Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tiedät olevasi köyhä?

Vierailija
24.07.2015 |

Siitä, että ainoa kanavasi ulkomaailmaan on ilmaisjakelulehdet.

Lisää?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin mitä halvempaa olisin voinut ostaa jos ruokaan menee viikossa 50 €. Joku 500 € yllätys lasku on omaisuus jota ei tulisi muuten mieleenkään kuluttaa.

Vierailija
2/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että kun katselen kaupassa viiden euron toppia jonka haluaisin, en voi ostaa sitä vaikka oikeasti tarvitsisin, koska kirpparilta saattaa löytää samantapaisen eurolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tekopyhää, niin tekopyhää. Voi luoja tätä porukkaa...

Vierailija
4/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että tilipäivän koitto pelottaa. Ei tiedä riittääkö rahat päivän vai ensimmäisen viikon kuukaudesta

Vierailija
5/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten voitte olla noin köyhiä? Oon lähihoitaja ja kaiken järjen mukaan mun pitäs edustaa alinta kastia. Ei mulla vain ole noin tiukkaa...

Vierailija
6/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

30e ylimääräinen lasku keikauttaa talouden päälaelleen. Se kun parsii lapsensa halpisverkkareita ja kerää pulloja. Se kun tarjoaa lounaaksi keittojuureksia ja makaronia. Se kun ei uskalla mennä postilaatikolle kun pelkää laskuja joita ei ole varaa maksaa. Se kun puhelinliittymä suljetaan eikä lasten hoitotäti saa yhteyttä. Se kun opiskelee ja käy töissä eikä silti ole varaa muuhun kuin juuri ja juuri ruokaan ja joutuu kyselemään vinkkejä av:lta.

Vierailija
7/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:23"]Jos tarvitsen jotain tiettyä tuotetta, suuntaan ensimmäiseksi Tarjoustaloon mikäli ei ole kirppiksellä tullut vastaan aikaisemmin.
[/quote]
Minäkin suuntaan yleensä ekana tarjoustaloon hakemaan mitä tarvitsen vaikka kk tulot 2400€. Olenko köyhä?

Vierailija
8/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa ostaa ravitsevaa ruokaa eikä edes monivitamiinipilleriä. Naama harmaa. Tässä kuussa tulot 262 euroa. Onneksi on pari arabian perintökannua, ne myyntiin.

Vierailija
9/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:18"]

Siitä, että

- käytän kaupan halpismerkkejä
- olen nettikirppareiden ja kimppakyytisivustojen vakiokävijä
- menen kaupan ovelle klo 06.50, jotta pääsen ostamaan 30 % ale-laputettuja tuotteita
- nettiyhteyteni on tyyppiä kivi ja kirves
- käytän yhtä ostamaani vaatetta noin 10 vuotta, ensin töissä, sitten kotona, lopuksi rättinä siivouksessa
- osallistun arvontoihin, joissa palkintona 1,50 euron arvoinen kampa

[/quote]

Teen kaiken saman lukuunottamatta kampa-arvontoja. Olen ns. vakavarainen eli tulen mukavasti toimeen - koska olen opetellut säästämään turhanpäiväisestä. 

Sinun köyhä-listasi sisältää vain aivan tavallisimpia budjetin hallinta-vinkkejä.

Vierailija
10/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:43"]

Ei ole varaa ostaa ravitsevaa ruokaa eikä edes monivitamiinipilleriä. Naama harmaa. Tässä kuussa tulot 262 euroa. Onneksi on pari arabian perintökannua, ne myyntiin.

[/quote]

Monivitamiineja just nyt ilmaiseksi tarjolla, koko vuoden tarpeisiin. Menehän metsään. 

Vierailija
11/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että käyn "shoppailemassa" kierrätyskeskuksen ilmaisosastolla.

Vierailija
12/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 02:30"]

Siis miten voitte olla noin köyhiä? Oon lähihoitaja ja kaiken järjen mukaan mun pitäs edustaa alinta kastia. Ei mulla vain ole noin tiukkaa...

[/quote]

Olet sosiaalialalla, eikä yhtään tule mieleen? 

Työttömyys on usein varma keino köyhyyteen, etenkin jo perheessä molemmat vanhemmat jäävät työttömiksi. Myös sairastuminen/loukkaantuminen ja sen myötä sairaseläke, joka ei ole kovin suuri summa (ellei ole ollut omaehtoista vakuutusta menetettyjen ansioiden varalle).

Sitten vielä yrittäjällä konkurssi, työssäkäyvällä voi olla todella vähän tunteja (mutta "liikaa" jotta toimeentulotukea ei saa), jne. 

Onhan noita.

Vierailija
13/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:29"]

Siitä, että käteen jää vuokran ja laskujen jälkeen 200€ kuukaudelle.

[/quote]

Mulla ihan sama juttu.

Ruoan ostan aina tarjouksista ja vaatteet UFF:lta euron päivänä.

Vierailija
14/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pitää varastaa vessapaperikin työpaikalta.

Vierailija
15/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrän kauppoja ja ostan tosi halpoja alennustavaroita. Vien ne sitten kirppikselle muun roinan lisäksi ja saan voittoa ehkä euron.

Vierailija
16/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 10:13"]

Kierrän kauppoja ja ostan tosi halpoja alennustavaroita. Vien ne sitten kirppikselle muun roinan lisäksi ja saan voittoa ehkä euron.

[/quote]

Kyllä köyhä saa olla, mutta ei tyhmä.

Vierailija
17/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 10:16"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 10:13"]

[/quote]

Kyllä köyhä saa olla, mutta ei tyhmä.
[/quote]

Miten tämä on tyhmyyttä? Samaan tyyliin toimivat kauppiaatkin. Ostavat halvalla ja myyvät kalliilla. Isommassa määrin vain.

Vierailija
18/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että

- käytän kaupan halpismerkkejä
- olen nettikirppareiden ja kimppakyytisivustojen vakiokävijä
- menen kaupan ovelle klo 06.50, jotta pääsen ostamaan 30 % ale-laputettuja tuotteita
- nettiyhteyteni on tyyppiä kivi ja kirves
- käytän yhtä ostamaani vaatetta noin 10 vuotta, ensin töissä, sitten kotona, lopuksi rättinä siivouksessa
- osallistun arvontoihin, joissa palkintona 1,50 euron arvoinen kampa

Vierailija
19/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsen jotain tiettyä tuotetta, suuntaan ensimmäiseksi Tarjoustaloon mikäli ei ole kirppiksellä tullut vastaan aikaisemmin.

Vierailija
20/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että käteen jää vuokran ja laskujen jälkeen 200€ kuukaudelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän