Ärtyneisyys ja persoonallisuus
Lukemani mukaan jatkuva koko elämän kestoinen ärtyneisyys on merkki persoonallisuuden häiriöstä.
Kommentit (8)
Pska luonne ei automaattisesti ole persoonallisuushäiriö. Lue nyt se aapinen ennen, kuin väität muuta lukeneesi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämän luit?
Luin Duodecimistä persoonallisuudenhäiriöiden lääkinnästä.
Jatkuva ärtyneisyys ja aggressio voivat liittyä myös mm. kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. Niitä yritetään lääkkeillä tasoittaa.
Useimmat luonteenpiirteet, jotka haittaavat henkilön ja hänen kanssaan toimivien ihmisten yhteistä kanssakäymistä niin luetaan myöhemmin osaksi jotain persoonallisuushäiriötä.
Katsot minkä tahansa persoonallisuushäiriön diagnoosilistaa niin huomaat tunnista asu naapurisi, esimiehesi, kummisi, kaipasi ja enosi.
On aika vaarallista tehdä yhden ominaisuuden johdosta omia päätelmiä toisesta henkilöstä. Diagnoosin tekee ammattilainen.
Vierailija kirjoitti:
Masennusta, uupumusta, burnout...
Minulle kävi niin, että paloin loppuun ja persoonallisuus muuttui positiivisen iloisesta, hyvin negatiiviseksi, ärtyneeksi ja kiukkuiseksi. Meni melkein 3 vuotta, että osittain olen saanut entisen itseni takaisin ja olen vähemmän ärtynyt. Siltikin, jos kuormitetaan liikaa, niin ärsyynnyn hyvin pienestä ja kiukuttelen loppupäivän. Kyseessä on varmaan silloin persoonallisuushäiriö, kun on aina ollut samanlainen. Jos muutos tapahtuu lyhyessä ajassa niin sitten taustalla juuri nuo. Ajan kuluksi piti päästä höpöttelemään tämäkin asia tänne.
Ärtyneet ihmiset on inhottavia. Joku tuntematon samassa talossa asuva naapuri urputti.. miten tollanenkin jotain muminaa ja katsoi muhun pihalla- Niiin? En kuullu loppua mutta tyttöystävänsä vaan naurahti kuulin.