Esimies ei edes vaivaudu vastaamaan "olen sairaana" - viestiin
On siis sovittu, että tekstiviesti on ok. Joskus aiemmin saattoi vastata illalla 20 aikaan aamulla laitettuun viestiin, nyt ei näköjään ollenkaan. Mitä ajattelisitte/tekisitte? Esimies on muutenkin aika huono johtamaan ihmisiä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä työnantaja vastaa OK ja pikaista paranemista.
Juuri näin pitääkin tehdä. Ilman kuittausta ei voi tietää, että viesti on luettu.
Tästä syystä laitan tekstiviestin alkuun merkinnän -K-
Niin saat kuittausviestin.
Jonnet ei tätä ominaisuutta tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse soitaisin nin tieto mene perille.Jos esimies vapaalla tai saitsulla ei työ puhelin käytä,Joten jos liksasi saitsulla haluat ja työpaikan pitää, soitaa heti huomen aamulla duuni paikalle,Niin ei tule kenkää tai palkasta pois saitsu päivät.Vai haluatko kenkää?
No mulla nyt on se toimitettu tekstiviesti puhelimessa, että eiköhän asia oo mun puolelta hoidettu.
Ap
Toimitettu ei ole sama asia kuin luettu saati että hyväksytty.
Jos työnantaja on sanonut että txtari ilmoitus on ok, niin silloin riski ja vastuu siirtyy hänelle, mikäli työntekijä voi osoittaa että viesti on lähtenyt.
Jos kerran on sovittu, että viesti riittää niin silloin se riittää, eikä mitään turhaa vastausta tarvita. Se on varmasti otettu huomioon, ettei viestit aina mene perille. Ei sinun tarvitse ajatella, noudatat vain ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse soitaisin nin tieto mene perille.Jos esimies vapaalla tai saitsulla ei työ puhelin käytä,Joten jos liksasi saitsulla haluat ja työpaikan pitää, soitaa heti huomen aamulla duuni paikalle,Niin ei tule kenkää tai palkasta pois saitsu päivät.Vai haluatko kenkää?
No mulla nyt on se toimitettu tekstiviesti puhelimessa, että eiköhän asia oo mun puolelta hoidettu.
Ap
Jos pomon puhelimessa ei näy viestiä, sitä ei ole hänelle mennyt. Et pysty ikävä kyllä millään todistamaan, että pomo on viestisi saanut. Se, että viesti on sinun puhelimessasi, ei tarkoita, että se on mennyt pomon puhelimeen. Siksi soitto on aina paras vaihtoehto.
No ei sitä soittoa yhtään sen enempää voi todistaa. Jos on sovittu, että tekstiviestin lähettäminen pomolle riittää, niin ei sitä tarvitse sen enempää todistella. Jos pomo ei niitä lue tai saa, niin se on työnantajan ongelma. Sitten pitää sopia toisesta tavasta.
Omalla työnantajalla sairauspoissaolosta ilmoitetaan suoraan tiettyyn systeemiin, onnistuu sähköpostilla, sovelluksella tai selaimella. Poikkeustapauksissa tekstiviesti pomolle riittää. Toki joku hätätapaus voisi vaatia soittoa, mutta eipä ole kertaakaan tapahtunut 10 vuoden aikana kun itse olen ollut pomo. Ilmoitukset kuittaan kun näen. Eikä siellä työpaikalla ole sen enempää kukaan vastailemassa puhelimeen, ihan siltä varalta että joku on sairaana.
Toimitettu ei ole sama asia kuin luettu saati että hyväksytty.