Hupsista, paino nousi melkein kilon
eilisestä. Söin erilaisia juustoja ja leivoksia. Nesteitäkö tässä nyt kertyi? En ole lihava, vaan hoikka nainen, mutta nyt on sormet pullakat ja turvonnut olo. Tavallinen ruokavalioni ei tod. sisällä tuollaisia.
Kommentit (4)
Aineenvaihdunta nimenomaan on hidastunut, jos nesteitä on kertynyt elimistöön. Vettä lisää ja paino palaa ennalleen.
Ja syömishäiriöinen taas palstalla...kukaan normaali ihminen ei vahtaa painoaan päivittäin tai juhlitun päivän jälkeen. Ihan vaan tiedoksi...
Sama täällä, 1,2 kiloa aamupäivään lisäystä. Eilen leivoin mokkapaloja (vieraita, gluteenittomia, nämä helpoin mielestäni tehdä niin että maistuu kaikille) ja söin lohkoperunoita ja jauhelihapihvejä. Nestettä se on ja lähtee pian pois. Mulla on myös huono olo. Uskon, että tiistaina ollaan taas entisessä, kun syön tänään normaaliterveellisesti. Eilen kävin tunnin jumpassa ja tuli hiki sekä menin sinne pyörällä, eli liikunta ei saman päivän aikana paljon kuluta. Muuten siivosin eilen, muuta en vieraiden takia ehtinytkään eli yleensä ohjelmaan kuuluva lauantailenkki jäi pois. Illalla olisin ehtinyt mennä, mutta en enää jaksanut.
4: Minä punnitsen itseni lähes joka päivä, enkä koe sitä epänormaaliksi. Se on vain aamurutiini. Näin tulee tasainen seurantakäyrä ja jos alkaa nousta liikaa, tiedän, että jotain pitää tehdä. Kyllä toisilla meistä on taipumus lihoa herkemmin ja minä en voi syödä mitä tahansa lihomatta, vaikka liikuntamääräni ovat moninkertaisia verrattuna ikäisteni keskiarvoon yleensä (51). Läheisiäni on kuollut ylipainon aiheuttamiin sairauksiin ja minullakin on kohonnut riski. Syön hyvin ja koetan syödä terveellisesti, mutta varsinkin tuollaisten epäterveellisten päivien jälkeen olen tarkempi. Eiliseen kuului paljon "vihreääkin" toki.
Jos lipsahtaa ruokavaliosta, niin kannattaa saman tien ahmia kunnolla, että paino putoaa pari kiloa aineenvaihdunnan hetkellisen nopeutumisen johdosta.