Olen paljon onnellisempi kun
en lue uutisia. Huomaan tämän joka kerta kun tulee jakso jolloin en syystä tai toisesta lue uutisia muuten kuin joskus pari otsikkoa. Olisiko paha jos lopullisesti lakkaisin seuraamasta maailman tapahtumia? Onko siitä oikeasti mitään hyötyä että tietää montako ihmistä on taas tapettu jossain?
Kommentit (3)
Sama huomio. Olin viikon yksin mökillä nettipaastossa. Sen jälkeen kyllästyin uutisiin, entiselle uutisriippuvaiselle outo juttu mutta nykyään katson useimmin ainoastaan Ylen alueuutiset, Areenasta löytyy muutkin alueet.
Olen huomannut voivani paremmin kun keskityn siihen mikä on todellisuutta lähiseuduilla ja asioihin joihin voin itsekin vaikuttaa. Tätä olinkin jo odottanut, siirtymää globaalista lokaaliin. Jos tämä tuntuu jatkossakin hyvältä, en usko menettäväni mitään muuta kuin aiemmin voimattomuudentunnetta aiheuttaneen shokkiuutisoinnin.
Olisi kiva kuulla miinuspeukulle myös perustelu. Onko onnellisuus väärin? Onko jotain merkittävää hyötyä siitä että tietää mitä kaikkea pahaa maailmassa tapahtuu, mihin ei pysty itse mitenkään vaikuttamaan? Tämä peukuttelu näköjään tyhmentää ihmisiä. Helppo heittää peukkua mutta osata oikeasti ajatella ja selittää ajatuksia.
Sama täällä.