Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Punkki päänahassa?

Vierailija
23.07.2015 |

Olin viikon kyläilemässä punkki-alueella. Huomasin äsken takaraivossani kovan patin, joka saattaa olla punkki. En ainakaan muista, että siinä kohtaa olisi mitään luomea. Yritin katsoa sinne käsipeilin ja kylppärin peilin avulla, mutta en oikein erota mitään kun on niin tummat hiukset ja huono näkö. Asun yksin, niin en voi oikein pyytää ketään katsomaan takaraivooni. Onko noloa lähteä heti aamulla terveyskeskukseen? Minulla ei ole ikinä ollut punkkia, mutta niitä siis oli runsaasti siellä missä kävin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Se oli tosiaan punkki. Terveyskeskuksessa sanottiin, että oli hyvä kun tulin sinne näyttämään, kun en olisi itse saanut sitä irroitettua siistillä kiertoliikkeellä, koska se oli siellä takaraivossa. Vähän on ällöttävä olo, että se punkki saattoi olla melkein vuorokauden päässäni :/ Onneksi ei näkynyt mitään rengasta sen pureman ympärillä. Olin siis Ahvenanmaalla käymässä mistä sen sain.

Vierailija
2/13 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö, miten se punkki ois voinut ihon alla olla ja kova? Ei punkit ole koskaan ihon alla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:45"]

Ei kuulosta oikein punkilta. Punkit ei tunnu kovilta näpyiltä. Alkuun ne on niin pieniä ettei niitä huomaa ollenkaan, ja sitten kun ne on vähän imeneet verta jo, ne tuntuu pehmeähköiltä. Sitä "näppyä" voi myös yrittää käännellä, jos se on punkki, se on vain suuosastaan kiinni ihossa ja sitä itse pulleaa osaa voi kääntää puolelta toiselle. Jos se heiluu, voi koittaa myös vaan nypätä pois sitä. 

Itselläni on tänä kesänäkin ollut parikymmentä punkkia jo, mutta ei ole ikinä tullut niistä mieleen mihinkään terveyskeskukseen mennä... Niitä löytyy itsestä ja koirista vähän väliä vaan ei ole mitään haittaa niistä koskaan ollut.

[/quote]

Kuinka punkki   pureutuu ihmiseen. Jääkö se vaatteisiin kiinni ja sitten kulkeutuu ihmisen iholle jostain housunkauluksesta vai miten se menee  ?

Nyt vasta  tiedän kuinka pieni  punkki on. Vain muutaman millin kokoinen . Tulitikun päätä  pienempi.

Vierailija
4/13 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:08"]

Höpöhöpö, miten se punkki ois voinut ihon alla olla ja kova? Ei punkit ole koskaan ihon alla

[/quote]

En kyllä missään vaiheessa sanonut, että se on ihon alla. Kyllä se mun sormenpäähän tuntui kovalta verrattuna johonkin normi finniin tms. Ap

Vierailija
5/13 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:02"]Ap täällä. Se oli tosiaan punkki. Terveyskeskuksessa sanottiin, että oli hyvä kun tulin sinne näyttämään, kun en olisi itse saanut sitä irroitettua siistillä kiertoliikkeellä, koska se oli siellä takaraivossa. Vähän on ällöttävä olo, että se punkki saattoi olla melkein vuorokauden päässäni :/ Onneksi ei näkynyt mitään rengasta sen pureman ympärillä. Olin siis Ahvenanmaalla käymässä mistä sen sain.
[/quote]

Borrelioositartunnadta kertova rengas syntyy puremakohtaan viikon kuluessa puremasta yleisimmin, mutta kohtaa tulee seurata noin kuukausi sillä joskus renkaan muodostumiseen menet pidempi aika. Lisäksi vaikka borrelian olisi saanut niin silti rengasta ei välttämättä muodostu. Docsimycin on parhaiten borreliaan tehoava antibiootti, estää myös neuroborreliaan sairastumisen.

Vierailija
6/13 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin näyttämään.

Vierailija
7/13 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Menen aamulla näyttämään sitä.

Vierailija
8/13 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta oikein punkilta. Punkit ei tunnu kovilta näpyiltä. Alkuun ne on niin pieniä ettei niitä huomaa ollenkaan, ja sitten kun ne on vähän imeneet verta jo, ne tuntuu pehmeähköiltä. Sitä "näppyä" voi myös yrittää käännellä, jos se on punkki, se on vain suuosastaan kiinni ihossa ja sitä itse pulleaa osaa voi kääntää puolelta toiselle. Jos se heiluu, voi koittaa myös vaan nypätä pois sitä. 

Itselläni on tänä kesänäkin ollut parikymmentä punkkia jo, mutta ei ole ikinä tullut niistä mieleen mihinkään terveyskeskukseen mennä... Niitä löytyy itsestä ja koirista vähän väliä vaan ei ole mitään haittaa niistä koskaan ollut.

Vierailija
9/13 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kunnes sinä ja koirasi tapaatte punkin, josta saatte haittoja...

Vierailija
10/13 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:49"]

[/quote]

[/quote]

Eipä se niistä stressaaminen ja pelkääminen mitään auttaisi. Ei ole aikomustakaan lopettaa luonnossa liikkumista punkkien pelon takia. Puutiaisaivokuume on tällä seudulla erittäin harvinainen, ja borrelioosi taas on täysin hoidettavissa oleva sairaus jos se tulee. 

Vierailija
11/13 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:51"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:49"]

[/quote]

[/quote]

Eipä se niistä stressaaminen ja pelkääminen mitään auttaisi. Ei ole aikomustakaan lopettaa luonnossa liikkumista punkkien pelon takia. Puutiaisaivokuume on tällä seudulla erittäin harvinainen, ja borrelioosi taas on täysin hoidettavissa oleva sairaus jos se tulee. 

[/quote]

Ei stressaaminen kannatakaan, mutta en väittäisi punkkeja harmittomiksi. Tosin huonoa tuuriahan se on, jos sellaisesta sairaaksi tulee. Oletko tietoinen, että punkki voi sairastuttaa myös koiran?

Vierailija
12/13 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisko paremminkin itikan pisto?  

Vierailija
13/13 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:14"]

[/quote]

Kuinka punkki   pureutuu ihmiseen. Jääkö se vaatteisiin kiinni ja sitten kulkeutuu ihmisen iholle jostain housunkauluksesta vai miten se menee  ?

Nyt vasta  tiedän kuinka pieni  punkki on. Vain muutaman millin kokoinen . Tulitikun päätä  pienempi.

[/quote]

Jonkun idiootin  pässinpään  piti sitten tähänkin laittaa alapeukku. Hyppää järveen. Ihmiskunta ei menetä mitään ja lähiomaisesi  helpottuvat,   kun pääsevät sinusta eroon.  Olet kyllä melkoinen risti läheisillesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi