Myyrä, kausi 3 2022 Official
Myyrän 3.kausi alkaa MTV3 kanavalla, mtv-palvelussa ja C-moressa 3.4. Uusina kilpailijoina nähdään Pete Lattu, Pia Penttala, Miska Haakana, Olli Herman, Ilona Ylikorpi, Veeti Kallio, Dan "Uniikki" Tolppanen, Ilona Chevakova, Markus Pöyhönen ja Sabina Särkkä. Myyrän pääohjelman rinnalla esitetään myös Myyrä: Johtolangat-ohjelmaa jossa mukana vaihtuvien vieraiden lisäksi myös pudonneita kilpailijoita ja viime tuotantokauden Myyrä Mikko "Pyhimys" Kuoppala. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tassa-ovat-tulevan-myyra-kauden-kil… Tänne kaikki keskustelut Myyrän 3.kaudesta. Lets go :)
Katso lähetysajat : Myyrä - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2857)
Vierailija kirjoitti:
Minä päivänä Johtolangat tulee? Katsoin uusimman ennakkojakson (tehtävät metsässä ja museossa), mutta siihen liittyvää Johtolangat-jaksoa ei kai ole vielä julkaistu..?
Mtv-palvelussa oli katsottavissa heti vuorokauden vaihduttua.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että, jos Olli olisi kilpailija ja haluaisi noin kovasti jokereita (teki kaikkensa saadakseen soratehtävässä) niin miksi ei käytä niitä ollenkaan, kun on jo edellisistäkin tehtävistä niitä kertynyt muistaakseni. Lisäks alkoi aika aikaisessa vaiheessa kantamaan soraa jo Sabinalle, oliko jokerilappu edes näkyvillä vielä silloin? Ja ensimmäisellä soranhaku kerralla lähti sieltä viimeisenä (ei kiirettä) ja voitiin kuvata "myyräilyä" kameralle.
Onko Olli sanonut, ettei ole jokereita käyttänyt?
Vierailija kirjoitti:
Mulle Pete on myyrä kunnes toisin todistetaan
Samoin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että, jos Olli olisi kilpailija ja haluaisi noin kovasti jokereita (teki kaikkensa saadakseen soratehtävässä) niin miksi ei käytä niitä ollenkaan, kun on jo edellisistäkin tehtävistä niitä kertynyt muistaakseni. Lisäks alkoi aika aikaisessa vaiheessa kantamaan soraa jo Sabinalle, oliko jokerilappu edes näkyvillä vielä silloin? Ja ensimmäisellä soranhaku kerralla lähti sieltä viimeisenä (ei kiirettä) ja voitiin kuvata "myyräilyä" kameralle.
Onko Olli sanonut, ettei ole jokereita käyttänyt?
Mielestäni kolmannessa jaksossa sanoi ennen testiä että ei ole käyttänyt jokereita eikä aiokaan käyttää. Sai luottamustehtävästä muistaakseni kaksi jokeria. Eli oletettavasti Ollilla on nyt neljä jokeria kun ei ole käyttänyt niitä edellisiäkään
Joo ja Olli lähti 4. Jaksossa testistä silleen, että ei ollut jokereita pöydällä.
Ollin kommenteissa on ollut alusta asti sellainen ote, että hän tietää ainakin teoriassa, mitä pelissä kannattaa tehdä. Mulle hän näyttäytyy ainakin skarppina pelaajana, esim valokuvatehtävässä reagoi nopeasti siihen, että itäryhmä kiinnosti selkeästi kahta kilpailijaa ja siten halusi myös tähän ryhmään selvittämään, mitä erikoista siinä on. Soratehtävässä huomasi myös ainoana kyltin. Jos Olli olisi myyrä, eikö hänen olisi kannattanut vetää muidenkin huomio kylttiin, jos porukka olisi siten alkanut himmailemaan ja soraa olisi kannettu vähemmän? Nyt hän kuitenkin halusi jokerit nimenomaan itselleen, mutta kuitenkin kantoi paljon soraa laatikoihin. Toki Olli ei ole ilmeisesti käyttänyt jokereita, mikä on todella outoa.
Mun mielestä soratehtävässä epäilyttävimmät oli Pete ja Pia. Pia kantoi vähän ja ilmeisesti hylkäsi toisen ämpärin radan varteen. Ainakin joku täällä sanoi, että se olisi ollut nimenomaan Pian tekosia. Pete taas roudasi itsensä asemaan, jossa museotehtävässä päätti, että hän ja Sabina menevät jokereiden perään. Ehkä Pete myös luotti, että tietokilpailussa oikein vastanneet ottaisivat enemmän jokereita pois, eivätkä valitsisi rahaa pottiin.
Jos Pete on myyrä, niin hän pelasi valokuvatehtävän nimenomaan niin, että ei ota immuniteettia, mutta pääsee kirstunvartijaksi. Tuskin idea on hukata rahaa jo kerätystä potista, mutta ehkä jatkossa nähdään tehtäv(i)ä, jossa kirstunvartija jakaa ryhmät tai pääsee erityiseen asemaan. Jos tällainen tehtävä tulee, jossa Pete pääsee avainasemaan vain koska on kirstunvartija, on hän varmastikin myyrä.
Outoa on se, että Pia sanoi aiemmassa jaksossa epäilevänsä Markusta, mutta sai jatkaa kisassa. Markus ei edes ollut tehtävissä mitenkään epäilyttävä. Varmasti Pia on hajauttanut muutaman kysymyksen muillekin, mutta todella outo myyräepäily häneltä...
Uskoisin, että tuotanto käy myyrän kanssa läpi, kuka epäilee ketäkin tai lähinnä kuka kilpailijoista on paljastamassa todellista myyrää. Siten myyrä voi haastatteluissa kertoa epäilevänsä kilpailijaa, joka ei ole putoamassa ja toisaalta voi koittaa vielä eksyttää jäljille päässeitä kilpailijoita.
Eli Olli on mun mielestä hyvä pelaaja. Pia ja Pete on epäilyttävimmät. Ottivat luottamustehtävässä myös rahat, joka on oiva tapa häivyttää epäilyksiä itsestä tuomalla kuitenkin vain pieni summa pottiin.
Soratehtävä ja Pia. Oli kyllä tosi kummallista käytöstä. Näytti siltä ja antoi ymmärtää, että kantaa soraa tasaiseen tahtiin, ei pysähtele vaan liikkuu tasaisen varmasti ja määrätietoisesti. Kuitenkin Pian laatikossa oli 2.? vähiten soraa. Jos olisi tavallinen kilpailija, eikä nähnyt jokeri-vihjettä uskon että olisi tuolla tehokkuudella saanut laatikkonsa täydemmäksi! Jos olisi tavallisena kilpailijana nähnyt jokeri-lapun, olisi kannattanut selitellä tuota soramäärää juuri tällä. Nyt totesi vain jotain että "voi ei, en minä nähnyt mitään vihjettä" tms. Eli mielestäni selvää myyräilyä.
Kävi silmään kirjoitti:
Pia on vahvin veikkaukseni myyräksi. Täällä on ollut jo paljon johtolankoja tähän suuntaan, mutta yksi tuli vielä lisää sorankantotehtävästä. Pia kuljetti soraa ylös kahdella ämpärillä. Yhdessä otoksessa hänellä on alasmennessä vain yksi ämpäri. Ja yksi ämpäri löytyi hylättynä matkan varrelta.
Älä ymmärrä väärin, ei ole tarkoitus ilkeillä tai väheksyä! Itseltä meni ihan ohi tuo kahden ämpärin kanssa kulkeminen. Ja itse tosiaan pidän Pia (tai Ollia) myyränä. Mutta tulipa vaan mieleeni, että itse näin "vanhana" ihmisenä kannan aina automaattisesti kahta tyhjää ämpäriä sisäkkäin. Eli kun vaikka vien saunalle vettä niin sujautan tyhjät ämpärit sisäkkäin niin kulkevat yhdessä kädessä. Mutta täytyneepä katsoa jakso illalla uudestaan! Mutta tosiaan hienosti huomattu, jos tosiaan yhtäkkiä oli vain yksi ämpäri mukana ja toinen "hävitetty".
"Luultavasti viitteenä tässä oli Peten tausta. On kiipeillyt joskus aikaisemmin enemmän. Jopa minä olen nähnyt aikoinaan pätkiä kallioseinämiä kiipeilevästä Petestä. Jos Petellä oli taustaa niin miksi oli yhtä hidas kuin Ilona C, jolla ei käsittääkseni ole sen koomin taustaa. Olettaisin tässä olleen se ajatus taustalla."
Tein mokan. Ilona C:n kanssa samaan aikaan kiipeili niskajumin saanut Miska! Pete oli hidas, koska kasteli alussa kenkänsä.
Ilona C palasi vuorenrinnettä alas 20 metriä tsempatakseen Miskaa. "Noniin nyt ihan rauhallisesti." Kuka muu kuin Myyrä tekisi noin? Ei paskaa jauhamalla kenenkään niskajumi parane. Miettikää nyt: ekassa tehtävässä joku palaa alas kymmeniä metrejä vain jauhaakseen sontaa toiselle kilpailijalle, jotta sen niskajumi paranisi... Kuulostaako Myyrältä?
Myyrä tiesi, että kilpailussa on mukana kannustin kantaa mahdollisimman vähän soraa, mutta ei osoittanut sitä kilpailiijoille tai "yhdelle luotetulle kaverille" ja saanut sanaa leviämään. Pian olisi kannattanut laittaa alisuoriutuminen jokerien tavoittelun piikkiin, jos olisi myyrä. Nythän huono performanssi vaikuttaa vain epäilyttävältä ja vie huomiota Piaan.
Kukaan ei osoittanut jokerilappua muille (ellei aluksi koittanut kaivaa sitä esiin muiden löydettäväksi). Ainoa keksimäni selitys sille, miksi myyrä ei koittanut saada muita lopettamaan soran kantamista, on se, että hän halusi kantaa itse paljon soraa herättämättä huomiota.
Tämä taas viittaa Peteen, joka pääsi top2:een ja siten museossa valitsemaan jokerit. Toivoi siis lopputulosta, jossa hän ja Sabina keräävät jokerit, tietovisassa muut ottavat jokerit heiltä pois ja pottiin tulee pyöreät nolla euroa.
Toinen vaihtoehto on se, että Pia on myyrä ja taktikoi surkeasti tuon, ettei muka tiennyt jokereista.
Ilona C ei ole myyrä, koska sen epäilyttäviä tekoja ois muuten leikattu paljon vähemmälle. Ja täällä puhuttiin yllättävistä reaktioista, niin mun mielestä Markuskin "ylinäytteli" oliko 2. jaksossa, vaikka olikin vain tavallinen kilpailija. Onhan se nyt jännää odottaa tulosta.
Mua ihmetyttää se, että miks 4. jaksossa ei näytetty sitä, että Olli huomasi jokerilapun. Tuli vaikutelma, että Olli tosiaan sen tiesi jo. Jos kilpailija ois huomannut sen, esim. Dan, niin ois varmasti näytetty. Uskon, että tosta on kuvattu myyrämatskua vikaan jaksoon, jossa Olli näyttää kameralle sitä jokerilappua, koska tietää sen.
Uusimmassa jaksossa Miska väittää että 320 jaettuna 4:llä on 12.
Ilona C sanoo kahteen kertaan että 30 kertaa 4 on 120. Näyttäen siltä että keksii luvut vain päästään sekoittaakseen pakkaa.
Miskasta on kuvattu insertti, että hän on käynyt lyhyen matikan. Ilona C:n pakansekoitukseen ei selitystä kuulla, eikä kukaan ihme kyllä sitä häneltä kysele.
Olli kantaa varmaan tuplasti muita enemmän soraa, joten ei ole Myyrä.
Pia lähti paljon ennen muita kahden ämpärin kanssa kantamaan soraa.
Pete taivuttaa ämpärin reunaa niin, että kaataessa siitä menisi pienempi osa soraa reiän ohi.
Miska sanoo että älkää viekö ämpäreitä pois. Sen jälkeen kuvataan Ilona C:tä juoksemassa kahden tyhjän säkin ja yhden tyhjän ämpärin kanssa pois päin soranottopaikalta. Miska huomaa tämän ja huutaa: "Älä vie mun ämpäriä." Ilona C pysähtyy ja kysyy "Mitä?". Kohta Ilona C juoksee samojen kamojen kanssa soranottopaikalle ja sanoo että joku oli hylännyt tän ämpärin tonne.
Kelatkaa tuota kohtaa uusimmassa jaksossa kohdasta 8:34-9:16, ja kertokaa oletteko 99% varma siitä että Ilona C on Myyrä. Minä olen jo tuon kohdan perusteella, siihen vielä muut jutut niin reilusti yli sadassa prossassa olen.
"Tämä taas viittaa Peteen, joka pääsi top2:een ja siten museossa valitsemaan jokerit. Toivoi siis lopputulosta, jossa hän ja Sabina keräävät jokerit, tietovisassa muut ottavat jokerit heiltä pois ja pottiin tulee pyöreät nolla euroa."
Varmin tapa olisi ollut jäädä kiinni jokerin ottamisesta, joten olisi menettänyt kaikki jokerit, joten mitään rahaa ei olisi voinut edes saada. Se että Pete pääsi top 2:een ei johtunut Petestä itsestään. Vaan suurimmaksi osaksi Ollista. Vähän sama että jos minä olen olympialaisten keihäänheitossa hopealla, ja kaksi parasta saa jonkun edun johonkin, niin minä saatan olla Myyrä. Kyllä siinä muidenkin panos ja teot ratkaisevat.
Siis eihän se ole mitenkään loogista, että Olli on myyrä, tietää jokereista ja silti kantaa paljon soraa. Myyrä ei tarvi jokereita, joten miksi mennä jokereiden perään ja silti tuoda rahaa pottiin? Myyrä ottaa jokereita silloin, kun ne antavat hänelle syyn olla ottamatta rahaa.
Lisäperusteluja sille miksi Ilona C on myyrä:
kaakelitehtävässä alkoi opettelemaan taulua ennen vaihtoa. Pia sanoi että eikö ensin pitäisi kysyä Peteltä mitkä laatat Pete neuvoi sinne toiselle puolelle. Ilona C sanoi että "mitä väliä sillä on". Ilona C ei myöskään osannut auttaa juuri lainkaan, vaan hyöty hänestä oli viisi laattaa. Silti hän yritti väkisin päästä vaihtamaan toisenkin kerran. Eli tarkoituksena saada 100e pois potista, ja ehkä neuvoa laattoja väärin omalta osaltaan, eli negatiiviseksi olisi hyöty jäänyt.
Ilona C:tä on kuvattu inserteissä ylivoimaisesti eniten. Tuntuu että 40% inserteistä on Ilonaa. Pyhimyksen kaudella Pyhimystä oli inserteissä selvästi eniten. Ilona C oli myös Aamu-tv:ssä kertomassa ohjelmasta, ja se esiintyminen oli erittäin epäilyttävä. Katsokaa itse ja todetkaa, en kerkeä nyt laittaa tarkempaa selostusta siitä. Mutta ainakin "lähdin takki auki" ja "en tiennyt tästä ohjelmasta entuudestaan mitään" vaihtuivat siihen että "katsoin vanhoja kausia ennen Portugaliin menemistä". "Takki auki" tarkoittaa sitä että ei valmistaudu lainkaan koska on niin ylimielinen. Ilona C kuitenkin myönsi valmistautuneensa, mutta toki koska tiesi olevansa Myyrä, eli loppuun asti Portugalissa, niin siitä se takki auki eli ylimielisyys tuli...
Jos jokerien ottamisesta olisi jäänyt kiinni, niin tietovisassa olisi valittu rahat. Museossa ei nimenomaan saanut jäädä kiinni, jotta tietovisassa kilpailijat valitsisivat ottaa jokereita pois.
Ja kyllä, Ollin toiminnan takia Sabina oli toinen museo-opas, mutta ei Ollin nähty kantavan soraa Peten laatikkoon. Tällä mun logiikalla, että myyrä halusi oppaaksi, ei sillä ollut väliä, kuka se toinen opas on - Olli, Sabina vai joku muu.
Siitä oon samaa mieltä, että Ilona C:tä on helppo veikata myyräksi (ja itsekin aluksi luulin), koska jaksot leikataan näyttämään siltä. Tässä pitää kuitenkin päästä pidemmälle pohdinnoissa. Ilona C sai kuitenkin aika paljon soraa vietyä. Miska on mysteeri, mutta en usko et ois myyrä, koska "myyräilee" youtubessa jo niin paljon, että ois liian selvä. Myös myyrä on kantanut soraa aika paljon, olkoon se sit kuka tahansa noista ja tää pitää muistaa, että myös myyränkin täytyy tuoda rahaa pottiin ettei paljastu liian helposti. Olli kantoi paljon soraa, mutta ei itselleen. Toki potti kasvoi, mutta lopputulosten perusteella Ollin nimissä sitä oli vähiten.
Eräässä jaksossa erästä kilpailijaa syytetään eräästä asiasta. Tuolla hetkellä tuo syytetty kilpailija nielaisee niin että aataminomena liikkuu ylös alas. Kilpailija kuitenkin koettaa salata tuon, laskemalla leukaansa alaspäin, niin ettei hänen nielaisuaan näkisi. Silti kotikatsomoon hänen kaulaansa katsomalla aivan kuin kuulee hirveän glumps-äänen.
Jos olet sitä mieltä että nielaisu on syyllisuuden merkki, etenkin kun se yritetään salata, niin kerro, niin kerron mistä jaksosta ja mistä kohtaa tuo nielaisu löytyy. Laita tähän myös arvauksesi siitä kuka tuo nielaisija on...
Vierailija kirjoitti:
Uusimmassa jaksossa Miska väittää että 320 jaettuna 4:llä on 12.
Ilona C sanoo kahteen kertaan että 30 kertaa 4 on 120. Näyttäen siltä että keksii luvut vain päästään sekoittaakseen pakkaa.Miskasta on kuvattu insertti, että hän on käynyt lyhyen matikan. Ilona C:n pakansekoitukseen ei selitystä kuulla, eikä kukaan ihme kyllä sitä häneltä kysele.
Olli kantaa varmaan tuplasti muita enemmän soraa, joten ei ole Myyrä.
Pia lähti paljon ennen muita kahden ämpärin kanssa kantamaan soraa.
Pete taivuttaa ämpärin reunaa niin, että kaataessa siitä menisi pienempi osa soraa reiän ohi.
Miska sanoo että älkää viekö ämpäreitä pois. Sen jälkeen kuvataan Ilona C:tä juoksemassa kahden tyhjän säkin ja yhden tyhjän ämpärin kanssa pois päin soranottopaikalta. Miska huomaa tämän ja huutaa: "Älä vie mun ämpäriä." Ilona C pysähtyy ja kysyy "Mitä?". Kohta Ilona C juoksee samojen kamojen kanssa soranottopaikalle ja sanoo että joku oli hylännyt tän ämpärin tonne.
Kelatkaa tuota kohtaa uusimmassa jaksossa kohdasta 8:34-9:16, ja kertokaa oletteko 99% varma siitä että Ilona C on Myyrä. Minä olen jo tuon kohdan perusteella, siihen vielä muut jutut niin reilusti yli sadassa prossassa olen.
Ilona on vain häikäilemätön omaneduntavoittelija ja kostonhimoinen, ei lainkaan yhteistä etua tavoitteleva tai toiset huomioonottava. Valmis nappaamaan toisilta ämpärit ja jokerit ja syyttämään toisia virheistä. Jos joku muu toimii vastaavasti häntä kohtaan, on raivoissaan.
Tässä voisi olla vielä enemmänkin osallistujia, jotta olisi enemmän potentiaalisia myyräehdokkaita (ja kausi voisi olla pari jaksoa pidempi..). Nyt jäljellä on enää 6 kilpailijaa.