Mitä tekisitte, kun mies on kauhean ilkeä?
Hän ämmittelee ja koko ajan vähättelee; "ethän sä sitäkään osaa", "ei taida sekään sulta onnistua"
Lisäksi hänen omat menot ovat niitä tärkeimpiä. Hän käyttää omiin menoihinsa koko päivän ja oma harrastukseni, missä menee matkoineen korkeintaan kaksi tuntia tuntuu olevan liikaa. Aina tulee kuittia kun taas kesti ja hänen pitäisi päästä lähtemään omiin menoihinsa.
Meillä on yksi lapsi, käyn kokopäivätöissä ja teen suurimman osan kotitöistä. Mies ei näe mitään väärää omassa käyttäytymisessään.
Kommentit (55)
Kuulostaa ihan isältäni joka haukkuu minua tytärtään ja äitiäni. Isä on 73v ja aina ollut samanlainen. Joten kannattaa erota.
Eroaisin, koska se ei parane. Kokemusta on.
Lähde, kun voit vielä pelastaa itsesi. Kuusikymppisenä olet katkeroitunut ja miehesi todennäköisesti pahenee iän myötä.
Nostaisin kissan pöydälle, sanoisin, että jos vähättelet minua, otan eron. Ottaisin eron, jos ei ymmärtäisi. Minua ei kukaan haukkuisi, koska en itsekään hauku ketään.
Lapsien tekeminen kärsimään ja kuolemaan on ylipäätään itsekästä, ja sitten halusit sille vielä tuollaisen isän :(
Itse en yksityiselämässäni ole lainkaan tekemisissä ilkeiden ihmisten kanssa (työelämässä on joskus pakko).
Jos siis joku ryhtyy ilkeäksi, lopetan kaiken kanssakäymisen. Sellaista vaihtoehtoa en voi edes kuvitella, että asuisin yhdessä ilkeilijän kanssa.
Mutta eikö tähän jotain keinoa olisi, miten saada mies ymmärtämään lopettamaan käytöksen, mikä vahingoittaa koko perhettä?
Ap
Lähtisikö miehesi kanssasi pariterapiaan? Jotain apua ehdottomasti tarvitsette, tai on ero edessä. Ei kenekään tarvitse sietää jatkuvaa ilkeää käytöstä puolisoltaan, johan siinä on sun oma mielenterveys vaarassa. Eikä tuollainen käytös näytä mukavalta lapsenkaan silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö tähän jotain keinoa olisi, miten saada mies ymmärtämään lopettamaan käytöksen, mikä vahingoittaa koko perhettä?
Ap
Ilkeät on ilkeitä, koska haluavat olla. Haluvat alistaa ja nujertaa. Pönkiytävät itseään.
Kohta ajattelet ettet kelpaa mihinkään. Miksi kuuntelet tuollaista ja annat lapsenkin kuulla?
Vierailija kirjoitti:
Ap
En minä saanut miestä ymmärtämään. Vein hänet parisuhdekurssille, ja keskityin puhumaan minä-viestinnällä olettaen, että esimerkki opettaa.
Ei opettanut, vaikka 20 vuott yritin. Nyt ymmärrän, että hänen maailmankuvansa olin voittaja-häviäjä-tyyppinen, ei siis win-win. Eli jotta voi voittaa, niin jonkun pitää hävitä. Ääriesimerkkinä Putin. Mutta ihan miesten maailmassa tyypillisintä.
Siis ymmärsinkö oikein, ettei mies ole työelämässä eli ap maksat tästä kusipääturhakemiehestä pitkän pennin?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ole mitään keinoa. Ilkeä pysyy ilkeänä ja vanhemmiten tulee vielä ilkeämmäksi. Isäni oli lannistaja ja ilkeyden huippu mutta eli 93 vuotiaaksi iloisesti ilkeillein.
Vierailija kirjoitti:
Itse en yksityiselämässäni ole lainkaan tekemisissä ilkeiden ihmisten kanssa (työelämässä on joskus pakko).
Jos siis joku ryhtyy ilkeäksi, lopetan kaiken kanssakäymisen. Sellaista vaihtoehtoa en voi edes kuvitella, että asuisin yhdessä ilkeilijän kanssa.
Ai onnistuiko myös pienenä lapsena?
Vierailija kirjoitti:
Siis ymmärsinkö oikein, ettei mies ole työelämässä eli ap maksat tästä kusipääturhakemiehestä pitkän pennin?
Ei tällä hetkellä ole töissä.
Ap
Lue ketju Narsistin keskustelutyyli. Jos ihminen on normaali, hän voi oppia terapiassa uusia toimintamalleja, mutta silloinkin tarvitaan omaa vahvaa motivaatiota eikä kuulosta, että miehellä olisi motivaatiota muutokseen. Narsisti ei parane edes terapiassa, saattaa jopa pahentua. Ei noihin ihmisiin auta muu kuin kuitata tappiot ja jatkaa eri suuntaan niin surullista kuin se onkin. Toisaalta, tulet aika pian huomaamaan miten paljon kevyempää elämäsi on ilman häntä.
Voit myös googlata kirjan Why does he do that ja lukea sen.
Joka tapauksessa tiivistettynä. Miehellä on se käsitys, että hän voi käyttäytyä noin vaimolleen. Ei tule muuttumaan siksi, että sinä sanot siitä. Sun puheella ei ole merkitystä, koska hän kokee olevansa ylempiarvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tällä hetkellä ole töissä.
Ap
Lopeta sen harrastusten maksaminen ja eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai onnistuiko myös pienenä lapsena?
Olen eri. Lapsena oli pakko asua narsistin kanssa, mutta sen jälkeen koin vapauden ja tajusin, että loppuelämäni saan itse päättää, kenen kanssa päiväni ja yöni vietän.
Ei hän tuosta muutu. Älä enää haaskaa aikaasi. Eroa tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En minä saanut miestä ymmärtämään. Vein hänet parisuhdekurssille, ja keskityin puhumaan minä-viestinnällä olettaen, että esimerkki opettaa.
Ei opettanut, vaikka 20 vuott yritin. Nyt ymmärrän, että hänen maailmankuvansa olin voittaja-häviäjä-tyyppinen, ei siis win-win. Eli jotta voi voittaa, niin jonkun pitää hävitä. Ääriesimerkkinä Putin. Mutta ihan miesten maailmassa tyypillisintä.
Tätä pelkään, että asia olisi näin. Hän usein sanookin, että jos minun kanssa alat väittelemään, et tule koskaan voittamaan.
Ap
Ja olet miehen kanssa syystä, että....