Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhojen ihmisten käytös

Vierailija
24.07.2015 |

Olin tänään aamupäivällä verikokeissa sairaalalla ja koska siellä useesti tulee käytyäkin niin ajan olin varannut netin kautta. Paikka oli aivan täynnä porukkaa ja ajattelinkin, että eipä tässä ole kuin viitisen minuuttia omaan aikaan, että eiköhän se tästä. Vieressäni sitten istui iäkäs nainen ja ilmeisesti joku hänen saattajansa ja he keskustelivat selvästi ajanvarauksesta ja sen hyödyllisyydestä vedoten ruuhkaan. Mainitsi hän vielä, että hänellä aika olisi kymmentä vailla kymmenen. Itse olin varannut varttia vaille kymmenen ajan. 

Hetken päästä sitten sairaanhoitaja sitten kuulutikkin ovelta mun sukunimen ja lähin kävelemään kohti ovea kun tajusin, että tämä mun lähellä istunut nainenkin suuntasi ovelle. Pysähdyttiin siinä sitten ja katsoin tätä rouvaa vähän hölmistyneenä ja hän otti tilanteen haltuunsa ja rääkäisi, että nyt kyllä hänen nimensä sanottiin.. että ei vielä taida "tyttösen" vuoro olla. Ilmaisin sitten vaan, että meillä taitaa olla sama sukunimi ja kerkesin vaan ajattelee, että menkööt nyt vanha ihminen ekana kun varmaan sitten pääsisin seuraavana hänen ajallaan. Ennen kun kerkesin mitään edes sanoa niin tämä mummo kiilas huoneeseen ja tokas perään, että kyllä vanhemman väen on annettava edeltä mennä. Wat. Periaattteellisista syistä laitto kyllä ärsyttään niin paljon tollanen käytös. 

Miks vanhemmilla ihmisillä muka on automaattinen "etuajooikeus"? ÄRH.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalielämässä asiakas olisi palautettu koetta ottamatta takaisin, koska varauskirjassa (tietokoneella) toisen henkilön tiedot. Ainakin minä olen seurannut vastaavia tapauksia, joissa väärä asiakas on saatettu takaisin odottamaan.

Vierailija
2/21 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä sairaanhoitaja ilmaisi asian kanssa jotenkin noin ja että nyt hänen (naisen) pitää odottaa hetkinen. En vaan koe, että siltikään hänen käytös oli ok vaikka mä pääsinkin meneen "oikeella ajalla". - AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrät sitten kun olet itse vanha ja kipeä. Ikä ei tule yksinään.

Vierailija
4/21 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 17:50"]

[/quote]

Nuori ei voi olla kipeä? Itse meinaan oon sairas ja en mitenkään köhköh flunssassa vaan oikeesti sairas vakavasti. Ei silti kävis mieleskää käyttäytyä ylimielisesti vaikka en voikkaan hyvin. :) - AP

Vierailija
5/21 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuskin se APkaan hirveän terve on jos verikokeissa oli. Ei mummoilla ole etuajo-oikeutta. Jokainen vuorollaan, vanha tai nuori!

Vierailija
6/21 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kyseinen vanhus on koko elämänsä ollut sitä mieltä, että juuri hänen pitää päästä ensimmäisenä kaikkialle.

Vierailija
7/21 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoilta ihmisiltä loppuu muutenkin aika kesken niin onko ihmekään tuollainen käytös..

Vierailija
8/21 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni kiilasi bussijonossa aina ekaksi ja töpötteli istumaan. Kukaan ei koskaan sanonut vanhuuden höppänelle mitään... Tosiasiassa mummo oli loppuun asti skarppi päästään ja tämä ohittelu oli yksi hänen vanhuuden huveistaan ;)

Vierailija
9/21 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 17:34"]

Olin tänään aamupäivällä verikokeissa sairaalalla ja koska siellä useesti tulee käytyäkin niin ajan olin varannut netin kautta. Paikka oli aivan täynnä porukkaa ja ajattelinkin, että eipä tässä ole kuin viitisen minuuttia omaan aikaan, että eiköhän se tästä. Vieressäni sitten istui iäkäs nainen ja ilmeisesti joku hänen saattajansa ja he keskustelivat selvästi ajanvarauksesta ja sen hyödyllisyydestä vedoten ruuhkaan. Mainitsi hän vielä, että hänellä aika olisi kymmentä vailla kymmenen. Itse olin varannut varttia vaille kymmenen ajan. 

Hetken päästä sitten sairaanhoitaja sitten kuulutikkin ovelta mun sukunimen ja lähin kävelemään kohti ovea kun tajusin, että tämä mun lähellä istunut nainenkin suuntasi ovelle. Pysähdyttiin siinä sitten ja katsoin tätä rouvaa vähän hölmistyneenä ja hän otti tilanteen haltuunsa ja rääkäisi, että nyt kyllä hänen nimensä sanottiin.. että ei vielä taida "tyttösen" vuoro olla. Ilmaisin sitten vaan, että meillä taitaa olla sama sukunimi ja kerkesin vaan ajattelee, että menkööt nyt vanha ihminen ekana kun varmaan sitten pääsisin seuraavana hänen ajallaan. Ennen kun kerkesin mitään edes sanoa niin tämä mummo kiilas huoneeseen ja tokas perään, että kyllä vanhemman väen on annettava edeltä mennä. Wat. Periaattteellisista syistä laitto kyllä ärsyttään niin paljon tollanen käytös. 

[/quote]

Hmm tulipa mieleen, tulikohan sun tietoihin mummon verikokeen tiedot ja sun tiedot kirjattiin mummon tietoihin?

Vierailija
10/21 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita. Bussiin pitää päästä ekana,jis ei muuten niin kepillä huitoen. Kassalla voi etuilla ja hidastella koska nuoret voi odottaa. Vaihtoehto toisin päin, etuilu ja hidastelu koska mulla on aikaa.
Mulle on aina opetettu että vanhuksia pitää kunnioittaa. Ei onnistu. Mitä jos mä 36v, alan käyttäytymään noin? Johan tulis valitusta ja mulkoilua.

Vierailija
11/21 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 18:14"]

Hmm tulipa mieleen, tulikohan sun tietoihin mummon verikokeen tiedot ja sun tiedot kirjattiin mummon tietoihin?

[/quote]Kyllä siinä vielä tarkistetaan, että oikealta ihmiseltä otetaan näyte, kysytään henkilötunnus :)

Vierailija
12/21 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut kusipää, on sitä myös vanhana. Toisaalta jos on mukava ihminen, asenne säilyy myös vanhana.

Vierailija
13/21 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 17:34"]

[/quote]

[/quote]

"Rouva Tilta Ryynänen? Meillä on teille hyviä ja huonoja uutisia. Verikokeen mukaan olette raskaana 10 + 3 viikolla, onneksi olkoon! Mutta teillä on myös aivoihin edennyt kuppa" 

Vierailija
14/21 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset ovat kusipäitä.

Vierailija
15/21 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jonottajalla ikää vähän tai paljon, tulee hänen odottaa vuoroaan. Usein mummelit yrittävät etuilla jonossa aivan kuin eivät jonoa huomaisikaan. Minulla on tapana huomauttaa asiasta ja palauttaa etuilua yrittävä jonon jatkoksi. Ilmoitan isoon ääneen, että tässä menee jono. Isoon ääneen siksi, jos vaikka etuilijalla on huono kuulo. 

Vierailija
16/21 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 17:55"]

[/quote]

Nuori ei voi olla kipeä? Itse meinaan oon sairas ja en mitenkään köhköh flunssassa vaan oikeesti sairas vakavasti. Ei silti kävis mieleskää käyttäytyä ylimielisesti vaikka en voikkaan hyvin. :) - AP

[/quote]

Tietenkin voi olla. Eikö teillä kenelläkään ole vanhoha ihmisiä lähipiirissä. Oma äitini on nykyään 70+ ja aiankin hänen käytöksessään on suutri ero kun vertaa ikään 60 v. Luonne on jotenkin suoraviivaistunut ja samalal lailla ehdottomia mielipiteitä kuin teneillä :D

En usko että hän on ilkeyttään muuttunut.

Vierailija
17/21 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 17:56"]

[/quote]

Tuskin se APkaan hirveän terve on jos verikokeissa oli. Ei mummoilla ole etuajo-oikeutta. Jokainen vuorollaan, vanha tai nuori!

[/quote]

Ajatteletko kaikkien verikokeissa käyvien olevan hirveän sairaita?

Vierailija
18/21 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 18:27"]

Vanhukset ovat kusipäitä.

[/quote]

Sinulla on siis valoisa tulevaisuus edessä :D

Vierailija
19/21 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 17:55"]

[/quote]

[/quote]

Tietenkin voi olla. Eikö teillä kenelläkään ole vanhoha ihmisiä lähipiirissä. Oma äitini on nykyään 70+ ja aiankin hänen käytöksessään on suutri ero kun vertaa ikään 60 v. Luonne on jotenkin suoraviivaistunut ja samalal lailla ehdottomia mielipiteitä kuin teneillä :D

En usko että hän on ilkeyttään muuttunut.

[/quote]Äitisi on dementoitunut

Vierailija
20/21 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 17:56"]

[/quote]

[/quote]

Ajatteletko kaikkien verikokeissa käyvien olevan hirveän sairaita?

[/quote]

ei siellä nyt ilman syytäkään käydä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi