Miten ottaa niskasta kiinni?
Ärsyttää.
Olen laiska, ja ylipainoinen. Haluan aloittaa terveen elämän ja laihtua.
mutta ongelmana on se että päivät kuluu vaan sängyssä maaten ja syöden kaiken näköistä roskaruokaa. Miten voin pakottaa itseni liikkumaan? Ja syömään terveellisesti?
Kommentit (19)
Ruvtaan punnitsemaan ruokamme. Siitä tulee sitten kilpailuvietti , syödä vähemmän.
Just äsken googlettelin että mikä ois ratkaisu tähän. Oon heränny klo 13 ja valehtelematta siitä asti oon maannu sohvalla tähän asti. Juonu 2 kuppia kahvia, syöny tonnikalapitsan ja äsken pullaa.
KAIKKI tuntuu ylivoimaiselta. Tiskien laitto, pyykkien laitto kaappeihin jne. Mulla on viime pesutupakäynniltä ollu puhtaat vaatteet pusseissa viimeset 3 viikkoa. Sieltä sitte niitä uusia aina kaivelen.. ja mies käy töissä, tulee kotiin tekemään ruokaa ja siivoaa. Mä oon sillä välin maannu koko 8h sohvalla ja saanu vaan lisää tiskiä aikaseksi :(
Eikö lihavan niskasta saa helpostikin kiinni? Monilla läskikasoilla on ihrarinkula(t) myös niskassaan.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 16:45"]Just äsken googlettelin että mikä ois ratkaisu tähän. Oon heränny klo 13 ja valehtelematta siitä asti oon maannu sohvalla tähän asti. Juonu 2 kuppia kahvia, syöny tonnikalapitsan ja äsken pullaa.
KAIKKI tuntuu ylivoimaiselta. Tiskien laitto, pyykkien laitto kaappeihin jne. Mulla on viime pesutupakäynniltä ollu puhtaat vaatteet pusseissa viimeset 3 viikkoa. Sieltä sitte niitä uusia aina kaivelen.. ja mies käy töissä, tulee kotiin tekemään ruokaa ja siivoaa. Mä oon sillä välin maannu koko 8h sohvalla ja saanu vaan lisää tiskiä aikaseksi :(
[/quote]
Piti tähän jatkaa että miten mä voin laihtua tai elää terveellisemmin kun yhtään mitään en saa aikaiseksi muutenkaan.
Lopeta syöminen. Helppoa. Voit yhä makoilla sängyssä ja laihdut.
Oot tässä nyt kirjottanu aika paljon inhorealistista tilannekuvausta omasta tilanteestas. Kuka sulle sitä pullaa ja pitsaa kantaa kaupasta? Ehotan, että kun miehes tulee kotiin, teette sen ruoan yhessä, syötte rauhassa, lähette kävelylle, käytte yhessä kaupassa ja lupaat tehä huomenna ruoan valmiiks. Tulee hyvä mieli molemmille ja erityisesti sulle itelles.
Tommonen pulla-pitsa-ruokavalio väsyttää, joten siitä eroon ja vauhtiin! Kyl se siitä.
NYT HETI ylös ja ulos, siitä se lähtee, usko vaan :)
Tunnepuolen ongelmat ensin kuntoon. Sitten voi alkaa tekemään vasta jotain.
Ei pysty ottamaan itseään niskasta kiinni ennen kuin nuppiasiat on reilassa.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:18"]
Tunnepuolen ongelmat ensin kuntoon. Sitten voi alkaa tekemään vasta jotain.
Ei pysty ottamaan itseään niskasta kiinni ennen kuin nuppiasiat on reilassa.
[/quote]
Miten ne nuppiasiat laitetaan kuntoon?
Miten tänään on sujunut? Mitä oot tehnyt?
Minä olen jäänyt työttömäksi keväällä, ja täytyy sanoa, että saa kyllä repiä itseään sängystä, kun päivän ohjelmassa ei ole mitään aikataulutettua. Kävin äsken lenkillä, ja keräsin tölkkejä ja pulloja reilun euron edestä. Kohta vois keittää teetä ja kaipa tätä kämppää voi aina vähän siivota. Aamut venyy helposti puoleen päivään, kun ei vain ole tekemistä, ei syytä nousta ylös. Uusia työhakemuksia kirjoitan aina sitä mukaa kun löydän sopivia haettavia paikkoja. Pitäisi varmaan mennä vapaaehtoistyöhön, että saisi jotain täytettä päiväänsä. Jo se, että on joku aikataulu, yksikin määräaika, yksikin kellonaika, saa päivästä merkityksellisemmän. On pakko nousta ylös ja ryhytä toimeen. Ensi viikolla on semmoinen.
Anteeksi, että tunkeuduin sun ketjuun, mutta kaipaan itsekin vinkkejä ja tsemppiä niskaotteeseen :)
Vieläkö makaat vai oletko tehnyt asian eteen jotain konkreettista? Ulkona on vielä kaunis ilma :) Tsemppiä!
Mene lääkäriin tai toiseenkin, ja hanki jotain keskusteluapua. Syö soijaa tai munaa sekä paljo kasviksia.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:05"]
Kirjoitin tuon yllä olevan viestin ja heti viestin jälkeen tsemppasin itseni ylös ja sain siivottua koko asunnon. Tuli paljon parempi mieli kun sai ylimääräiset tavarat pois jaloista. :) Mieskin kehui tosi paljon kun tuli töistä, tykkäsi. Tuli hyvä mieli :)
[/quote]
Mahtavaa! Eikös ollukin palkitsevaa :) Hyvä sinä!
No kohta tulee lisää aktiviteettia, kun se mies lähtee vähän aktiivisemman kissan matkaan. Ainakin, jos on itse yhtään aktiivista sorttia.
Toi sun kuviosi kuullostaa enemmän masennukselta. Käy lääkärissä. Mutta mitä tahansa teetkin, älä jää vellomaan itsesääliin ja käytä masennusta tekosyynä olla tekemättä mitään. Rupea tekemään asioita yksi juttu kerrallaan. Joku päivä pese ne pyykit, toinen päivä käy kaupassa. Joku päivä tee ne molemmat. Rupea liikkumaan samalla tavalla, hitaasti ja lisäten. Liikunta sitä paitsi auttaa kliiniseen masennukseen todella paljon, tiedän kokemuksesta.
Tietysti voi olla, että olet vain laiska ja saamaton luonnekin. Mutta niin makaa kuin petaa tässä maailmassa.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:28"]Mene lääkäriin tai toiseenkin, ja hanki jotain keskusteluapua. Syö soijaa tai munaa sekä paljo kasviksia.
[/quote] Soija ei ole kaikille hyväksi. Jotkut jopa masentuvat soijasta. Jos on vaihdevuodet ja estrogeenivajaus, niin soija voi olla ihan jees.
Olet ainakin ottanut eka askeleen ja myöntänyt itelles (ja meille), että huonosti menee, haluat muutoksen ja että SINUN on tehtävä jotain muutoksen eteen. Tässähän on ehdotettu jo vaikka mitä, tulepa kertomaan meille, mitä olet tehnyt ja mitä aiot tehdä jatkossa. Vastuu on sulla, me voitas täällä auttaa ja kannustaa!
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 16:45"]Just äsken googlettelin että mikä ois ratkaisu tähän. Oon heränny klo 13 ja valehtelematta siitä asti oon maannu sohvalla tähän asti. Juonu 2 kuppia kahvia, syöny tonnikalapitsan ja äsken pullaa.
[/quote]
Kirjoitin tuon yllä olevan viestin ja heti viestin jälkeen tsemppasin itseni ylös ja sain siivottua koko asunnon. Tuli paljon parempi mieli kun sai ylimääräiset tavarat pois jaloista. :)
Mieskin kehui tosi paljon kun tuli töistä, tykkäsi. Tuli hyvä mieli :)
Up