Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saavatko todella ekstrovertit ihmiset herkästi hölmön vouhakkeen maineen?

Vierailija
25.07.2015 |

Tuli mieleen, kun luin tuota Hesasin ekstroverteistä kertovaa artikkelia lukiessa, että saavatko todella ekstrovertit ihmiset yleensä ottaen helposti hieman hölmön, yksinkertaisen tai ainakin jonkinlaisen vouhakkeen maineen.

Olen itse mielestäni ekstrovertti paljon, mutta en äärimmäisen. Nautin tekemisestä ja siitä, että kerään ihmisiä ympärilleni. Vaikka yritänkin ottaa muut huomioon ja "rajoittaa" itsäni, saan silti usein osakseni silmien pyörittelyä.

Kertokaapa introt, miksi ekstrovertti ärsyttää.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi, että varsinaisesti ärsyttää tai herättää sen suurempia tunteita. Meillä on työpaikalla yksi todella ekstrovertti henkilö. Ehkä kyse on enemmänkin siitä, että jokainen kokous on aina hänen oma "show" eivätkä muut saa koskaan suunvuoroa. Ihan hyvä, että tuollekin ilmiölleon keksitty oma nimensä. Suurin osa on pitänyt häntä varmasti lähinnä epäkohteliaana.

Vierailija
2/8 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen vouhotus ärsyttää ja väsyttää, kyllä ne hommat tulevat tehdyksi ilman sitäkin. En ymmärrä miksi pitäisi pitää koko ajan meteliä itsestään, nämä ekstrovertti-ihmiset usein unohtavat että muilla ihmisillä ei välttämättä ihan hirveästi kiinnosta, mitä nyt kohteliaisuudesta ehkä puolella korvalla kuuntelevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli työpaikalla myös tuollainen omaa showta pyörittävä ihminen. Ihan kaiken piti pyöriä hänen ympärillään, yksin työskennellessäänkin piti omituista lapsenomaista piipitystä tekemisistään ja häiritsi muiden työntekoa keskeyttämällä jatkuvasti jonkin turhanaikaisen asian kanssa. Kerran jos toisenkin huomasin ihmisten pyörittelevän silmiään hänen selkänsä takana, ja olihan se turhauttavaa seurattavaa itsellekin.

Vierailija
4/8 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ekstrovertit tosiaan vouhottavat ja pitävät jatkuvaa meteliä itsestään, puhuvat päälle, ovat aina vauhdissa. Ovat sellaisia minäminäminä-ihmisiä. Mutta huom, vain jotkut. Mieheni on ekstrovertti, minä pahimman laatuinen introvertti, ja hyvin toimii tämä kuvio, kun kumpikaan ei väheksy toisen tarpeita. Jotkut ekstrovertit kun pitävät introvertteja tylsinä, töykeinä tai jopa mielisairaina. Parilta touhottajalta olen saanut kuulla, että olen tylsä ihminen, reppana ja epänormaali, kun en viihdy äänessä tai suuressa porukassa.

Vierailija
5/8 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:43"]

Jotkut ekstrovertit tosiaan vouhottavat ja pitävät jatkuvaa meteliä itsestään, puhuvat päälle, ovat aina vauhdissa. Ovat sellaisia minäminäminä-ihmisiä. Mutta huom, vain jotkut. Mieheni on ekstrovertti, minä pahimman laatuinen introvertti, ja hyvin toimii tämä kuvio, kun kumpikaan ei väheksy toisen tarpeita. Jotkut ekstrovertit kun pitävät introvertteja tylsinä, töykeinä tai jopa mielisairaina. Parilta touhottajalta olen saanut kuulla, että olen tylsä ihminen, reppana ja epänormaali, kun en viihdy äänessä tai suuressa porukassa.

[/quote]

Introvertteja harvemmin kiinnostaa mitä muut ajattelevat. Ekstroverttien pitää yrittää saada kaikki leikkimään sitä piirileikkiä itsensä ympärillä, luulevat ilmeisesti että lakkaavat olemasta olemassa jos eivät saa tarpeeksi huomiota.

Vierailija
6/8 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaa mitenkään ulospäinsuuntautuneisuus. Minulla on paljon sellaisia ystäviä ja he ovat innostavaa seuraa ja vetävät minut kotoa mukaansa.

Toisaalta tunnen niitäkin ihmisiä, joilla se höösäys menee liialliseksi. Jotkut ihmiset ovat näin omasta näkökulmastani kamalia energiasyöppöjä. Tunti tällaisen ihmisen jälkeen saattaa vaatia jopa parin päivän hengähdystauon. Minua häiritsee yleensä lähinnä se, etteivät ekstrovertit ymmärrä, että noin puolet ihmisistä ovat sellaisia, etteivät kestä jatkuvaa puheensorinaa tai hössötystä. Se syö voimia ja stressaa.

Toisaalta kun ekstrovertti lomailee, on töissäkin kuolemanhiljaista. Silloin tuntee jopa itsensä puheliaaksi :D.

Vierailija
7/8 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:54"]

[/quote]

Introvertteja harvemmin kiinnostaa mitä muut ajattelevat. Ekstroverttien pitää yrittää saada kaikki leikkimään sitä piirileikkiä itsensä ympärillä, luulevat ilmeisesti että lakkaavat olemasta olemassa jos eivät saa tarpeeksi huomiota.

[/quote]

Mun mielestä juuri toisin päin eli introt miettivät enemmän mitä muut ajattelevat ja analysoivat heidän tunteitaan ja käytöstään. Ekstro taas on usein omapäinen ja elää vauhdikkaasti ottaen energiaa ja viihdykettä itselleen toisista ihmisistä välttämättä ajattelematta kuinka he tuntevat. Väitän, että ekstrot ovat vähemmän analyyttisia ja enemmän toiminnan ihmisiä.

Vierailija
8/8 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 09:02"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:54"]

[/quote]

[/quote]

Mun mielestä juuri toisin päin eli introt miettivät enemmän mitä muut ajattelevat ja analysoivat heidän tunteitaan ja käytöstään. Ekstro taas on usein omapäinen ja elää vauhdikkaasti ottaen energiaa ja viihdykettä itselleen toisista ihmisistä välttämättä ajattelematta kuinka he tuntevat. Väitän, että ekstrot ovat vähemmän analyyttisia ja enemmän toiminnan ihmisiä.

[/quote]

Introvertti voi olla hyvinkin analyyttinen, mutta ei se tarkoita että hän jatkuvasti miettisi mitä muut ajattelevat tai jättäisi asioita tekemättä muiden mielipiteiden vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi