Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyrä, kausi 3 2022 Official

Vierailija
28.02.2022 |

Myyrän 3.kausi alkaa MTV3 kanavalla, mtv-palvelussa ja C-moressa 3.4. Uusina kilpailijoina nähdään Pete Lattu, Pia Penttala, Miska Haakana, Olli Herman, Ilona Ylikorpi, Veeti Kallio, Dan "Uniikki" Tolppanen, Ilona Chevakova, Markus Pöyhönen ja Sabina Särkkä. Myyrän pääohjelman rinnalla esitetään myös Myyrä: Johtolangat-ohjelmaa jossa mukana vaihtuvien vieraiden lisäksi myös pudonneita kilpailijoita ja viime tuotantokauden Myyrä Mikko "Pyhimys" Kuoppala. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tassa-ovat-tulevan-myyra-kauden-kil… Tänne kaikki keskustelut Myyrän 3.kaudesta. Lets go :)

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Myyrä - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (2857)

Vierailija
2401/2857 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pete aloitti hitaasti. Kuten itse asiassa Pyhis sanoi myyrän usein tekevän, ettei heti jäisi kiinni vaan ensin kasvattaisi uskottavuuttaan."

Ekan tehtävän ekana suorittajana ekana tehtävänään kasteli kenkänsä. Hitaasti aloitettu. Jo ennen kiipeilyä sössötti että eikös paras kiipeilijä kannattais laittaa viimeisenä.

Tokassa tehtävässä piti radiopuhelinta varattuna. Toki ennen sitä jo sössötti että eikös pitäis ajatella peilikuvana.

Luottamustehtävässä ei ottanut jokeria kuten kilpailija tekisi.

Linnatehtävässä heitti yhden avaimen nipusta jorpakkoon. Ehkä jo siinä alussa kun kurkisti viereisen muurin yli.

Vierailija
2402/2857 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta: Pete 99%, muut 1%.

Ainut syy Peten syntymäpäivää alleviivaavat koodit, jotka täällä on tiedossa, peruskatsojalle ei.

Aika halvalla sen epäilyksen suunnan siis saa muutettua.

Mulle ne koodit on vaan plussaa, valitsen Peten käytöksen takia. Esim. koskenlasku, sammakkotutkija, maalaustehtävä, "itä"-huuto ja se kun ei osannut kaappeja avata.

Koodeistakin numerolukon 8041 ja varsinkin taulujen 14 ja 8 olisi ehkä vain sattumaa, varsinkin yksittäisenä, mutta DM97918041 ei ole. Täysin satunnaisena todennäköisyys olisi pienempi kuin lottovoitolla. Jos taas osoittautuu valevihjeeksi, voi suoraan todeta ettei tällaisilla vihjeillä ole Suomen myyrässä mitään osuutta ja ne voi ensi kerralla täysin unohtaa.

Mutta se on totta, etten olisi noita itse bongannut. Mutta toisaalta täällä on heitelty vihjebongauksia paljon enemmänkin, itse valitsen mitä pidän uskottavampana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2403/2857 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pete tai olli on myyrä. 

Vierailija
2404/2857 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikä musta täälläkään ole Olli 1%, ellei sitten se yksi ole todella aktiivinen."

Olen moneen kertaan laittanut täällä että "edellisistä 600 viestistä noin 300 on mun kirjoittamia".

Muut saattaa luulla että täällä on monia Ollia epäileviä. Voin vahvistaa että ei ole kuin minä. Ollia epäilevät viestit on 99% mun kirjoittamia. Kymmenet "Ollia epäilevät" ovat siis viikosta ja päivästä toiseen vain minua.

Ja en kirjoittanut "Olli 1%" vaan "muut 1%".

Tässä mun Myyrä-todennäköisyydet, Olli selkeänä ykkösenä:

Olli 33,40%

Miska 33,35%

Pete 33,24%

Veeti 0,01%

Vierailija
2405/2857 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pete aloitti hitaasti. Kuten itse asiassa Pyhis sanoi myyrän usein tekevän, ettei heti jäisi kiinni vaan ensin kasvattaisi uskottavuuttaan."

Ekan tehtävän ekana suorittajana ekana tehtävänään kasteli kenkänsä. Hitaasti aloitettu. Jo ennen kiipeilyä sössötti että eikös paras kiipeilijä kannattais laittaa viimeisenä.

Tokassa tehtävässä piti radiopuhelinta varattuna. Toki ennen sitä jo sössötti että eikös pitäis ajatella peilikuvana.

Luottamustehtävässä ei ottanut jokeria kuten kilpailija tekisi.

Linnatehtävässä heitti yhden avaimen nipusta jorpakkoon. Ehkä jo siinä alussa kun kurkisti viereisen muurin yli.

No joo, hitaus on ehkä vähän huono ilmaus tosiaan. Mutta taisin jatkaa, että ei niin suuria olleet myyräilyt. Varmaan osin toki siksi, että alkuun oli niin paljon kilpailijoita, ettei yksi itselleni niin erottunut, eikä varsinkaan Pete. Mutta myös, että jos ei pieni myyräily auttanut, ei jatkanut niin näkyvästi lisää, kuten jatkossa on tehnyt. Valokuvauksessa ehdotti peilikuvaa mutta sitten jäi taka-alalle. Jemmasi ehkä radiopuhelimen, mutta ainakaan jaksossa nähtynä ei muuten sen suuremmin sekoillut. Tai kengän kasteltuaan jäi vähän pimentoon. Yritti aina jotain pientä, mutta ei tehnyt itsestään numeroa yleensä ennen koskenlaskua, pl. itä-huuto.

Luottamustehtävässä rahan ottaminen taas on mielestäni nimenomaan luottamuksen kasvattamista, ei myyräilyä. Tavallaan myyrämäistä, mutta kuitenkin juuri siksi mitä tarkoitin, että alussa pyrkii keräämään uskottavuutta.

Vierailija
2406/2857 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikös Mtv3:lla äänet ole koko kilpailun ajalta annettuja eikä mikään tän hetken tilanne?"

Joka jaksolle on oma äänestys. Tietenkin.

Missä nämä näkee? Sori oon tyhmä mutta en löydä. Joku joskus sanoi että olisi keräytyvä ja uskoin, kun en oo käynyt katsomassa.

Vierailija
2407/2857 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kilpailijoiden puh nron:n viimeiset numerot peräkkäin vanhimmasta nuorempaan+ Täytä lauseeseen oikea vuosiluku: (teksti portugaliksi)"

"puh nro:n" tulisi olla puhnro:den, kuitenkin mieluummin puhelinnumeroiden.

"nuorempaan" pitäisi tietenkin olla nuorimpaan.

+:aa ennen tulisi olla välilyönti.

"Täytä" tulisi alkaa pienellä alkukirjaimella, tai sitten kaikissa lapuissa vastaavasti jälkimmäinen tehtävä isolla kirjaimella alkaen.

Tämä vain esimerkkinä siitä miten tekijätkin ovat mokailleet. Valitettavasti vastaavanlaista mokailua on myös leikkauksessa ja peligrafiikoissa.

Näen mokana myös sen, että ohjelmaan on valittu Salkkareista kaksi ja samalta Selviytyjät-kaudelta kaksi. Ohjelmaa vaivaa sama kuin muitakin Roopen juontamia ohjelmia: Roope ottaa mukaan kavereitaan. Olisi nyt ottanut kolme Pohjolan satoa -t-paitaa pitävää kun kerta halusi omalle elokuvalleen näkyvyyttä.

Peten syntymäpäivän alleviivaaminen myös iso moka. Myyrä-valinta myös iso moka jos on Pete. Liian ilmiselvää. Annan synninpäästön jos Myyrä on Olli tai Pete.

Vierailija
2408/2857 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eikös Mtv3:lla äänet ole koko kilpailun ajalta annettuja eikä mikään tän hetken tilanne?"

Joka jaksolle on oma äänestys. Tietenkin.

Missä nämä näkee? Sori oon tyhmä mutta en löydä. Joku joskus sanoi että olisi keräytyvä ja uskoin, kun en oo käynyt katsomassa.

Ei kai tuo maikkarin äänestys mitenkään nollaudu välissä? Ymmärtääkseni siinä huomioidaan aina koko kauden aikana annetut äänet mukana oleville kilpailijoille.

Ei suomalaiset oo olleet tästä niin kiinnostuneita, että joka jakson jälkeen riittäisi vastaajia. Otanta olisi sitten ihan minimaalisen pieni. Palkinnotkin on niin huonot, että varmaan perheen pienimmät olleet päättämässä, ketä epäillään.

Vierailija
2409/2857 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo Peten käyttämä paita myös vihje myyrästä? Petellä on lähes aina päällä paita, jossa on vaalea koira ja jokin toinen eläin. Onko se toinenkin koira vai myyrä? No ainakin molemmat koirat ovat kovasti kaivaneet maata, eikö niillä ole tassut ihan mudassa?

Tuli vain mieleen, kun viime vuonna myyrä käytti paitaa, jossa oli M-kirjain.

Vierailija
2410/2857 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Finaalin kynnyksellä katsojat epäilevät myyräksi Ainoa, toisena Pyhimystä ja kolmantena Packalénia."

Minun korvaan tuo kuulostaa että äänestys nollautuisi joka jakson jälkeen.

Saattaa olla keräytyvä. Todennäköisempää.

Järkevämpi olisi joka jakson kohdalla oma äänestys. Näin muilla vastaavilla ohjelmilla on ollut.

Miskan 15% on viime jaksoihin nähden liian korkea. Keräytyvältä vaikuttaa.

Vierailija
2411/2857 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luottamustehtävässä rahan ottaminen taas on mielestäni nimenomaan luottamuksen kasvattamista, ei myyräilyä."

Luottamustehtävä huusi sitä että "Pia tai Pete on Myyrä".

Pia oli mulla edellä tuossa vaiheessa, koska ei löytänyt kameraansa tokassa tehtävässä. Mutta etsi kai jokeria, tai Miska neuvoi väärin.

Miska on myyräillyt enemmän kuin hänelle annetaan kredittiä. Esim. Angolan suuntanumeron 290 hän keksi päästään. Tuohon tehtävään oli turha hassata aikaa. Ei paljon eroa siitä että Helsingin rautatieasemalla palloilisit eestaas kyselemässä ihmisiltä Sveitsin suuntanumeroa. Se joka noin haluaa tehdä ei halua onnistua. Tai on paniikissa eikä ajatus toimi.

Vierailija
2412/2857 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Finaalin kynnyksellä katsojat epäilevät myyräksi Ainoa, toisena Pyhimystä ja kolmantena Packalénia."

Minun korvaan tuo kuulostaa että äänestys nollautuisi joka jakson jälkeen.

Saattaa olla keräytyvä. Todennäköisempää.

Järkevämpi olisi joka jakson kohdalla oma äänestys. Näin muilla vastaavilla ohjelmilla on ollut.

Miskan 15% on viime jaksoihin nähden liian korkea. Keräytyvältä vaikuttaa.

Joo ehkä se esitetään kuin luvut kertoisivat jonkun sen hetken todellisen tilanteen ja toki se olisi järkevämpää. En katso juurikaan muita suomalaisia ohjelmia, niin en tiedä, missä on vastaavia äänestyksiä. Mulle tulee vain mieleen ohjelmia, joissa katsojaäänet vaikuttavat jotenkin peliin ja niidenhän on nollauduttava.

Mutta ihan kuten laitoit niin tuo Miskan 15% kyllä antaa vaikutelman, että olisi keräytyvä. Ja itse tosiaan veikkaisin, että äänestäjiä ei ole tarpeeksi, että välissä voisi nollata.

Vierailija
2413/2857 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyrä ei halua sabotoida tehtäviä niin että siitä syntyy huonoa tv:tä.

Kaupunkisuunnistuksessa tuo tarkoitti että Myyrä ei neuvoisi ryhmiä heti muualle kuin karttaan piirretyt nuolet osoittivat.

Sabina ja Ilona eivät siis olleet Myyriä.

Miska halusi lähteä oikealle. Siis Miska ei ole Myyrä.

Pete halusi lähteä eteenpäin, eli saattaa olla Myyrä.

Olli ei voinut arvata että hänet ja Pia neuvotaan lähtemään vasemmalle. Hän ei voinut tuossa sanoa että ei haluta vasemmalle, koska paljastaisi tietävänsä että karttaan oli piirretty nuoli eteenpäin.

Lukkokooditehtävässä Myyrä ei haluaisi että eka ratkotaan 20 minsan lukot, ja kun 10 minsaa jäljellä niin turha enää muita ratkoa. Pete tosin saattoi arvata, että muut ehdottavat eri taktiikkaa.

Laatikkotehtävässä Olli ainoana syötti väärää tietoa. Pete lähti viimeisenä eli ei voinut väärää tietoa edes syöttää.

Tanssitehtävässä Pete sekoitti soppaa palloilemalla eestaas.

Myyrän tehtävä on tehdä viihdyttävää ohjelmaa.

Ei tämä pähkäily muuta auta kuin että Pete tai Olli on Myyrä.

Vierailija
2414/2857 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olli: "Eli siis yks plus yks on, oottakaa, siis ykkönen menee ylös ja, hetkinen, ääh sitten sieltä tulee alas, ööh.."

Miska: "Mitä sä nyt oikein..."

Olli: "Miska miks sun aina pitää keskeyttää mut just kun oon saamassa valmiiks, nyt mun pitää taas aloittaa alusta, oisit hetken ees hiljaa niin voisin rauhassa laskea näitä, en oo kovin hyvä matikassa mutta vielä vaikeempi laskea päässä kun ei saa ees hetken rauhaa ilman että keskeytät, teetkö sen tahallas vai miks sä jatkuvasti yrität hämmentää pakkaa sekoilemalla ihan kunnolla, voi Miska sun kanssa!!!1"

Miska: "Ton lauseen aikana oisit jo laskenu kuus laskua."

Olli: "Taas sä keskeytit!!"

Vierailija
2415/2857 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miska on myyräillyt enemmän kuin hänelle annetaan kredittiä. Esim. Angolan suuntanumeron 290 hän keksi päästään. Tuohon tehtävään oli turha hassata aikaa. Ei paljon eroa siitä että Helsingin rautatieasemalla palloilisit eestaas kyselemässä ihmisiltä Sveitsin suuntanumeroa. Se joka noin haluaa tehdä ei halua onnistua. Tai on paniikissa eikä ajatus toimi.

Helsingin rautatieasemalla varmaan 99%:lla on kännykkä, jolla googlettaa Sveitsin suuntanumero, eli jos ei oo omaa kännykkää, kai tuo ois se helpoin tapa. Jos ei ainoa, enpä itse muutakaan keksi vaikka en ole paniikissa. Useimmat ei sitä googlaa, mutta joku saattaisi.

Mitenköhän tuo oli ajateltu tehtävän? Lukeekohan sanakirjassa? Useinhan niissä on jotain tietoja maistakin.

Vierailija
2416/2857 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei Pete mitenkään tyhmä tai sivistämätön ihminen ole. Kunta tasolla ollut politiikassa mukana ja kiinnostunut vaikuttamisesta. Olkoot tämä viimeinen kerta kun kommentoin tätä aihetta. En väitä etteikö Pete olisi voinut tietää oikeeta vastausta EM-kysymykseen, mutta paljon on perusteluita miksi puhuisi totta. En myöskää väitä että Pete olisi saanut vastauksen 2004 oikeasti keneltäkään. Saattanut tahallaan vastata väärin.

nimenomaan tahallaan; se on loogisin/helpoin selitys, että sekoitti kisaisännyysvuoden ja mestaruusvuoden.

siis myyrä vai feikkimyyrä ?

Vierailija
2417/2857 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis noilta kilpailijoilta kerätään esitietolomake ja kaikki kengänkoot ym menee sitten sen mukaan, mitä siihen on vastannut. Ei oo tarvinut just sillä hetkellä olla saman koon kenkä jalassa, jos käyttää useeta eri kokoo. Vaikka todennäköstähän se on, että se jalassa oleva kenkäkin sitä kokoa on, jonka kookseen on ilmottanut, jos se on se eniten käytetty koko.

Vierailija
2418/2857 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N/A kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei Pete mitenkään tyhmä tai sivistämätön ihminen ole. Kunta tasolla ollut politiikassa mukana ja kiinnostunut vaikuttamisesta. Olkoot tämä viimeinen kerta kun kommentoin tätä aihetta. En väitä etteikö Pete olisi voinut tietää oikeeta vastausta EM-kysymykseen, mutta paljon on perusteluita miksi puhuisi totta. En myöskää väitä että Pete olisi saanut vastauksen 2004 oikeasti keneltäkään. Saattanut tahallaan vastata väärin.

nimenomaan tahallaan; se on loogisin/helpoin selitys, että sekoitti kisaisännyysvuoden ja mestaruusvuoden.

siis myyrä vai feikkimyyrä ?

Myyränä tahallaan vastasi vuoden, kun Portugali oli finaalissa, mutta ei voittanut. Kisaisännyyden takia vielä helpompi yhdistää vuosi 2004 Portugaliin.

Vierailija
2419/2857 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Pete heitti 2004 niin Olli sanoi jo avanneensa sen lukon. Olli siis viimeistään tuossa kohtaa sai tietää että 2004 oli väärä vastaus.

Miksi Olli ei ristikuulustelussa kysynyt Peteltä että miksi sanoit 2004 kun oikea vastaus oli 2016? Sitten jotain Miskan liittoja halusi kysellä...

On Olli sitten kilpailija tai Myyrä niin tuosta 2004 olisi ehdottomasti kannattanut kysyä. Kilpailijana saa lisäinformaatiota ja Myyränä saa heitettyä syyllisyyden viittaa Peten harteille.

Voi toki olla että Olli on kysynytkin, mutta sitä ei ole leikattu mukaan. Koska katsojalle ei haluta alleviivata Peten olevan Myyrä.

Mielestäni tässä kohtaa kilpailua Myyrän paljastumista ei pitäisi leikkauksella enää suojella. Katsoja ansaitsisi kuulla ristikuulustelut kokonaisuudessaan, tai ainakin nähdä kunkin kilpailijan kysymykset.

Vierailija
2420/2857 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Liars tend to increase hand-to-face touching due to experiencing cognitive overload, the fight or flight response, and stress. Therefore, increased hand-to-face contact is a good indicator of deception."

Kun Olli kertoo Miskalle kengännumeronsa niin monellako kädellä hän koskettaa kasvojaan, ja monenko sadasosasekunnin ajan, ja onko ne kosketukset hipaisuja, vai konkreettisempaa kosketusta...

Minulle tuo kohta jäi mieleen kristallinkirkkaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi