Vaatteiden uudelleen käyttminen ennen pesua!
Ihmetytti tuota toista ketjua lukiessa mieleen, että kuinka kauan te sitten käytätte vaatteita ennen pesua kun niille tarvii säilytyspaikkoja keksiä?
Itse heitän kotiin tullessa vaatteet päältäni heti pyykkikoriin jos ei tiedossa muita menoja enää samalle päivälle ja käyn suihkussa. Samoin lapset käy pesulla ja vahtaa kotivaatteet päälle. Lasten vaatteet menee ehdottomasti pyykkiin ekan käytön jälkeen vaikka ei näkyvää likaa olisikaan.
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:13"]Meillä kävi viime syksynä tyttö kylässä, joka ei käyttänyt meillä vessaa. Tytön vierailusta sopivasti 6-7 viikon jälkeen meille ilmestyi kihomatoja ja tytöllä olikin niitä sitten ollut meillä vierailun aikaan. Missäs muussa se tyttö kantoi ne madot meille kuin paskasissa vaatteissaan?
Aivan, sen jälkeen meillä vaihdetaan kaikki vaatteet ihan joka päivä ja pestään niin omien kuin vieraiden käsiä jatkuvasti.
Toivoisin, että muutkin vanhemmat pesisivät ne lasten kihomadon munia kuhisevat vaatteet päivittäin..
[/quote]
Ne kulkee kylläkin kynsien alla ovenkahvojen tms. välityksellä muihin.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:19"]Minua ahdistaa ajatuskin, että samat vaatteet olisi monta päivää päällä. Se on päällelaitettaessakin jo sellainen löysä ja venynyt edellispäivästä!
Ja lapset! Missä kaikkialla ne möyriikään niillä vaatteillaan..
[/quote]
Vaatteesi eivät taida olla mitään laatutuotteita, jos yhden käytön jälkeen muuttavat muotoaan. Itse panostan laatuun, ei ole ikinä tuollasia ongelmia.
[/quote]
Samaa paskaa ne suurin osa on. Samasta tehtaasta ulos, toiseen vain merkki eri..
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:09"]
Alushousut ja sukat vaihdan päivittäin. Samaa paitaa voin käyttää 1-3 päivää riippuen siitä, haiseeko se. Farkkuja ja muita päällihousuja pesen vain, jos ne ovat näkyvästi likaiset.
Eiks teitä inhota kaikki se kuona joka lähtee ihosta ja samoin ulkopuolella oleva lika? Ajatelkaa missä kaikkialla ootte istunet ja kuleneet vaatteilla. Vaikka ei näkyvää likaa ole, niin likaisiahan ne vaatteet on.
[/quote]
[/quote]
Pesetkö sä pyyhkeet, petivaatteet, kylpy- ja aamutakit, huivit, pipot ja lapaset joka käytön jälkeen, samalla tavalla niihin kertyy ihorasvaa ja muuta kuonaa.
Ulkona niillä vaatteilla taas istutaan ties missä niin mitä väliä sillä on jos eivät ole täysin puhtaat. Vaatteiden käyttöikäkin lyhenee jatkuvista pesuista ja vettä kuluu.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:19"]Minua ahdistaa ajatuskin, että samat vaatteet olisi monta päivää päällä. Se on päällelaitettaessakin jo sellainen löysä ja venynyt edellispäivästä!
Ja lapset! Missä kaikkialla ne möyriikään niillä vaatteillaan..
[/quote]
Vaatteesi eivät taida olla mitään laatutuotteita, jos yhden käytön jälkeen muuttavat muotoaan. Itse panostan laatuun, ei ole ikinä tuollasia ongelmia.