Lapsiperheiden sosiaalinen elämä
Hei te perheelliset, onko teillä paljon tuttuja perheitä, joita tapailette? Säännöllisesti tai silloin tällöin, kuinka usein? Teettekö matkoja/retkiä/mitä yhdessä? Meillä perheessä kolme lasta, ja minä äitinä kaipaisin enemmän sosiaalista toimintaa. Mies viihtyy kotiporukalla paremmin. Kuinka teillä?
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 22:56"]
Eipä oikeastaan ole. Miehellä on kaksi sisarusta, joilla molemmilla on samanikäisiä lapsia kuin meilläkin. Nämä sisarukset asuvat myös aika lähellä meitä, joten heidän kanssaan ollaan paljon tekemisissä, kyläillään puolin ja toisin viikottain. Mitään sellaisia ystäväprheitä ei ole. Mulla ei ole ystäviä ollenkaan ja miehen ystävistä suurimmalla osalla ei ole lapsia ja ne joilla on ei ole sellaisia joita perheenä kuitenkaan tavattaisi.
[/quote]
Niin ja haluaisin paljon enemmän sosiaalisia kontakteja ja kavereita lapsille. Mieluiten juuri sellaisia, jotka ei olisi sukulaisia. Onneksi lapsilla on kyllä päväkodissa kavereita. Uskon, että mun ystävättömyys vaikuttaa aika paljon siihen ettei ole perhetuttujakaan...
Meillä oli hyvä tilanne, kun lapsemme olivat pieniä. Vietimme aikaa ystäväperheiden kanssa, heillä oli suunnilleen samanikäisiä lapsia. Teimme retkiä, mökkeilimme yhdessä tai sitten vain kyläilimme toistemme luona. Juhlapäivinä, kuten uusivuosi, vappu, juhannus yms. järjestimme yhteisiä juhlia. Kivaa oli, kaikilla. Alkoholia nautimme satunnaisesti ja silloinkin minimaalisesti, kukaan ei ollut koskaan juovuksissa. Porukkamme halusi ja osasi pitää hauskaa selvinpäin.
Viihdyimme hyvin yhdessä. Lapset aina oikein odottivat näitä päiviä. Meillä aikuisillakin jäi enemmän aikaa yhteiseen jutusteluun, kun lapsilla oli kivaa keskenään. Usein myös pelasimme koko porukalla jotain.
Ymmärrän hyvin ap, että kaipaat sosiaalista sisältöä elämääsi. Perheissä tuntuu usein olevan juuri noin, että mies ei niin välitä, kai tässäkin on se paljon puhuttu sukupuolten ero...
Mitäpä, jos kuitenkin järkkäisit jotain? Valitse sellainen perhe, jonka kanssa miehesikin kemiat kolahtavat. Saattahan tuo vaikka innostua.
On sosiaalista. Emme tapaa niinkään "toisia perheitä" vaan samoja kavereita kuin ennenkin, oli perhe tai ei. Lapsettomat kaveritkin touhuavat lastemme kanssa sen verran kuin tahtovat :) Käydään kahvilla, ulkona, grillataan, harrastetaan, kyläillään, mökeillään, matkustellaan jne.
Minä tapaan eniten lapsiperhe ystäviä ,mutta moni on muuttanut pois joten uusiakin kaipaisin tilalle:) sellaisia joiden kanssa voisi tehdä ihan arkisia asioita
Eipä oikeastaan ole. Miehellä on kaksi sisarusta, joilla molemmilla on samanikäisiä lapsia kuin meilläkin. Nämä sisarukset asuvat myös aika lähellä meitä, joten heidän kanssaan ollaan paljon tekemisissä, kyläillään puolin ja toisin viikottain. Mitään sellaisia ystäväprheitä ei ole. Mulla ei ole ystäviä ollenkaan ja miehen ystävistä suurimmalla osalla ei ole lapsia ja ne joilla on ei ole sellaisia joita perheenä kuitenkaan tavattaisi.