Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apuaa, söin vahingossa kylmäsavuhärkää. Pitäisikö teettää toksoplasmoositesti?

Vierailija
23.07.2015 |

Söin ravintolassa kylmäsavuhärkää, ja tajusin vasta annoksen puolessavälissä, että ko. lihahan on raskaana ollessa kielletty. Nyt mietin, että pitäisikö teettää toksoplasmoositesti varmuuden vuoksi? Ekassa raskaudessa olin ihan hysteerinen kiellettyjen ruokien suhteen, nyt yritän olla tarkka mutta realistinen. Onko kukaan teettänyt pelkän epäilyn/huolen vuoksi testiä? Suostuvatko tekemään? Vai meneekö tämä ylihysterisoinniksi? Kun alkaa miettiä, mitä kaikkia riskejä raskauteen (ja elämään!) liittyy, ihme että meitä on täällä näinkin paljon hengissä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin. Ei riskitekijöitä, enkä syönyt raakaa lihaa. Verikokeissa selvis, että mulla oli uusia vasta-aineita eli siis raskausaikana sairastettu toksoplasmoosi. Onneksi pyysin kokeen. Lääkitys aloitettiin heti ja raskautta seurattiin tarkoin. Lapsi sai lääkityksen heti syntymän jälkeen ja tutkimuksia tehtiin myös hänelle vuoden ajan. Heti syntymän jälkeen lapsella oli vasta-aineita, mutta myöhemmin hävisivät, liittyi kuulemma synnytykseen. Raskas prosessi, mutta meillä on terve lapsi. Olemme onnekkaita.

Vierailija
2/6 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sinulla jotakin oireita vai miksi testi tehtiin? Ei kuitenkaan ihan rutiinitutkimuksiin kuulu ainakaan meillä päin. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin nämä aivottomat porsijat kuluttavat taas kerran veronmaksajien rahaa, hupsista vaan.

Velamies

Vierailija
4/6 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulunut meilläkään. Mä osasin pyytää ja sain sen. Perustelin asiaa sillä, että silloisella työpaikallani oli kissa. Vaikka en oikeasti siihen koskenutkaan. Jälkikäteen, kun asiaaa selviteltiin niin niihin aikoihin kun olin saanut infektion, sairastin ihan älyttömän kovan flunssan. Se oli se toksoplasmoosi, joka silloin iski elimistöön. Oli kyllä kova koulu, kun tiesi liikaa ko jutusta jo ennestään.

Vierailija
5/6 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle teetettiin koska omistin kissan. En edes itse vaatinut testiä. Tulos oli puhdas, vaikka kyseinen kissa oli maalta otettu ja olisi voinut olla tartuttaja.

Vierailija
6/6 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siinä sun annoksessa paljonkin kissanpaskaa?!?! :D :D