Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jet Time-lentoyhtiöllä matkustaneet

Vierailija
25.07.2015 |

Kuinka tarkkoja ovat matkatavaramääräyksissään? Heidän sivuillaan ja matkatoimistosta saaduissa ohjeissa sanotaan että matkatavara saa olla 20kg sisältäen 5kg käsimatkatavaraa.
Kuinka tarkkoja ovat tuossa, ettei käsimatkatavaran ja ruumaan menevän laukun yhteispaino ylitä tuota kahtakymmentä kiloa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/16 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ruokapuoli kiinnostaisi minuakin! Eli kannattaako ottaa, oliko hyvää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli av-mammat haluaa raahata koneeseen puoli omaisuuttaan, eikä muutaman tunnin lento onnistu ilman syömistä? =D

Vierailija
4/16 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:28"]

Eli av-mammat haluaa raahata koneeseen puoli omaisuuttaan, eikä muutaman tunnin lento onnistu ilman syömistä? =D

[/quote]

Ei ne "muodot" pysy muuten, jos ei syö koko aikaa :D

Vierailija
5/16 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:28"]

[/quote]

Paljon matkustaneena otan aina eväät ja juomat mukaan. Olen ollut koneessa, jossa vesi loppui, koneessa jossa pystyi maksamaan vain luottokortilla ja toinen missä kävi vain yhden maan käteinen. Olen ollut koneessa jonka lentoaika oli 4 tuntia ja sen 4 tuntia me jo seistiin kentällä ennen lähtöä. Ja useissa joissa jostainsyystä  on tehty muutaman tunnin välilasku. Jatkanko junista ja busseista? Niissä on vielä pahempia yllätyksiä. Ruokahuolto on tärkeä ja kannattaa olla osaksi omavarainen.

Vierailija
6/16 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:28"]Eli av-mammat haluaa raahata koneeseen puoli omaisuuttaan, eikä muutaman tunnin lento onnistu ilman syömistä? =D
[/quote]
No siis lähinnä kyselen tätä kun kahden loma tiedossa, ja otetaan jonkun verran käsimatkatavaroissa kuljetettavia juttuja, kuvauskalusto ja tietokoneet yms. Tämän lisäksi kahden viikon vaatteet ja kosmetiikan yms kaikki tarvittava painaa yllättävän paljon, ja mun vanha matkalaukku painaa tyhjänäkin lähemmäs 5kg

Vierailija
7/16 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukuista en tiedä, mutta ruoka oli ihan järkyttävää! En suosittele.

Vierailija
8/16 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lennettiin finnmatkojen lenti jettimilla kesäkuussa. En tiedä kuinka tarkkoja ovat mutta käsitavaroita ei punnittu. Tosin meillä oli erinäisissä repuissa ja kasseissa mutta minulla ainakin yli 5kg. Oltiin siis perhe 2aikuista 1lapsi. Kaksi ruumaan mennyttä laukkua. Toinen painoi 29kg toinen vähän yli 20kg. Yhteinen saa olla max 32kg. Meillä siis painoi vähemmän mutta oli kaksi yli 20kg jo ruumaan. En tiedä auttoiko yhtään!?

Vierailija
9/16 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei ole ikinä käsimatkatavaroita punnittu.

Vierailija
10/16 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok kiitos!
Saakohan laukut viedä jo edellisenä iltana, onkohan lentoyhtiöllä bag drop pistettä? Silloinhan ei ainakaan pääsisi laskemaan laukkujen yhteispainoa ..

Vierailija
11/16 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin lennettiin toissa viikolla Jet Timella ekaa kertaa. Ja nimenomaan ihmettelin jo silloin että käsimatkatavaroissa olisi voinu viedä vaikka virtahevon. Toisaalta en kyllä uskaltais ottaa noiden koneeseen grammaakaan ylimääräistä matkustamoon. Lentokone oli sen näköinen että oli hankittu jostain intaialaisesta jämävarastosta ja penkkitilaa per henkilö oli varmaan 30 senttiä leveydeltään ja polvet sai jotenkuten survottua sinne välitilaan (olen itse hyvin hoikka) ja kiitos herra, että mun vieressä ei istunu ketään ylipainoista aikuista vaan laiha teini.

Vierailija
12/16 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilta keskustelupalstoilta olen ymmärtänyt, että Jet time lentää Suomesta vain uudemmilla koneilla nykyään.

Itseäni kiinnostaisi tietää, millaista sapuskaa Jet timella on tarjolla? Kannattaako ottaa? Olen lähiaikoina lähdössä perheen kanssa reissuun. Onko suomenkielistä henkilökuntaa? (Ei sillä, taittuu se muutama muukin kieli jollakin lailla, mutta aina kivempi jos puhuvat suomea).

Vierailija
13/16 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsimatkatavaroita eivät tosiaan punninneet.
Ja tilaa oli istua, siis Mullakin joka paikan 110kg.
Ei pysty laukkuja jättää etukäteen.
On suomalainen henkilökunta.

Vierailija
14/16 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 19:05"]

Muilta keskustelupalstoilta olen ymmärtänyt, että Jet time lentää Suomesta vain uudemmilla koneilla nykyään.

Itseäni kiinnostaisi tietää, millaista sapuskaa Jet timella on tarjolla? Kannattaako ottaa? Olen lähiaikoina lähdössä perheen kanssa reissuun. Onko suomenkielistä henkilökuntaa? (Ei sillä, taittuu se muutama muukin kieli jollakin lailla, mutta aina kivempi jos puhuvat suomea).

[/quote]Koneen lentohenkilökunnasta älyttömän iso plussa. Kaikki suomalaisia ja erittäin mukavia, palveluhenkisiä ja ammattitaitoisia. Ei mitään sitruunan syöneitä finnairin lentoemoja vaan aurinkoisesti hymyileviä ja mukavasti juttelevia. Joku apulaislentäjä piti pitkät jorinat savon murteella :D  Ruokapuolesta en osaa sanoa mitään kun me lensimme vain kolmen tunnin lennon, jolloin ei ruokaa tarvita. Luulisin että aika perusmättöä eli suosittelen omia eväitä jos ei tuota aikaa kestä ilman ruokaa. tai siis oletan että lentelette Euroopassa.

Vierailija
15/16 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis uskaltaa ottaa vaikka 17-20kg ruumalaukkuun ja sit käsimatkatavaraa sen verran kun ottaa, varmaan 3-4kg?

Vierailija
16/16 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just viikko sit Kanarialle Jet timen koneella. Jalkatilaa oli suht mukavasti, mut käytävä on tosi kapee kun yrittää ohittaa lentoemoja vessareissulla. Ruoka aivan nolla! Kaks prinssinakkia ja munakasta sellanen pingispallon kokoinen pallero. Ota ihmeessä omat eväät mukaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme