Venäjänkieliset uutiset YLE:llä
Minä veronmaksajana olen sitä mieltä, että venäjänkieliset uutiset pitää lopettaa. En halua että vähäisiä yhteisiä verovarojamme käytettävän moiseen. Ottakoon joku yksityinen taho ne hoitaakseen, jos ne ylipäätään on tärkeitä. Tehdään tästä kansalaisaloite.
Kommentit (18)
Ylen venäjänkielisiä uutislähetyksiä tulisi Suomessa lisätä, jotta oikea ja luotettava tieto leviäisi.
Venäläiset uutiset ovat täyttä potaskaa: nytkin siellä väitetään, että ukrainalaiset ovat itse tuhonneet Harkovaa (Verkkouutiset). Että näin.
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Suomessa asuville venäjänkielisille on hyvin tärkeää, että saavat asioista todellista tietoa, muuten he olisivat Venäjän valeuutisten varassa. Hyvä YLE Novosti!
Ainakin venäjää opiskelleille ja opiskeleville on Ylen uutisista hyötyä kun voi pitää yllä kielitaitoaan. Kaikilla kun ei ole venäjänkielistä keskustelukaveria saatavilla.
Nehän on tosi hyviä ne uutistenlukijat siellä, se Levan varsinkin, ihanan positiivinen. Seuraan niitä uutisia, koska olen kiinnostunut erilaisen tutkivan journalismin tuotannoista. Nämä uutistenlukijat ovat kuitenkin Ylen palkkalistoilla, ja noudattavat journalismin eettisiä sääntöjä.
Olen sitä mieltä kuin ylempänäkin, että pitäisi lisätä. Sen lisäksi pitäisi varmistaa, että ne ovat katsottavissa ja luettavissa myös Venäjällä. Venäjällä asuvat venäläiset ovat olleet vuosia pimennossa siitä, mitä ja miten muualla maailmassa uutisoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Suomessa asuville venäjänkielisille on hyvin tärkeää, että saavat asioista todellista tietoa, muuten he olisivat Venäjän valeuutisten varassa. Hyvä YLE Novosti!
Ainakin venäjää opiskelleille ja opiskeleville on Ylen uutisista hyötyä kun voi pitää yllä kielitaitoaan. Kaikilla kun ei ole venäjänkielistä keskustelukaveria saatavilla.
Taitaapi tuo venäjän kielen käytön suosio hieman laskea.
Miksi joku haluaisi poistaa venäjänkielisiltä mahdollisuuden seurata länsimaista uutisointia heidän omalla kielellään? Suomessa venäjänkielisiä asuu niin paljon, että on jo ihan Suomen oma etu, että Yle tarjoaa heille uutisia heidän kielellään edes 5 minuuttia päivässä.
Nyt jos koskaan on tärkeää, että venäläiset saavat ylen välityksellä oikeaa tietoa siitä, mitä tapahtuu. Muuten olisivat pelkän propagandan varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku haluaisi poistaa venäjänkielisiltä mahdollisuuden seurata länsimaista uutisointia heidän omalla kielellään? Suomessa venäjänkielisiä asuu niin paljon, että on jo ihan Suomen oma etu, että Yle tarjoaa heille uutisia heidän kielellään edes 5 minuuttia päivässä.
Koska se on Putinin palkkalistoilla.
mikä on putinin palkoilla...ei ainakaan uutistenlukija. Ilmaisi hyvin selvästi kantansa silloin kun kaikkien venäläisten kaksoiskansalaisten piti käydä siellä jonkin tekosyy-muodollisuuden takia passi asioissa muutamamia vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Asia on juuri näin.
Yhtä hyvä idea kuin oli se typerä netflixin pakottamisen pois Venäjältä. Olen kyllä katkera siitä kaikille boikotoijille, kun lopputulema on se, että ne venäläiset propagandakanavat pyörivät siellä edelleen, mutta länsimaista kulttuuria ja näkökulmaa tarjoillut netflix suljetaan sieltä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on Putinin palkkalistoilla.
mikä on putinin palkoilla...ei ainakaan uutistenlukija. Ilmaisi hyvin selvästi kantansa silloin kun kaikkien venäläisten kaksoiskansalaisten piti käydä siellä jonkin tekosyy-muodollisuuden takia passi asioissa muutamamia vuosia sitten.
Tarkoitettiinkohan tuossa ketjun aloittajaa? En tiedä..
Ne venäjänkieliset uutiset on supertärkeitä nimenomaan juuri nyt. Ei ole liian montaa paikkaa, josta venäjän kansa voisi saada todellista tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Ylen venäjänkielisiä uutislähetyksiä tulisi Suomessa lisätä, jotta oikea ja luotettava tieto leviäisi.
Venäläiset uutiset ovat täyttä potaskaa: nytkin siellä väitetään, että ukrainalaiset ovat itse tuhonneet Harkovaa (Verkkouutiset). Että näin.
Ei sodassa pysty luottamaan täysillä kumpaankaan osapuoleen. Vastustaja on aina se demoni hinnalla millä hyvänsä.
Ehdottomasti Suomesta suomalaista tietoa venäjäksi
Muuten ne on propagandatiedon varassa
Trolli-AP kirjoitti:
Minä veronmaksajana olen sitä mieltä, että venäjänkieliset uutiset pitää lopettaa. En halua että vähäisiä yhteisiä verovarojamme käytettävän moiseen. Ottakoon joku yksityinen taho ne hoitaakseen, jos ne ylipäätään on tärkeitä. Tehdään tästä kansalaisaloite.
Höpö höpö.
Novosti on todella tärkeä satsaus Yleltä, jotta venäjänkieliset saavat luotettavaa uutisointia äidinkielellään. Myös hyvä tapa oppia monelle venäjän kielen opiskelijalle.
Ei millään haluaisi kuulla tuota kieltä telkkarista. Saisi olla joku YLE Areena tms uutiskanava venäläisille.
Mun mielestä on ihan hyvä että venäjänkielisille tarjotaan myös totuudenmukaista uutissisältöä.
Lähetykset pitäisi vain saada jotenkin näkymään aina Vladivostokissa asti, mutta onhan sekin hyvä jos edes Suomen venäläisvähemmistöä saadaan sivistytettyä mm venäjän Ukrainassa harjoittamasta barbariasta ja sotarikoksista.
Eli päätös: jatketaan lähetyksiä