Miksi olette niin ilkeitä asiakaspalvelijoille?
Viime yönä puhkesin itkuun kaksi kertaa
T. 24h Pikaruokapaikan kassa
Kommentit (21)
Ainoa paikka missä pääsen pätemään, mulla itellä ei edes ole töitä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 07:47"]Ainoa paikka missä pääsen pätemään, mulla itellä ei edes ole töitä.
[/quote] Eli olet wt.
Ei pidä ottaa ilkeilyjä henkilökohtaisesti. Ei ne sinulle ilkeile, vaan katsovat että kuuluu jotenkin tähän asiakas-myyjä -roolileikkiin. Tyhmä leikki tietysti.
En minäkään tajua. Vielä nuo jotka huutavat tyhjästä, eikö ne tajua, miten noloja he ovat myös muiden asiakkaiden silmissä? Ilmeisesti eivät tajua. Minusta ei ole jatkuvaan asiakaspalveluun herkkyyteni takia. Olen ollut ja vihasin sitä täysillä. Suurin osa haukuista tuli myös muiden tekemisistä, mutta haukut kohdistetaan aina helpoimalle tai sille, jonka ensimmäisenä näkee. T. entinen info ja puhelinvaihde.
Myyjä ei ole ihminen vaan kasvoton kohde jolle voi purkaa agressiot. Samoin kuin jotkut raivoaa liikenteessä.
Ja pikaruokapaikan kassa alkaa puolestaan kostamaan huonoa kohtelua kaikille niille kilteille, nöyrille, epävarmoille tyypeille jotka näyttävät sopivilta uhreilta. Minuakin kyykytettiin ties miten monta kertaa kun en tiennyt tarpeeksi asiantuntevasti miten joku juttu tilataan ja mitä siihen kuuluu. Vieressä oli öykkäriporukka joka kyllä sai palvelua pelkällä Vit... slangilla. Ruuat tuli myöhässä ja oli unohdettu juttuaja mutta piti vaan poistua että pääsevät nämä öykkäröimään.
Aspassa oppii vihaamaan ihmisiä. Voi miten monet huudot olen saanut tyhjästä. Ei moitteita, vaan oikeasti huudettu pää punaisena. Sellaista ihmistä ei edes huvita auttaa. Kritisoida saa, mutta pitäisi pysyä asiallisena eikä mennä henkilökohtaisuuksiin. Monesti olen kuullut olevani idiootti, vaikka asia ei ole minun päätettävissäni enkä ole itse mokaillut. Se on vain helppoa ottaa uhriksi se kuka ensimmäisenä siinä sattuu olemaan. Jokaisen pitäisi ainakin Joskus elämässään kokeilla asiakaspalvelua niin osaisi itse toimia asiakkaana.
-Hotellivirkailija
Vanhat ämmät pahimpia pätijöitä asiakkaina, yleensä vieläpä täysin aiheetta aukovat päätään ja nolaavat vain itsensä.
Ja hotellivirkailijat ottaa uhriksi sen seuraavan joka asiallisesti kysyy jotain.
Kuka lopettaa tämän kierteen. Huolehditaan siitä että ollaan itse positiivisia. Idiootteja emme voi muuttaa mutta voimme itse olla ystävällisiä muille. Kiitän aina kun saan ystävällistä asiakaspalvelua. Se on nykyisin harvinaista. Ihmiset puolin ja toisin eivät osaa käyttäytyä.
Eniten olen saanut epäasiallista käytöstä lääkärissä. Siellä joskus heitellään sairaille potilaille ihan mitä sattuu. Taitaa olla liian tiukille laitettu sielläkin henkilöstö. Viimeksi kun vein isääni vakavan sairaskohtauksen saaneena sairaalaan kerroin että isä on hyvin stressaantunut kun hänen firma on menossa konkkaan ja vanha mies. Voisiko sydäri johtua siitä.Hoitaja tiuskaisi että strssi ei tule omistajille vaan työntekijöille. Kiitos siis tästäkin Stalinistisesta mielipiteestä tuossa leppoisassa tilanteessa. Mitä pahaa me olimme siis tehneet.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 08:06"]
Aspassa oppii vihaamaan ihmisiä. Voi miten monet huudot olen saanut tyhjästä. Ei moitteita, vaan oikeasti huudettu pää punaisena. Sellaista ihmistä ei edes huvita auttaa. Kritisoida saa, mutta pitäisi pysyä asiallisena eikä mennä henkilökohtaisuuksiin. Monesti olen kuullut olevani idiootti, vaikka asia ei ole minun päätettävissäni enkä ole itse mokaillut. Se on vain helppoa ottaa uhriksi se kuka ensimmäisenä siinä sattuu olemaan. Jokaisen pitäisi ainakin Joskus elämässään kokeilla asiakaspalvelua niin osaisi itse toimia asiakkaana. -Hotellivirkailija
[/quote]
Valitettavasti ei ole näin. Itse olen kokenut melko veemäistä kohtelua juuri asiakaspalvelutyöntekijöiltä, jopa ehkä pahimmasta päästä. Kosto? Täytyy sanoa, että yksi asiakas on ollut sellainen, jonka asiakas taas olen itse ollut. Yleensä olen kiltti ja ystävällinen, tälle en huutanut, mutta rupesin viileäksi tyhjästä huutamisen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 08:18"]
Ja hotellivirkailijat ottaa uhriksi sen seuraavan joka asiallisesti kysyy jotain.
Kuka lopettaa tämän kierteen. Huolehditaan siitä että ollaan itse positiivisia. Idiootteja emme voi muuttaa mutta voimme itse olla ystävällisiä muille. Kiitän aina kun saan ystävällistä asiakaspalvelua. Se on nykyisin harvinaista. Ihmiset puolin ja toisin eivät osaa käyttäytyä.
Eniten olen saanut epäasiallista käytöstä lääkärissä. Siellä joskus heitellään sairaille potilaille ihan mitä sattuu. Taitaa olla liian tiukille laitettu sielläkin henkilöstö. Viimeksi kun vein isääni vakavan sairaskohtauksen saaneena sairaalaan kerroin että isä on hyvin stressaantunut kun hänen firma on menossa konkkaan ja vanha mies. Voisiko sydäri johtua siitä.Hoitaja tiuskaisi että strssi ei tule omistajille vaan työntekijöille. Kiitos siis tästäkin Stalinistisesta mielipiteestä tuossa leppoisassa tilanteessa. Mitä pahaa me olimme siis tehneet.
[/quote]
Tuosta voisit jutella hänen esimiehensä kanssa. Ei ole asiallista käytöstä.
Jos asiakkaalla on jo valmiiksi vittumainen asenne päällä, niin kohtelen häntä viileämmin kuin muita asiakkaita ja joskus saatan piilovittuilla, jos asiakas on esittämänsä asian kanssa täysin väärässä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 08:30"]Jos asiakkaalla on jo valmiiksi vittumainen asenne päällä, niin kohtelen häntä viileämmin kuin muita asiakkaita ja joskus saatan piilovittuilla, jos asiakas on esittämänsä asian kanssa täysin väärässä.
[/quote] Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan... :)
Onneksi itselle tulee vastaan ikäviä asiakkaita harvemmin. Ja kun tulee, en ota heidän huonoa käytöstään henkilökohtaisesti. Onneksi suurin osa asiakkaista on mukavia, vaikka suurin huonosti käyttäytyvien ryhmä on vanhukset.
- kaupan kassa
Mä olen yritystenvälisessä aspassa töissä, toisinsanoen vain yritysasiakkaita ja nekin suhteellisen isoja. Vaan asiakkaat yhtä keljuja kun aikoinani kohtasin subin kassalla. Tiuskitaan, raivotaan, haukutaan ja vittuillaan. Totta kai tympii jos tuotteessa / palvelussa on vikaa ja tahtoo purkaa pahan olonsa johonkin. Vaan pitää muistaa, että aspalla harvoin on tekemistä vaikka tuotteen teknisen vian tai toimitusvaurion kanssa. Hän on vaan töitään tekemässä.hänkin.
Mä oon vuosikausien aspailun jälkeen yrittänyt olla itse mahdollisimman neutraali asiakas. Tervehdin, kiitän, kysyn, vastaan.. Ennen kaikkea kärsivällisyyttä vaaditaan. Näin on yleensä saanut itsekin hyvää palvelua. Viimeksi ilmaiseksi liput erääseen paikkaan vanhentuneiden tilalle (minun vika vielä) ja kahvilassa jonkun suklaabrownie maistiaisen. Tuli hyvä mieli :)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 08:48"]
Mä oon vuosikausien aspailun jälkeen yrittänyt olla itse mahdollisimman neutraali asiakas. Tervehdin, kiitän, kysyn, vastaan.. Ennen kaikkea kärsivällisyyttä vaaditaan. Näin on yleensä saanut itsekin hyvää palvelua. Viimeksi ilmaiseksi liput erääseen paikkaan vanhentuneiden tilalle (minun vika vielä) ja kahvilassa jonkun suklaabrownie maistiaisen. Tuli hyvä mieli :)
[/quote]
Sama. Tuli mieleen kokemus, kun yhden elintarviketehtaan tuoteessa oli ylimääräistä. Lähetin osan liitteeksi, kirjeen ja kerroin, ettei sattunut vahinkoa. Ensin tuli kirje, että kiitos ystävällisestä palautteesta ja laitamme myöhemmin hyvityksen. Parin päivän päästä sain ison laatikollisen tuotteita hyvitykseksi. Sukulaisella oli saman tehtaan tuotteissa ollut virhe ja hän oli saanut huomattavasti pienemmän hyvityksen, sitä sitten ihmetteli. Tuon ihmisen tavan tiuskia ja huutaa tuntien en ihmettele. Eli oma suhtautuminen ilmeisesti vaikuttaa hyvityksen määrään.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 08:18"]Ja hotellivirkailijat ottaa uhriksi sen seuraavan joka asiallisesti kysyy jotain.
[/quote]
No kyllä mulla unohtuu se edellinen paska asiakas seuraavan asiakkaan tullessa, varsinkin jos tämä on mukava. Keskityn jokaiseen ihmiseen ja siihen hetkeen. Vasta kotiin mennessä mietin niitä kusipäisiä asiakkaita tai sillä hetkellä kun töissä on ollut hiljaista. Hyvä asiakaspalvelija ei pura vitutustaan asiakkaisiin.
♡