ydinperhe/uusioperhe/yh-perhe
Eilen kuuntelin kahden ystäväni katkeransuloista puhetta kuinka eivät olleet saaneet kesälomalla lomailla.. Sen sijaan heidän ydinperheen miespuoliset henkilöt ovat nyt neljä viikkoa lomaillut täysiä, kun on rahaa ja lapsetkin hoidatetaannisovanhemmilla.. Itse siihen yh:na mainitsin vain että loman jälkeen töihin paluu tuntui lomalta kun sai syödä rauhassa eikä tarvinut riitoja selvitellä aamusta iltaan.. Saatika ohjelmatoimistona toimiminen. Tottakai rakastan lapsiania yli kaiken. Noh, kommenttina sain että ihan eri asia minulla kuin heillä.. No onhan se. Lapsillani on kuitenkin toinen laillinen huoltaja joka voisi lapsiaan hoitaa jos omaa tahtoa löytyisi. No heidän keskustelu jatkui sillälailla että nyt ovat vaan ilmoittaneet miehilleen että lähden elokuviin ja lähden sinne tai tänn. miehet on jääneet lasten kanssa kotiin ennenkuin isä on snonut äitien menoihin mielipidettä.
Kerran sanoin ystävälleni että tympii kun isämei voinut ottaa lapsia kun oli nukkunut huonosti, lasten kanssa itsemnukun aika katkonaisia unia.. Jo vuosi. niin ystäväni tähän että ei kannata enään asiasta ärsyyntyä. Kuulostanko vain katkeralta eksältä jos nyt vain joskus ottaa päähän kun voisi isäkin ottaa lapsistaan vastuuta? Ihan kuin siitä ei saisi puhua. Olen mielelläni vastuussa omista lapsistani mutta onko se jotenkin kiellettyä olla ärsyyntynyt etäisän käytöksestä...? Esim. 10 vee ei voinut mennä isälleen joku kerta kun siellä oli ruokakauppareissu ja siivouspäivä... kaikissa kodeissahan on erilaisia käytäntöjä mutta joskus vaan tuntuu että minua ei oikein ymmärretä... Tässä oli vain murto-osa esimerkeistä.
Kerran tuttavani sanoi tuntevansa itsensä nuutuneeksi yh:ksi kun ei ollut varaa ostaa lapselle jotain dvd:tä.. Asia oli kohdennettu minulle. Juu olen erittäin väsynyt välillä, nuutunut.. vaikka kuka läheisistäni olisi mitä tahansa niin annan sen olla omana tietonani, sen sijaan olen tarjonnut apuani. Sillä ne nutuneet ystäväni tietävät satatarkkaan olevan nuutuneita eivätkä halua sitä kuulla..
Herättääkö kellään mitään ajatusta?
Kommentit (3)
Niin en tiedä mikä sulla oli tässä pointtina mut itse olen eläny kaikissa perhemuodoissa. Lapsuuden ydinperhe siihen asti kun isä kuoli, uusioperheessä kun äitini löysi uuden kumppanin ja sai pikkusiskoni ja nyt olen itse yh. Kukin tavallaan sanoisin. Jos liikaa miettii muitten tekemisiä niin sitä väkisellä ärsyyntyy.
Ei jaksa. Liian pitkä teksti