Mistä osa-aikatöitä keski-ikäiselle?
Olen keski-ikäinen humanisti (taideaineet) Helsingistä. Olen uupumuksen vuoksi vaihtamassa asiantuntijatyöstä johonkin muuhun, mielellään osa-aikatyöhön. Omalla alalla on vain täyspäivätyötä (periaatteessa 38h/vko mutta käytännössä usein 45-50h/ vko).
Asunto on maksettu, joten voisin downshiftata. Myyjän töihin minua ei näköjään oteta ja kun sote-koulutustakaan ei ole, vaikea keksiä uutta työtä.
Onko ideoita?
Kommentit (7)
Itse hoidan erästä nuorempaa invalidinaista .Aivan hyvä työ parempien töiden jälkeen. Vastuullinen ,hyvinpalkattu!
Hän on korkeasti koulutettu ja hänellä hyvin pyörivä firma. Eli tekee eron ........
Jonkin järjestön sihteeri tms. hallintotyöntekijä.
Kouluttautumaan, jokin työn kautta ammattiin esim. amk tai kysy työkkäristä oppisopimus etc.
Täällä sama. Avoimen yliopiston kautta opiskellut, mutta pääsykokeiden kautta ei mitään toivoa uudelle alalle.
Tää on niin ihme hyvinvointivaltio, kun ei korkeakoulutettuja voida hyväksyä esim. avoimen opintojen hyvilläkään arvosanoilla suoraan varsinaiseksi opiskelijaksi.
Miksi pitää kilpailla lukiolaisten kanssa pääsykokeissa nippelitiedon osaamisesta? Eikö yliopistokelpoisuus ole jo moneen kertaan näytetty?
Ainakin henkilökohtaiseksi avustajaksi tosiaan pääsee ilman mitään koulutuksia ja voi halutessaan etsiä sellaisen työnantajan että työnkuva on kotitöitä ja toimissa avustamista, ei hoivaamista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kaupan ala kuitenkin on. Löytyisikö erikoisliikettä, joka sivuaisi niitä taideaineita, joita olet opiskellut? Mä löysin oman duunini juuri niin. Oma kokemus on myös sellainen, että johonkin prismaan ei pääse.
Kiitos vinkistä! Tämä ei ollut tullut mieleenkään.
Ap
Kyllä se kaupan ala kuitenkin on. Löytyisikö erikoisliikettä, joka sivuaisi niitä taideaineita, joita olet opiskellut? Mä löysin oman duunini juuri niin. Oma kokemus on myös sellainen, että johonkin prismaan ei pääse.