Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veisitkö flunssaisen 11kk vauvan ulos rattaissa?

27.09.2006 |

Jos hän on eka päivää taudissa, kova kurkkukipu, ja räkää juoksee pitkin naamaa, ja kovin kiukkuinen ja vähän lämpöäkin ilman lääkettä olisi. Isompi hyppii jo terveempänä seinille, ja sisällä tuo pikkuinen potilas nukkui kovin huonosti tänään... Itselläkin on kurkku kipeä ja sama tauti, enkä viihtyisi kyllä pihalla, mutta kun isompi kiipeää kirjaimellisesti seiniä pitkin..?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymykseen on, että ei. En veisi, koettaisin keksiä vanhemmalle jotain " ihan uutta" tekemistä... Tämä vain mun mielipide!

Vierailija
2/8 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ulkoilma ei ole pakkasen puolell ei se hengittäminen rattaissa ole yhtään sen rasittavampaa. Sopivastii vaatteita päälle (kuumeista ei saa kuitenkaan hikoilluttaa) ja menoksi, näin meillä on toimittu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen vienytkin. Myös kuumeisena ovat nukkuneet vaunuissa. Laitoin kopan pääpuolen alle kirjan, että oli koholla, tai parkkeerasin vaunun etupyörät pienen korokkeen päälle. Viileä ja kostea ilma on helpompi hengittää kuin kuiva sisäilma ja kun sai paljon paremmin nukuttua ulkona, niin oli pikkupotilaskin huomattavasti virkeämpi.

Vierailija
4/8 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin ja olen itse vienyt, koska tätä on SUOSITELTU lääkäreiden taholta meille. Sitten jos on kova kuume tai paljon pakkasta =kuiva ilma ei saa viedä, mutta muussa tapuksessa juuri hapekas, kostea, raikas ulkoilma helpottaa hengittämistä ja viileyshän laskee kuumetta. Tämä siis pätee vauvoihin, jotka malttaa pötköttää vaunuissa, mutta ei varmaankaan taaperoihin.

Vierailija
5/8 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rattaissa. Ulkona on helpompaa hengittää ja raitis ilma tekee hyvää nuhaiselle lapselle. En käsitä miksi suomalaiset niin usein jäävät sisällä ummehtuneisiin huoneisiin makaamaan jos ovat kipeinä! Mielestäni kaikki räkätaudit ja korvatuklehdukset johtuvat juuri siitä, että harvoin ollaan puhtaassa ulkoilmassa vaan kökitään aina sisällä peittojen alla, jossa kaikilla pöpöillä on hyvä olla.

Sori tuo paasaaminen...

Ulos vaan!

ps. en ole täysin maalikko näissä asioissa, joten en puhu paskaa.

Vierailija
6/8 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä veisin, raitis ilma helpottaa oloa ja kuumeistahan pitäisi viilentää - eli ei liikaa vaatetta ja huolehdi, että ilma vaihtuu vaunuissa!

olen itse vienyt molempia lapsiani jos kuume ei ole järkyttävä.

Vierailija
7/8 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me eilen menty enää kuitenkaan. Vaikea keksiä mitä pukea, ettei ole liian lämmin tai kylmä vaan köllötellä rattaissa. Ollaan totuttu jo useimmiten leikkimäänkin ulkonaollessa, sitten uni maistuu niin sisällä kuin ulkonakin pidempään pienelläkin.

Tänään uusi päivä, ja varmaan vien päiväunille ulos taas tuon pienemmän, tosin kuumekin tais jo mennä pois, vain flunssaa enää, ja isompi saa purkaa sillä aikaa energiaansa ulkona raittiissa ilmassa. :) Pää hajoaa kyllä iltaa kohden sisällä, kun isommalle ei mikään virike ole hyvä viittä sekuntia kauempaa siinä vaiheessa enää, kun on jo terveempi - vaikka ei ihan täysin terve. Eilisilta meni onneksi mukavasti poneja kylvetellessä ja siinä sivussa itseään kylvetellessä.

Vierailija
8/8 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S. en ole maallikko minäkään...