Lapsilisät ovat tulleet miehen
tilille, nyt pyysin siirtoa että ne tulisivat jatkossa mun tilille kun kolmas lapsi syntyy ja jään kotiin. Ei kuulemma miehelle passaa. Mulle 330€ on iso summa kun palkka ei enää tule, mies tienaa nikn hyvin ettei tuota summaa jää kaipaamaan. Silti ei käy
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:13"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:46"]Siihen tarvitaan miehen kirjallinen suostumus että lapsilisät tulee jatkossa mulle, aseella uhkaamallako sen hankin?
[/quote]
Ei tarvita. Itse heittelen ne milloin minnekin tilille. Ne on minulle (äidille) myönnettyä tukea ja omasta verkkopalvelusta päätän itse minne ne maksetaan. Välillä ovat tulleet minun tilille ja välillämiehen tilille (mikä on samalla taloustili).[/quote]
Kelalta sanottiin että tarvitaan miehen suostumus
[/quote]
Kun ei vaintarvita! Oletko joku 17v vai 50v, kun et osaa käyttää kelan verkkopalvelua?! Kirjaudut sinne ja näet sielä sivussa kohdan lapsilisä. Avaat sen ja näet toisen kohdan eli maksuosoite. Sitten avaat sen ja muutat tilin omaksesi. Niin simppeliä. Jos sä olet lapsilisänaikoinaan hakenut, se on sun tukea ja maksetaan vaikka timbuktuun, jos itse niin haluat.[/quote]
Olen käynyt, eivät ne siellä näy kun ne maksetaan miehen tilille.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:40"]
tilille, nyt pyysin siirtoa että ne tulisivat jatkossa mun tilille kun kolmas lapsi syntyy ja jään kotiin. Ei kuulemma miehelle passaa. Mulle 330€ on iso summa kun palkka ei enää tule, mies tienaa nikn hyvin ettei tuota summaa jää kaipaamaan. Silti ei käy
[/quote]
Eikös ne käytetä lapsiin? Sama kai kuka ne käyttää lapsiin?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:50"]
Kun Kela myöntää lapsilisän, niin se päätös on äidin nimellä elinlapsilisä maksetaan äidille. Se on sitten äidin omaa tyhmyyttä, jos ilmoittaa Kelalle isän tilinumeron eikä omaansa.
[/quote]
Huoltajaksi merkityn tilille ne menee, eikä minkään "äidin".
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:13"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:46"]Siihen tarvitaan miehen kirjallinen suostumus että lapsilisät tulee jatkossa mulle, aseella uhkaamallako sen hankin? [/quote] Ei tarvita. Itse heittelen ne milloin minnekin tilille. Ne on minulle (äidille) myönnettyä tukea ja omasta verkkopalvelusta päätän itse minne ne maksetaan. Välillä ovat tulleet minun tilille ja välillämiehen tilille (mikä on samalla taloustili).[/quote] Kelalta sanottiin että tarvitaan miehen suostumus [/quote] Kun ei vaintarvita! Oletko joku 17v vai 50v, kun et osaa käyttää kelan verkkopalvelua?! Kirjaudut sinne ja näet sielä sivussa kohdan lapsilisä. Avaat sen ja näet toisen kohdan eli maksuosoite. Sitten avaat sen ja muutat tilin omaksesi. Niin simppeliä. Jos sä olet lapsilisänaikoinaan hakenut, se on sun tukea ja maksetaan vaikka timbuktuun, jos itse niin haluat.[/quote] Olen käynyt, eivät ne siellä näy kun ne maksetaan miehen tilille.
[/quote]
hehheh.. yh mammat voivat siirtää miehen palkankin omalle tililleen.. hehheh ..
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:47"]Eiks se nyt ole ihan sama, koska lapsien tarpeisiinhan ne lapsilisät kuitenkin käytetään...? [/quote] Kotona ollessa minä useimmkn käyn kaupassa ja teen lasten vaatehankinnat, joten siksi tuo olisikin järkevkntä, että myös ne lapsilisät tulisi mulle [/quote] Etkö sitten ole ollut kotona vanhempien lasten synnyttyä..?
[/quote]
Olen, mutta sain silloin parempaa äitiys/vanhempainrahaa eikä menojakaan ollut näin paljon.