En halua lapsia, äitini haukkui minut maanrakoon
Kerroin eilen äidilleni, etten näillä näkymin tule koskaan hankkimaan omia lapsia. Pidän lapsista todella paljon, mutta en uskoisi itse täyttäväni "hyvän äidin kriteerejä". Ajatus siitä, että pitäisi sitoutua vähintään 18 vuodeksi, tuntuu ahdistavalta. Olen tällä hetkellä 29-vuotias, kuvailen itseäni seikkailunhaluiseksi ja levottomaksi sieluksi. Työni puolesta minulla on mahdollisuus tehdä paljon keikkatöitä ja sijaisuuksia, mikä taas mahdollistaa sen, että pääsen seikkailemaan ja matkustelemaan ympäri maailmaa usein. Muutan vuokrakämpästä toiseen melko usein, sillä en jostain syystä viihdy samassa paikassa pitkään. Olen niin arvaamaton, ettei minusta koskaan tiedä mistä minut seuraavaksi löytää. Tähän elämäntyyliini ja -tilanteeseeni en vain osaa kuvitella lasta, enkä tällä hetkellä edes miestä.
Kävin tosiaan eilen käymässä äidilläni. Jossain vaiheessa keskustelu siirtyi lapsiin ja hän alkoi kysellä, milloin oikein aion hankkia jälkikasvua. Sanoin hänelle suoraan, että tuskin ikinä. Siitä seurasi ensin syvä hiljaisuus, sitten kamala haukkuminen ja tiuskiminen sekä kiroilu (en ole koskaan ennen kuullut sellaista kielenkäyttöä hänen suustaan). Sain kuulla olevani mm. itsekäs narsisti, ajattelematon, epäkypsä idiootti joka ajattelee vain omaa napaansa... Mutta eniten satutti kuulla oman äidin suusta, että olen "huora" - tämä kaikki vain siksi, että myönsin ettei lapsia näillä näkymin tule.
Ymmärrän toisaalta hänen harmituksensa, sillä olen hänen ainoa lapsensa, mutta mistä hän olisi voinut tietää jos kärsisinkin vaikka tahattomasta lapsettomuudesta? Jos olisin oikeasti siinä tilanteessa, että yrittäisin kovasti lasta, mutta tuloksetta? Uskon hänen katuvan sanavalintojaan näin jälkeenpäin, mutta tuntuu vieläkin todella pahalta ja itkin koko eilisen illan.
Onko joku ollut samassa veneessä tai samankaltaisessa tilanteessa? Saa jakaa omia kokemuksia.
Kommentit (11)
Miksi äitisi sitten teki vain yhden lapsen? Jos on niin kovin perheihmisiä.
Voi kamala, olen pahoillani puolestasi. Kuulostaa ihan kauhealta.
Onko äidilläsi alkava muistisairaus?
*halaus* järkyttävää!.____. Itsellenihän tätä lapsettomuutta(kin) on sanottu vaiheeksi,et kyllä mä vielä haluan! Enköhän kuitenkin itse tiedä oman parhaani!
Oisit sanonut äidillesi takaisin että hänkin on itsekäs narsisti, ajattelematon, epäkypsä idiootti joka ajattelee vain omaa napaansa... Niinhän tuo näyttää olevan.
Minä luulen myös, että en tule koskaan tekemään lapsia. Olen jo yli 30- vuotias ja sinkku. Tiedän, että äitini kovasti toivoisi lastenlapsia mutta ei ole ikinä koskaan minulta kysellyt (vaikka olisin seurustellut) saati painostanut. Tuntuu toisaalta pahalta äitini puolesta mutta en voi kyllä hänen vuoksi lasta hankkia.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:43"]
Minä luulen myös, että en tule koskaan tekemään lapsia. Olen jo yli 30- vuotias ja sinkku. Tiedän, että äitini kovasti toivoisi lastenlapsia mutta ei ole ikinä koskaan minulta kysellyt (vaikka olisin seurustellut) saati painostanut. Tuntuu toisaalta pahalta äitini puolesta mutta en voi kyllä hänen vuoksi lasta hankkia.
[/quote]
Ootko sä ainoa lapsi siis? Mä en usko että kaikki äidit suhtautuu negatiivisesti siihen jos lapsenlapsia ei tulekaan. Jotkut saattavat olla jopa ihan iloisia ettei tarvi hoitaa lapsenlapsia, vaan saa eläkkeellä tehdä sitä mitä haluaa.
Huh, olipa uskomattoman rumasti sanottu.
Varmaan äitisi on pettynyt, koska tosiaan olet ainut mahdollisuus suvun jatkamiseen ja hänen mummoksi tulemiseen.
Luulis katuvan sanojaan kunhan hetken sulattelee..
Ymmärrän tavallaan pahastumisen, mutta ei äidilläsi ole oikeutta käyttäytyä noin. Onko ennen puhunut sulle noin?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:43"]
[/quote]
Ootko sä ainoa lapsi siis? Mä en usko että kaikki äidit suhtautuu negatiivisesti siihen jos lapsenlapsia ei tulekaan. Jotkut saattavat olla jopa ihan iloisia ettei tarvi hoitaa lapsenlapsia, vaan saa eläkkeellä tehdä sitä mitä haluaa.
[/quote]
Olen ainoa lapsi ja ei äitini tietenkään negatiivisesti suhtautuisi siihen jos lapsenlapsia ei tulisi. Mutta tiedän, että kyllä hän surullinen siitä olisi mutta ei ikinä näyttäisi sitä minulle.
Äitisi on sekaisin