Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puhelinmyyjillä menee jauhot suuhun, kun pyytää tarjouksen kirjallisena?

Vierailija
23.07.2015 |

Näin käy joka kerta, kun ilmoitan että sopimus- ja raha-asioitani hoitaa lakiasiantoimiston asiamies enkä itse käsittele lainkaan sopimisasioitani.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:41"]

Jos laittaa tarjouksen kirjallisena, niin potentiaalinen asiakas ehtii harkita tarjousta ja vertailla muihin vaihtoehtoihin. Siksi puhelinmyyjät yrittää saada kaupat tehtyä heti, ettei toinen ehdi harkita. Eli ihan puhdasta kusetusta. Ikinä en ostaa mitään puhelinmyyjältä ihan periaatteesta ja nykyään olen erittäin tyly, jos ei kerrasta usko ettei kiinnosta. Usein jäävät jankkaamaan ja silloin haistatan vitut ja lyön luurin korvaan. Riittävän monta huonoa kokemusta puhelinmyyjistä, niin on muodostunut nollatoleranssi näihin vitun helppoheikkeihin.

[/quote]

Miten sä voit sen lehden saada halvemmalla? 

[/quote]

En tilaa mitään lehtiä. Esim. sähköyhtiöt yrittää tätä kusetustaktiikkaa, että tehdään heti kaupat. Viimeksi oli Fortumin myyjä joka ei suostunut laittamaan tarjousta kirjallisena, joten se oli bye bye sille.

Vierailija
22/31 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja helpompi soittaa seuraavalle kun alkaa tappelemaan yhden vaikean asiakkaan kanssa, joka todennäköisesti ei tilaa vaan vain kiusallaan pyytää jotain tarjousta kirjallisena. Kaikki puhelut nauhoitetaan luotettavissa firmoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:46"]

Useimmilla puhelinmyyjillä ei ole mitään työsähköpostia. Saahan tilauksen lopettaa heti ekan lehden jälkeen maksutta.

[/quote]

Ongelma ei ollutkaan siinä, vaan sitä eka lehteä ei koskaan tullutkaan silloin kun sen olisi pitänyt tulla!

Vierailija
24/31 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:47"]

Niin ja helpompi soittaa seuraavalle kun alkaa tappelemaan yhden vaikean asiakkaan kanssa, joka todennäköisesti ei tilaa vaan vain kiusallaan pyytää jotain tarjousta kirjallisena. Kaikki puhelut nauhoitetaan luotettavissa firmoissa.

[/quote]

Normaalisti haluan tarjoukset kirjallisena, miksi tekisin poikkeuksen puhelin myyjien kanssa?

Vierailija
25/31 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun toimin puhelinmyyjänä, oli syynä miksi en lähettänyt kirjallista tarjousta se, että niistä ei yksinkertaisesti tullut kauppaa. Tarjouksen kirjoittaminen on ajanhukkaa pääosin ellei sitten ole jotain perusteltua syytä lähettää tarjousta kirjallisena. Kirjallisen tarjouksen pystyi lähettämään meillä sähköpostitse, paperisten tarjousten lähettämiseen ei ollut käytännössä mahdollisuutta. 

Vierailija
26/31 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:33"]

Näin käy joka kerta, kun ilmoitan että sopimus- ja raha-asioitani hoitaa lakiasiantoimiston asiamies enkä itse käsittele lainkaan sopimisasioitani.

[/quote]

yleensä asiakastietokannoissa on merkintä jos asiakas ei ole ns. oikeustoimikelpoinen eli jolla on edunvalvoja. Onkohan sun edunvalvoja anteeksi siis lakiasiaintoimiston asiamies hoitanut hommansa kunnolla jos merkintä puuttuu?

Vierailija
27/31 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en vittu laita mitään tarjouksia paperisena. Sähköpostiin voin laittaa ja sekin on täysin ajanhukkaa. Eikä minulla mene jauhot suuhun. Luulette että me pelästymme jotain lakimieslässytystä, ei vois vähempää kiinnostaa :D t.puhelinmyyjä.

Vierailija
28/31 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:38"]

Koska ei se toimi niin. Ei siellä ole tarjolla mitään kirjallisia sopimuksia. Puhelinmyynnissä on 14 vrk peruutusaika, kaupan voi siis purkaa kun se jo tehty sopimus tulee postissa. Mitään etukäteis tarjous/sopimuspapereita ei voi lähettää.

[/quote]

Ja miksi muka ei? Senkun lähettää.

[/quote]

Olen puhelinmyyjä enkä mikään paperipiipertäjä. Ei meillä ole mitään valmiita papereita joita lähetetään asiakkaille, ei siinä ole edes mitään järkeä. Se vaan on yksinkertaisesti ajanhukkaa. Tajuaisit jos olisit puhelinmyyjä.

Vierailija
29/31 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:21"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:38"] Koska ei se toimi niin. Ei siellä ole tarjolla mitään kirjallisia sopimuksia. Puhelinmyynnissä on 14 vrk peruutusaika, kaupan voi siis purkaa kun se jo tehty sopimus tulee postissa. Mitään etukäteis tarjous/sopimuspapereita ei voi lähettää. [/quote] Ja miksi muka ei? Senkun lähettää.   [/quote] Olen puhelinmyyjä enkä mikään paperipiipertäjä. Ei meillä ole mitään valmiita papereita joita lähetetään asiakkaille, ei siinä ole edes mitään järkeä. Se vaan on yksinkertaisesti ajanhukkaa. Tajuaisit jos olisit puhelinmyyjä.

[/quote]

Sinun soittosi on pelkkää ajanhukkaa minun kannaltani. Tajuaisit jos olisit se, jolle soitetaan.

Vierailija
30/31 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paksua puhelimyyjältä väittää että kirjallinen tarjous on hänelle ajanhukkaa. Sitten ei tarvitse kyllä soitellakaan ihmisille ja tuhlata heidän aikaansa.

Vierailija
31/31 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä lehden kustantajalla eikä edes meillä ollut mahdollisuutta lähettää asiakkaalle mitään viestejä, ei kirjallisia postitse tai sähköpostiin. Tilauksesta lähti automaattisesti tilausvahvistus joko sähköpostiin tai kännykkään niin pystyi vielä tarkistamaan että kaikki on mennyt niinkun on sovittu. Myyjän nimi ja yhteystiedot löytyi vahvistuksesta myös. Usein tuntuu että ihmiset unohtavat että mekin vain teemme töitä, yritämme ansaita rahaa. Tuskin kukaan on unelmoinut puhelinmyyjän töistä. Ja voin sanoa, ettei tuossa työssä raha tule kovin helposti. Siksi varmaan on paljon agressiivisia myyjiä jotka yrittävät väkisin saada edes sen muutaman kympin. Mutta kyllä niitä mukaviakin ihmisiä löytyy, niin myyjiä kun asiakkaitakin. Itse en pidä puhelinmyyntiä niin vakavana asiana, jos minulle soittaa ja kerkeän puhelimessa olemaan niin kuuntelen ja jos ei kiinnosta niin sanon ei kiitos ja painan puhelun pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän