Vanhojen ihmisten käytös
Olin tänään aamupäivällä verikokeissa sairaalalla ja koska siellä useesti tulee käytyäkin niin ajan olin varannut netin kautta. Paikka oli aivan täynnä porukkaa ja ajattelinkin, että eipä tässä ole kuin viitisen minuuttia omaan aikaan, että eiköhän se tästä. Vieressäni sitten istui iäkäs nainen ja ilmeisesti joku hänen saattajansa ja he keskustelivat selvästi ajanvarauksesta ja sen hyödyllisyydestä vedoten ruuhkaan. Mainitsi hän vielä, että hänellä aika olisi kymmentä vailla kymmenen. Itse olin varannut varttia vaille kymmenen ajan.
Hetken päästä sitten sairaanhoitaja sitten kuulutikkin ovelta mun sukunimen ja lähin kävelemään kohti ovea kun tajusin, että tämä mun lähellä istunut nainenkin suuntasi ovelle. Pysähdyttiin siinä sitten ja katsoin tätä rouvaa vähän hölmistyneenä ja hän otti tilanteen haltuunsa ja rääkäisi, että nyt kyllä hänen nimensä sanottiin.. että ei vielä taida "tyttösen" vuoro olla. Ilmaisin sitten vaan, että meillä taitaa olla sama sukunimi ja kerkesin vaan ajattelee, että menkööt nyt vanha ihminen ekana kun varmaan sitten pääsisin seuraavana hänen ajallaan. Ennen kun kerkesin mitään edes sanoa niin tämä mummo kiilas huoneeseen ja tokas perään, että kyllä vanhemman väen on annettava edeltä mennä. Wat. Periaattteellisista syistä laitto kyllä ärsyttään niin paljon tollanen käytös.
Miks vanhemmilla ihmisillä muka on automaattinen "etuajooikeus"? ÄRH.
"Joo kyllä sairaanhoitaja ilmaisi asian kanssa jotenkin noin ja että nyt hänen (naisen) pitää odottaa hetkinen. En vaan koe, että siltikään hänen käytös oli ok vaikka mä pääsinkin meneen "oikeella ajalla". - AP"
Todennäköisesti teillä on ollut sama sukunimi ja hämnmennystä herätti, kun ajat olivat vielä noin lähekkäin. Myös mulle kävi vastaavalla tavalla, mutta "etuilijana" oli nuori mies, mutta eipä tullut mieleen tehdä aloitusta tai pahoittaa mieltä, vaikka nuori mies kuvitteli olevansa oikeassa, kunnes hoitaja selitti tilanteen.