Miksi kotivarasta ei saa kysyä/keskustella?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole 2v takaa muistissa. Mitä sitä muilta kyselee mitä itse tarvii.
sinulle sopii kysymykset: miksi vatsani menee sekaisin myslistä, ettet ihan itse kysynytkin tuota.
No mitä luulette mitä tarvitsette jos kauppaan ei pääse ja on vaikka sähkökatko tns? Arkijärki käteen, ei kai ihmiset niin avuttomia ole, eihän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai estetään paniikkia
Onhan sitä hyvä olla jo koronankin vuoksi kotona. Kaikki eivät asu kauppojen ja apteekkien vieressä. Martat selostavat kotivaran jos siitä ei täällä saa puhua.
Ja tosiaan sinne Marttojen sivustoille voi ihan itse mennä selailemaan jos ei itse osaa ajatella mikä nyt voisi olla parin päivän "kotivaraa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi ap kun olet niin v i tun ty hmä ja id iootti! Kukaan hiukankaan järjissään oleva ei ole mikään v i tun hamstraaja saisit ku olla pois yhteiskuntaa rasittamasta ja samoin kaikki muut kaltaisesi!
voi voi siellä pieni venäläinen yrittää auttaa minkä voi.
Voi reppanaa 😂 menikö tunteisiin 😚😂 enkä nyt tarkoita salattujen elämien kappaletta 🤣
Kyllä mä olen varautunut. Vettä ostettuna, käteistä 2000€, passit valmiina, sellaista evästä kaapissa / autossa mikä säilyy. Välipalapatukoita, smoothiepusseja, leipää pakkasessa, valmista ruokaa pakkasessa, jauhoja, hiivaa, ryynejä, säilykkeitä. Joditabletit. Lisäksi valmiiksi pakattu reppu, jossa perus hygienia tarvikkeet sekä vaatteita, ja pieni viltti. Tämän lisäksi pari isoa kanisteria bensaa jos sattuu ettei tankkaamaan pääse jos tarvii pois päästä.
Autossa myös retkikeitin.
Minä (nainen) pienten lasten kanssa pyrkisin kyllä sodan syttyessä vaan pois Suomessa ja silloin helpointa on mitä vähemmän kannettavaa on mukana. Kun ei ole autoa ja pienet lapset kannettavina, niin en minä mitään ruokia ala kilokaupalla raahaamaan mukaan. Leipäpussin ehkä, mikä aina löytyy jääkaapista nakkaisin mukaan lapsille evääksi.
Vierailija kirjoitti:
Kotivara ei tarkoit hamstraamusta, se on hyllämolla ihan minkä varalta vaan. Itse ollaan huonoja käyttämään säilykkeitä ja olus kiva kuulla niistä arvosteluja.
Mitä ihmeen säilykearvosteluja?
Vierailija kirjoitti:
Minä (nainen) pienten lasten kanssa pyrkisin kyllä sodan syttyessä vaan pois Suomessa ja silloin helpointa on mitä vähemmän kannettavaa on mukana. Kun ei ole autoa ja pienet lapset kannettavina, niin en minä mitään ruokia ala kilokaupalla raahaamaan mukaan. Leipäpussin ehkä, mikä aina löytyy jääkaapista nakkaisin mukaan lapsille evääksi.
Huono.
Huononee vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut poistattaa koska heidän mielestään varautumisesta puhuminen on paniikinlietsomista ja heitä ahdistaa lukea kotivarasta.
No mikä on motiivi juuri tähän aikaan alkaa tiedustella jostain "kotivarasta"? Mikä muu kuin huolestuttaa jotkut ihmiset jotka ovat jo tarpeeksi huolestuneita muutenkin?
No voisko tarkoitus olla vaikka saada ihmiset varautumaan. Sillähän sitä huolta voi hälventää, kun on jotenkin varautunut.
Parempi varautua turhaan, kun herätä huomaamaan että mitään ei kaapista löydy ja pska on housussa.
Ap
Siitä on paljon tietoa netissä. Ollut vuosia.
Hiukka ootte hitaita jos nyt vasta heräätte sen huomaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin haastavaa se on vaan täältä päästä pois kun länsirajaa ei paljoa ole.
Makuupussi on hyvä olla, jos joudut lähtee.
Varavirtalähde, radiopuhelin sekä pattereilla käyvä radio.
Samaa kotivarapaskaa täällä jankutettu jo 2v. Jotkut ei vain saa koskaan tarpeekseen 😒
Eikö siitä ole juo kaksi vuotta keskusteltu? Vähän sama kuin nämä maskit ja turvavälit: osa ei ole vieläkään oppinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi ap kun olet niin v i tun ty hmä ja id iootti! Kukaan hiukankaan järjissään oleva ei ole mikään v i tun hamstraaja saisit ku olla pois yhteiskuntaa rasittamasta ja samoin kaikki muut kaltaisesi!
voi voi siellä pieni venäläinen yrittää auttaa minkä voi.
Voi reppanaa 😂 menikö tunteisiin 😚😂 enkä nyt tarkoita salattujen elämien kappaletta 🤣
pienet venäläiset yrittää pitää putteposua pinnalla, näkyykö salkkarit pietarissa?
Onko tästä aiheesta kauheasti keskusteltavaa. Jos haluat kotivaraa, osta esim. spagettia ja näkkileipää siltä varalta, että ei ole mitään muuta syötävää. Kaikki mikä säilyy hyvin sopii kotivaraksi. Ei mitään rakettitiedettä.
Päättäkää jo, että kirjoittaako vai poistaako Putin-trollit näitä aloituksia? Ei voi tehdä molempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut poistattaa koska heidän mielestään varautumisesta puhuminen on paniikinlietsomista ja heitä ahdistaa lukea kotivarasta.
No mikä on motiivi juuri tähän aikaan alkaa tiedustella jostain "kotivarasta"? Mikä muu kuin huolestuttaa jotkut ihmiset jotka ovat jo tarpeeksi huolestuneita muutenkin?
No voisko tarkoitus olla vaikka saada ihmiset varautumaan. Sillähän sitä huolta voi hälventää, kun on jotenkin varautunut.
Parempi varautua turhaan, kun herätä huomaamaan että mitään ei kaapista löydy ja pska on housussa.
Ap
Luulin että se olet sinä yksin vaan joka ei osannut varautua? Miksi haluat saada muut varautumaan? Mihin ihan tarkkaan haluat että kaikki varautuu?
Vierailija kirjoitti:
Päättäkää jo, että kirjoittaako vai poistaako Putin-trollit näitä aloituksia? Ei voi tehdä molempia.
Voivat harhauttaa, joten voivat tehdä kyllä molempia.
Terv. Pieteri Trollikov
Kotivara ei tarkoit hamstraamusta, se on hyllämolla ihan minkä varalta vaan. Itse ollaan huonoja käyttämään säilykkeitä ja olus kiva kuulla niistä arvosteluja.