Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko AMK:n käynyt amis?

Vierailija
22.07.2015 |

Minusta on.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:48"]Paniikki iskee jos liian moni suomalainen on KORKEAkoulutettu niin ei ole enää millä päteä ja tuntea ylemmyyttä! 
[/quote]

Tämä se taitaa olla se perimmäinen syy näillä määkijöillä. Mutta maailma muuttuu Eskoseni, ja sille ei voi mitään vaikka kuinka kynsin ja hampain pitäisi vanhasta kiinni. Amk on korkeakoulu ja sillä siisti. YAMK tutkinto on vastaava kuin maisterin tutkinto, siitä voi jatkaa vaikka sitten tohtoriksi asti. On pikkaisen säälittävää jos on rakentanut itsetuntonsa sen varaan että on jotenkin parempi ja korkeammalla kuin muut koska on käynyt yliopiston.
[/quote]Sitten tulee vielä shokkina sekin, että "amispölöt" (palstalta opittua) tienaavat enemmän kuin monet akateemiset.
T. Pätkätyöläinen FM, jonka amiksen käynyt poika sai heti intistä palattuaan vakityöpaikan ja tienaa jo nyt enemmän kuin äitinsä tulee koskaa tienaamaan

Vierailija
22/64 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:45"]

Yksi amk:n ongelma on sen aikaansaama valheellinen yli-inhimillisyyden tunne opiskelujoihinsa. Jotkut toisen vuoden tradenomiopiskelijat jostain kotkan amk:sta kakkosen keskiarvolla luulevat olevansa koviakin rahoitusammattilaisia kahdeksankympin dressmannin pukunsa kanssa ja huutelevat, että en olisi halunnutkaan yliopistoon. Edes kesätöihin ei päästä oman alan töihin.

Myötähäpeän määrä on jotain aivan uskomatonta. Kai se on kun menee asiat ihan perseelleen, niin valehdellaan itselleen, että asiat on ihan helvetin hyvin. Siinä kun kaverit ympärillä huutaa että helvetti me ollaan kovia bisnesmiehiä niin ehkä sitä tyhmempi alkaa uskoa siihen.

Sivullisen silmin melko huvittavaa. En voi vaan käsittää, että myötäisi totuuden. Jos alaa opetetaan amk:ssa ja yliopistossa, on yliopisto aina parempi vaihtoehto. Korkeampi koulutus, enemmän mahdollisuuksia, enemmän osaamista, enemmän palkkaa. Amk on hyvä sellaisissa aloissa, joissa ei ole koulutusta yliopistossa, kuten sairaanhoitaja, fysioterapeutti, optikko, ensihoitaja jne.

Ja te ketkä huutelette täällä ilman mitään kokemuksia, lukekaa niitä nuorten juttuja, nehän siellä opiskelee. Amk haukutaan joka paikassa ihan paskaksi. Kaikki eivät voi olla väärässä. Itsekin Amk:ssa opiskellut ja kertomusta riittäisi, ei hyvää sellaista.

[/quote]

Juu olen kuunnellut juttuja. Ammattikorkeaa on haukkunut ainoastaan sellainen, joka joutui keskeyttämään kun ei siellä pärjännyt. 

Joskus asiat voi olla ihan omasta asenteesta kiinni. Jos menet amk:iin opiskelemaan asenteella "vittu tää on paskaa" -niin ei sieltä varmasti mitään käteen jääkään. Tietenkin riippuu myös mitä opiskelet, jos haluat alalle, jossa on jo nyt ylitarjontaa työvoimasta, niin sehän ei juuri vaikuta oletko amk- vai yliopistopohjainen. Kortisto kutsunee silti, jos vähäisistä työpaikan rippeistä on tuhansia tappelemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 16:32"]

Tää aihe on parikymppisten yliopistopentujen kestosuosikki. Kun on huono itsetunto, pitää yrittää päteä edes koulutustasollaan (vaikka ne kandin paperitkin saa vasta jonkun kolmen vuoden päästä). Toisaalta katkeroituneille ja alemmuuskompleksista kärsiville amkkilaisille/amiksille sama provo osuu aina arkaan paikkaan. Nelikymppisen silmin tää koko keskustelu tuntuu niin kovin lapselliselta. Kyllä (työ)elämä vielä näyttää sen teillekin, lapsukaiset. :)

[/quote]

Etenkin kun vielä joillain aloilla se yliopiston suorittanut ja amk-tutkinnon omaava työskentelevät samassa tiimissä/työparina, niin siitähän hulvatonta tulee jos jokainen työpäivä on toistensa nokkimista... No, toivottavasti siihen mennessä se itsetunto on kohentunut ja järkeä tullut, niin pystyvät keskittymään siihen työhönkin.

Vierailija
24/64 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:48"]Paniikki iskee jos liian moni suomalainen on KORKEAkoulutettu niin ei ole enää millä päteä ja tuntea ylemmyyttä! 
[/quote]

Tämä se taitaa olla se perimmäinen syy näillä määkijöillä. Mutta maailma muuttuu Eskoseni, ja sille ei voi mitään vaikka kuinka kynsin ja hampain pitäisi vanhasta kiinni. Amk on korkeakoulu ja sillä siisti. YAMK tutkinto on vastaava kuin maisterin tutkinto, siitä voi jatkaa vaikka sitten tohtoriksi asti. On pikkaisen säälittävää jos on rakentanut itsetuntonsa sen varaan että on jotenkin parempi ja korkeammalla kuin muut koska on käynyt yliopiston.
[/quote]
Säälittävää on myös, jos näistä amisten mukakorkeakouluista valmistuneet leikkimaisterit luulevat olevansa päteviä oikean maisterin pätevyyttä vaadittavaa virkaa hakiessa. T. Itsekin amis.
[/quote]

Voi sua pikkuista, koita jollain tavalla hoitaa itsetuntoasi jos noin kateellinen olet:) YAMK on varsin validi koulutus, opettajat ovat varsin päteviä, opettavat sekä amkissa että yliopistossa. , tohtoreita koulutukseltaan. Älä kultapieni kanna huolta asioista joihin ei ymmärryksesi riitä.
[/quote]
Kiitos. Mulla on jo yksi kulta, niin en tarvii sua. Taisi loppua sulta argumentit. Mene yliopistoon, jos haluat leikkiä maisteria. Ja lopeta paskan jauhanta. Hyvää kesää.
[/quote][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:48"]Paniikki iskee jos liian moni suomalainen on KORKEAkoulutettu niin ei ole enää millä päteä ja tuntea ylemmyyttä! 
[/quote]

[/quote]
Säälittävää on myös, jos näistä amisten mukakorkeakouluista valmistuneet leikkimaisterit luulevat olevansa päteviä oikean maisterin pätevyyttä vaadittavaa virkaa hakiessa. T. Itsekin amis.
[/quote]

Voi sua pikkuista, koita jollain tavalla hoitaa itsetuntoasi jos noin kateellinen olet:) YAMK on varsin validi koulutus, opettajat ovat varsin päteviä, opettavat sekä amkissa että yliopistossa. , tohtoreita koulutukseltaan. Älä kultapieni kanna huolta asioista joihin ei ymmärryksesi riitä.
[/quote]
Kiitos. Mulla on jo yksi kulta, niin en tarvii sua. Taisi loppua sulta argumentit. Mene yliopistoon, jos haluat leikkiä maisteria. Ja lopeta paskan jauhanta. Hyvää kesää.
[/quote]

Voi pikkuista. Kun olen jo käynyt sen yliopistoni ajat sitten. Minulla ei ole vain tarvetta leikkiä parempaa ihmistä sen takia ja haukkua amk:ta. Jos se maisterintutkinto on sinulle ainoa tapa päteä tässä maailmassa niin hyvää kesää vaan sinullekin, pärjäile pääsi kanssa:)
[/quote]

Jutuiltasi menee pohja kun puhut noita alentuvia "voi pikkuista" -juttujasi. Yleensä juuri se keneltä loppuu argumentit alkaa käyttämään tuon kaltaista kieltä... Sori nyt vaan, mutta minua hiukan naurattaa sinun säälittävyytesi. :D

t ohis
[/quote]Oletko pettynyt, kun kaikki eivät provosoidukaan, vaikka niin kovasti yrität? :D
[/quote]

En tiedä oletko sama kuin aiempi kirjoittaja vai kuka, mutta millä lailla minun viestissäni yritettiin provosoida? En tosiaan ole kirjoittanut tähän ketjuun kuin tuon aiemman viestini.

Sen sijaan sanomalla aikuiselle ihmiselle "voi pikkuista" on kyllä aikamoista provosoitumisen hakemista. :D

Vierailija
25/64 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:48"]Paniikki iskee jos liian moni suomalainen on KORKEAkoulutettu niin ei ole enää millä päteä ja tuntea ylemmyyttä!  [/quote] Tämä se taitaa olla se perimmäinen syy näillä määkijöillä. Mutta maailma muuttuu Eskoseni, ja sille ei voi mitään vaikka kuinka kynsin ja hampain pitäisi vanhasta kiinni. Amk on korkeakoulu ja sillä siisti. YAMK tutkinto on vastaava kuin maisterin tutkinto, siitä voi jatkaa vaikka sitten tohtoriksi asti. On pikkaisen säälittävää jos on rakentanut itsetuntonsa sen varaan että on jotenkin parempi ja korkeammalla kuin muut koska on käynyt yliopiston. [/quote] Säälittävää on myös, jos näistä amisten mukakorkeakouluista valmistuneet leikkimaisterit luulevat olevansa päteviä oikean maisterin pätevyyttä vaadittavaa virkaa hakiessa. T. Itsekin amis. [/quote] Voi sua pikkuista, koita jollain tavalla hoitaa itsetuntoasi jos noin kateellinen olet:) YAMK on varsin validi koulutus, opettajat ovat varsin päteviä, opettavat sekä amkissa että yliopistossa. , tohtoreita koulutukseltaan. Älä kultapieni kanna huolta asioista joihin ei ymmärryksesi riitä. [/quote] Kiitos. Mulla on jo yksi kulta, niin en tarvii sua. Taisi loppua sulta argumentit. Mene yliopistoon, jos haluat leikkiä maisteria. Ja lopeta paskan jauhanta. Hyvää kesää. [/quote][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:48"]Paniikki iskee jos liian moni suomalainen on KORKEAkoulutettu niin ei ole enää millä päteä ja tuntea ylemmyyttä!  [/quote] Tämä se taitaa olla se perimmäinen syy näillä määkijöillä. Mutta maailma muuttuu Eskoseni, ja sille ei voi mitään vaikka kuinka kynsin ja hampain pitäisi vanhasta kiinni. Amk on korkeakoulu ja sillä siisti. YAMK tutkinto on vastaava kuin maisterin tutkinto, siitä voi jatkaa vaikka sitten tohtoriksi asti. On pikkaisen säälittävää jos on rakentanut itsetuntonsa sen varaan että on jotenkin parempi ja korkeammalla kuin muut koska on käynyt yliopiston. [/quote] Säälittävää on myös, jos näistä amisten mukakorkeakouluista valmistuneet leikkimaisterit luulevat olevansa päteviä oikean maisterin pätevyyttä vaadittavaa virkaa hakiessa. T. Itsekin amis. [/quote] Voi sua pikkuista, koita jollain tavalla hoitaa itsetuntoasi jos noin kateellinen olet:) YAMK on varsin validi koulutus, opettajat ovat varsin päteviä, opettavat sekä amkissa että yliopistossa. , tohtoreita koulutukseltaan. Älä kultapieni kanna huolta asioista joihin ei ymmärryksesi riitä. [/quote] Kiitos. Mulla on jo yksi kulta, niin en tarvii sua. Taisi loppua sulta argumentit. Mene yliopistoon, jos haluat leikkiä maisteria. Ja lopeta paskan jauhanta. Hyvää kesää. [/quote] Voi pikkuista. Kun olen jo käynyt sen yliopistoni ajat sitten. Minulla ei ole vain tarvetta leikkiä parempaa ihmistä sen takia ja haukkua amk:ta. Jos se maisterintutkinto on sinulle ainoa tapa päteä tässä maailmassa niin hyvää kesää vaan sinullekin, pärjäile pääsi kanssa:) [/quote] Jutuiltasi menee pohja kun puhut noita alentuvia "voi pikkuista" -juttujasi. Yleensä juuri se keneltä loppuu argumentit alkaa käyttämään tuon kaltaista kieltä... Sori nyt vaan, mutta minua hiukan naurattaa sinun säälittävyytesi. :D t ohis [/quote]Oletko pettynyt, kun kaikki eivät provosoidukaan, vaikka niin kovasti yrität? :D [/quote] En tiedä oletko sama kuin aiempi kirjoittaja vai kuka, mutta millä lailla minun viestissäni yritettiin provosoida? En tosiaan ole kirjoittanut tähän ketjuun kuin tuon aiemman viestini. Sen sijaan sanomalla aikuiselle ihmiselle "voi pikkuista" on kyllä aikamoista provosoitumisen hakemista. :D

[/quote]

Mites jos menisitte molemmat vaikka erilliseen ketjuun jatkamaan tuota toistenne hellittelyä?

Vierailija
26/64 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkeakoulun käynyt on insinööri. Ainakin itse olen (auto).

Vierailija
27/64 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 18:12"]

Ammattikorkeakoulun käynyt on insinööri. Ainakin itse olen (auto).

[/quote]

Ahaa. Eli sinusta sairaanhoitajat, sosionomit, kätilöt, ensihoitajat jne. ovat insinöörejä?

Ja se on kiva että olet auto, mutta miten se tähän liittyy?

Vierailija
28/64 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:56"]

mitähän mä olen kun on yo-pohjainen opistotutkinto ajalta ennen AMK:ta sekä AMK, YAMK ja LuK tutkinnot. Joskus vielä FM tutkinto. :O Poikkeava?

[/quote]

Sinä saat valita noista kaikista. Minkä muuten valitset, kun lomakkeen ruutuun mahtuu vain yksi tutkinto?

[/quote]
Yleensä otan sen korkeimman. :) Joudun visaisen tehtävän eteen kun joskus pitää hakea työpaikkaa ja pitäisi valita mitkä paperit laitan hakemukseen mukaan. Mulla kun ei ole työhistoriassa aukkoja minkään tutkinnon kohdalla pois lukien eka opistotutkinto. 

Vierailija
29/64 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

amis = ammattikoulu, eli toisen asteen tutkinto.

Vierailija
30/64 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

huokaus... taas tätä. 

joo, tietenkin on amis. vaikka mitä muuta tekisi elämässään niin amis se on. syöt amis-ruokia, ajelet amis-bussilla, katsot telkkarista amis-ohjelmia istuen amis-sohvalla. menet naimisiin amis-morsiamena, tulet amis-äidiksi, käyt matkoilla amis-turistina ja jäät lopulta amis-eläkkeelle. yhdeksänkymppisillä pidetään puheita tälle sinnikkäälle amikselle sitten. muutama vuosi myöhäisteini-iästä määrittää kaiken mitä teet sen jälkeen. siis ihan kaiken! uskokaa av-palstaa

Vierailija
31/64 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu pahalta näin nuoren kätilöopiskelijan näkökulmasta tällainen kastijärjestelmä. Koen tulevan työni äärimmäistä ammattitaitoa vaativaksi ja pääsykokeeseen luin kovasti ja valmistauduin huolella. Lukiossa panostin bilsaan, matikkaan, kemiaan, terveystietoon ja kieliin. Varsinkin näinä taantuman aikoina olen myös aidosti onnellinen saadessani myös sairaanhoitajan pätevyyden tutkintoni tueksi. Vaihdossa ollessani olin ihmeissäni, kun minulle valkeni koulutukseni olevan yliopistotason tutkinto ja esim. luokanopettaja ja lastentarhanopettaja olivat ns alemman koulutustason tutkintoja. Niitä kun olen sinivalkoisin silmin tarkasteltuna pitänyt aina aitoina akateemisina tutkintoina. Suomi olisi paljon mukavampi maa elää, jos arvostaisimme toistemme työtä ja ammattitaitoa ainaisen naljailun sijaan.

Vierailija
32/64 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa jos ihmisarvon pitää perustua tutkintoon.

Vierailija
33/64 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 19:25"]Tuntuu pahalta näin nuoren kätilöopiskelijan näkökulmasta tällainen kastijärjestelmä. Koen tulevan työni äärimmäistä ammattitaitoa vaativaksi ja pääsykokeeseen luin kovasti ja valmistauduin huolella. Lukiossa panostin bilsaan, matikkaan, kemiaan, terveystietoon ja kieliin. Varsinkin näinä taantuman aikoina olen myös aidosti onnellinen saadessani myös sairaanhoitajan pätevyyden tutkintoni tueksi. Vaihdossa ollessani olin ihmeissäni, kun minulle valkeni koulutukseni olevan yliopistotason tutkinto ja esim. luokanopettaja ja lastentarhanopettaja olivat ns alemman koulutustason tutkintoja. Niitä kun olen sinivalkoisin silmin tarkasteltuna pitänyt aina aitoina akateemisina tutkintoina. Suomi olisi paljon mukavampi maa elää, jos arvostaisimme toistemme työtä ja ammattitaitoa ainaisen naljailun sijaan.
[/quote]

Jos kerran panostit lääkisaineisiin lukiossa, miksi et hakenut lääkikseen?

Vierailija
34/64 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 19:55"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 19:25"]Tuntuu pahalta näin nuoren kätilöopiskelijan näkökulmasta tällainen kastijärjestelmä. Koen tulevan työni äärimmäistä ammattitaitoa vaativaksi ja pääsykokeeseen luin kovasti ja valmistauduin huolella. Lukiossa panostin bilsaan, matikkaan, kemiaan, terveystietoon ja kieliin. Varsinkin näinä taantuman aikoina olen myös aidosti onnellinen saadessani myös sairaanhoitajan pätevyyden tutkintoni tueksi. Vaihdossa ollessani olin ihmeissäni, kun minulle valkeni koulutukseni olevan yliopistotason tutkinto ja esim. luokanopettaja ja lastentarhanopettaja olivat ns alemman koulutustason tutkintoja. Niitä kun olen sinivalkoisin silmin tarkasteltuna pitänyt aina aitoina akateemisina tutkintoina. Suomi olisi paljon mukavampi maa elää, jos arvostaisimme toistemme työtä ja ammattitaitoa ainaisen naljailun sijaan. [/quote] Jos kerran panostit lääkisaineisiin lukiossa, miksi et hakenut lääkikseen?

[/quote]

Sinäkö se täällä kerrot mihin ihmisten pitää suuntautua? Ehkäpä ei lääkis kiinnostanut. Katsos, maailma ei ole niin mustavalkoinen, että kaikki älyllisesti lahjakkaat ja kynnelle kykenevät menevät juuri siitä samasta ahtaasti portista, jonka olet pystyttänyt.

Tiesitkö, että Suomen älykkäin ihminen on kelloseppä. Kelloseppä! siis joku pahainen hädintuskin amis!

Vierailija
35/64 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 19:25"]Tuntuu pahalta näin nuoren kätilöopiskelijan näkökulmasta tällainen kastijärjestelmä. Koen tulevan työni äärimmäistä ammattitaitoa vaativaksi ja pääsykokeeseen luin kovasti ja valmistauduin huolella. Lukiossa panostin bilsaan, matikkaan, kemiaan, terveystietoon ja kieliin. Varsinkin näinä taantuman aikoina olen myös aidosti onnellinen saadessani myös sairaanhoitajan pätevyyden tutkintoni tueksi. Vaihdossa ollessani olin ihmeissäni, kun minulle valkeni koulutukseni olevan yliopistotason tutkinto ja esim. luokanopettaja ja lastentarhanopettaja olivat ns alemman koulutustason tutkintoja. Niitä kun olen sinivalkoisin silmin tarkasteltuna pitänyt aina aitoina akateemisina tutkintoina. Suomi olisi paljon mukavampi maa elää, jos arvostaisimme toistemme työtä ja ammattitaitoa ainaisen naljailun sijaan.
[/quote]

Jos kerran panostit lääkisaineisiin lukiossa, miksi et hakenut lääkikseen?
[/quote]

En halunnut lääkäriksi, haluan kätilöksi. Vaikkakin molemmat ovat universaaleja ammatteja. Tämä oli tärkein kriteeri kun lukiossa jatkokoulutusta pohdin.

Vierailija
36/64 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto tämä koko ketjuhan on täynnä amiksia itkemässä. Onneksi meidän yliopistolaisten ei tarvitse koskaan laskeutua rahvaan pariin.

Vierailija
37/64 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Amis on amis, ei ylioppilas. Jotkut amkkilaiset on amiksia.

Vierailija
38/64 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amis = ammattikoulu meilläpäin.

Vierailija
39/64 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:22"]Ei. Amis on amis, ei ylioppilas. Jotkut amkkilaiset on amiksia.
[/quote]

Onko siis jotkut ei-ylioppilaat yliopiston tai korkeakoulun käyneetkin amiksia?

Vierailija
40/64 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:22"]Ei. Amis on amis, ei ylioppilas. Jotkut amkkilaiset on amiksia. [/quote] Onko siis jotkut ei-ylioppilaat yliopiston tai korkeakoulun käyneetkin amiksia?

[/quote]

Yliopistosta tulee akateemisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän