihan kamalia. Ope ei nähnyt koskaan lapsessa mitään hyvää. Jatkuvia palavereita. Onneksi sitten vaihtui ope.

Vierailija
14/37 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tommosia noi jotkut nisti iskot on

Vierailija
15/37 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräillä nuorilla/lapsilla ei ole taitoa nähdä omaa osuuttaan luokan epäjärjestyksessä. Saattavat ihan tosissaan väittää, etteivät ole mitään puhuneet, kun heitä ojentaa. Puhuvat kuitenkin jatkuvasti ja kaikkien ympärillään olevien ihmisten kanssa. Eli eniten luokassa.

En keksi sellaista syytä, mikä saisi opettajan ottamaan turhaan "silmätikukseen" ketään. Luultavasti lapsesi on meluisa ja nenäkäs, mutta ei myönnä sitä edes itselleen.

t. yläkoulun opettaja

Vierailija
16/37 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräillä nuorilla/lapsilla ei ole taitoa nähdä omaa osuuttaan luokan epäjärjestyksessä. Saattavat ihan tosissaan väittää, etteivät ole mitään puhuneet, kun heitä ojentaa. Puhuvat kuitenkin jatkuvasti ja kaikkien ympärillään olevien ihmisten kanssa. Eli eniten luokassa.

En keksi sellaista syytä, mikä saisi opettajan ottamaan turhaan "silmätikukseen" ketään. Luultavasti lapsesi on meluisa ja nenäkäs, mutta ei myönnä sitä edes itselleen.

t. yläkoulun opettaja

Turha lakaista maton alle. Kyllä näitä kiusaamistapauksia on.

Vierailija
17/37 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. yläkoulun opettaja

Nähty on kun asiallisesti sanotaan, vaikeatkin lapset tottelevat.

Vierailija
18/37 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. yläkoulun opettaja

Kyllä se kuule on joskus niin, ettei opettaja pidä jostain lapsesta. Minä olin tosi hiljainen ja ujo. Opettaja teki kahdesta ensimmäisestä vuodesta minulle h***etin. Että silleen. Onnekso ope vaihtui ja elämä muuttui.

Vierailija
19/37 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis lapsesi istuu kiltisti hiljaa tekemässä tehtäviä ja opettaja ojentaa häntä mölyämisestä?

Vierailija
20/37 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tavallista että opettaja koulukiusaa varsinkin kilttejä hiljaisia lapsia. 

Ota yhteyttä ensin opettajaan ja rehtoriin, ehkä yhteinen keskustelu! 

Ikävä tilanne. 

Itse kansakoulussa olin akan kynsissä.Olin taitava ,kiltti ja sopiva uhri siis. Minun hymytyttö annettiin eräälle varakkaan perheen tytölle .Kun oppilaat protestoivat tuli jälki -istuntoa. 

Miten se opettajan kiusaaminen todistetaan?

Miten pystyy todistamaan että opettaja jotenkin syrjii tai kiusaa jotain tiettyä lasta luokassa.

Ei noin vaan voi kylmiltään lähteä haukkumaan ja syyttämään opettajaa, kun ei tiedä tilanteita luokkahuoneessa.

Joskus lapsen kertomukset voivat olla väritettyjä. En sano että näin olisi tässä tilanteessa,  mutta sellainen on mahdollista.

Eikä hiljaisia kiusata sen enempää kuin muitakaan, päinvastoin, hehän ovat opettajalle helpoimpia oppilaita,  kun heitä ei jatkuvastei tarvitse seurata ja ohjeistaa ja komentaa olemaan hiljaa.

Ja näkeehän sen lapsen todistuksesta suurin piirtein, miten koulussa menee,  sillä hiljaisimmat ovat myös niitä,  jotka aina tekevät läksynsä ja huolehtivat kokeisiin valmistautumisesta.

Mikäli alkaa heti syytellä ja riidellä ja ottaa jopa rehtoriin yhteyden, silloinhan tuo lapsi vasta silmätikuksi luokassa ja opettajien kesken joutuukin.

Maltilla on asiasta otettava selvää, mikäli noin olisi, kuin ap kertoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi