Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakin tuominen Virosta - äitini reaktio

Vierailija
22.07.2015 |

Äitini suuttui tulisesti kun en tuonut hänelle kuin sallitun määrän eli kartongin tupakkaa virosta. Alkoi kettuilla, että ei tuoda tuliaisia eikä uskalleta tuoda ylimääräistä. Normaalia? Olen 40v ihminen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sieltä saa tuoda 2 kartsaa joista toisen pitää vain olla avattu? Ennen ainakin oli näin...

Vierailija
2/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kartonki per nenä. Kukapa noudattaa kun ei pahemmin laukkuja tsekkaa siellä. Mä tuon ainaki ylimäärästä.
M-96

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:45"]Eikö sieltä saa tuoda 2 kartsaa joista toisen pitää vain olla avattu? Ennen ainakin oli näin...
[/quote]

Ok. Hyvä tietää ensi kerralla.

Vierailija
4/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuo koskaan kenellekään tupakkaa.

Tupakoijat saavat itse tappaa itsensä harrastuksellaan. Minä en suostu tukemaan heidän päämääräänsä.

Vierailija
5/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin alapeukuttaja voisi kertoa jos vastaukseni on väärin. Onko tuo totta vai ei?
- 2

Vierailija
6/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tuoda rajattoman määrän, kunhan teippaa jokaiseen askiin suomenkieliset varoitustekstit. Niiden pitää sitten olla oikean kokoisia ja muitakin vaatimuksia oli.

Vierailija
7/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tuoda vaikka kuinka paljon koska vapaa liikkuvuus. Suomessa voidaan puuttua vain siihen jos suomalaiset ja ruotsalaiset varaoitustekstit puuttuvat. Ilman merkintöjä saa tuofa kartongin. Kaikki vievät kyllä vaikka kuinka paljon ja kukaan ei ole joutunut oikeuteen tai saanut sakkoja jos vähän on ylimääräistä ja tullilla ei ole oikeutta ilman epäilyä edes titkia kenenkään tavaroita.

Vierailija
8/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:55"]

Saa tuoda vaikka kuinka paljon koska vapaa liikkuvuus. Suomessa voidaan puuttua vain siihen jos suomalaiset ja ruotsalaiset varaoitustekstit puuttuvat. Ilman merkintöjä saa tuofa kartongin. Kaikki vievät kyllä vaikka kuinka paljon ja kukaan ei ole joutunut oikeuteen tai saanut sakkoja jos vähän on ylimääräistä ja tullilla ei ole oikeutta ilman epäilyä edes titkia kenenkään tavaroita.

[/quote]

Epäilyksi riittää se, että kävelet tullin läpi. Jos mukana on ylimääräistä siitä maksetaan välittömästi verot, tai sitten se takavarikoidaan ja hävitetään. 

Jokainen arvioi kiinnijäämisriskin tietysti itse, mutta nämä "ei ole oikeutta balabala" -jutut kannattaa jättää omaan arvoonsa.